Dexter's laboratory - klar for 2023
- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Re: Dexter's laboratory - Tur og tøys
Når det snakkes om omvei...æ har i løpet av sommeren kjørt forbi et
skilt som det sto "Den gylne omvei" på eller no sånt men æ huske ikke
kor det va,e det noen som vet?
skilt som det sto "Den gylne omvei" på eller no sånt men æ huske ikke
kor det va,e det noen som vet?
Nei, men google bringte meg hit:
http://www.dengyldneomvei.no/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dengyldneomvei.no/" onclick="window.open(this.href);return false;
OleB skrev:ja, nå skjønner vi hvorfor det drøyde så lenge før turreferatet komDexter skrev:Klart vi har hørt om oveier, men jeg hadde akkurat i går en annen agenda... måtte hjem litt tidlig serru... jeg og konemor skulle ha kjeks, ost og vin...Duville skrev:12 mil???? - det er jo ikke til å få olja varm en gang, har dere ikke hørt om omveier der oppe på Skollenborg?![]()
Det er sånn vei som ikke går rett frem, må vite----![]()

Nasseline skrev:OleB skrev:ja, nå skjønner vi hvorfor det drøyde så lenge før turreferatet komDexter skrev:Klart vi har hørt om oveier, men jeg hadde akkurat i går en annen agenda... måtte hjem litt tidlig serru... jeg og konemor skulle ha kjeks, ost og vin...Duville skrev:12 mil???? - det er jo ikke til å få olja varm en gang, har dere ikke hørt om omveier der oppe på Skollenborg?![]()
Det er sånn vei som ikke går rett frem, må vite----![]()
Tenkte jeg det ikke - til og med Nasseline gikk ikke på den

- Dexter
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Re: Dexter's laboratory - ny sykkel
Ja, jeg nevnte det vel så vidt i et annet emne. Får vel redegjøre litt for det her. Som de fleste har fått med seg så ble det road-trip, og den ble på et ikke ubetydelig antall kilometer. På denne turen gikk det opp for meg at jeg har faktisk feil sykkel. Jeg må bytte skal jeg ha best utbytte av den typen turer jeg kjører og med det kjøremønster jeg har. Så om dere kjenner noen som vil ha en '99 ZX-6R så er det bare å si ifra, den er til salgs så snart ny sykkel er lokalisert og finansiering i orden.
Så hva skal jeg ha da? Ja den som visste dèt. Jeg har lyst på turvennlig sykkel med koffertsett og gjerne kardang. Den må være slik at konemor heller vil at jeg skal kjøre enn å stoppe når hun blir med. Den MÅ ikke være grønn
Jeg mottar gjerne gode forsalg her. Men mulige modeller kan være: FJR 1300, VFR, TDM, V-strom 1000
EDIT: fzs1000 og cbf1000 må også studeres
Så hva skal jeg ha da? Ja den som visste dèt. Jeg har lyst på turvennlig sykkel med koffertsett og gjerne kardang. Den må være slik at konemor heller vil at jeg skal kjøre enn å stoppe når hun blir med. Den MÅ ikke være grønn

EDIT: fzs1000 og cbf1000 må også studeres

Det er det samme for skylda hvem som har den...
TDM + Kardang = error.Dexter skrev: Så hva skal jeg ha da? Ja den som visste dèt. Jeg har lyst på turvennlig sykkel med koffertsett og gjerne kardang. Den må være slik at konemor heller vil at jeg skal kjøre enn å stoppe når hun blir med. Den MÅ ikke være grønnJeg mottar gjerne gode forsalg her. Men mulige modeller kan være: FJR 1300, VFR, TDM, V-strom 1000
EDIT: fzs1000 må også studeres
Om du ikke er så redd for "gamle" sykler, så ta gjerne en titt på XJ, som jeg har. Denne er opphavet til at TDM ble produsert

Om du ikke har så store krav itl motor, kan du gjerne også se på Deauville. Fra 2005 kom de med kombinerte bremser og ABS. Før 2006 ble de levert med 650 ccm motor, og etterpå med 700 ccm. Kanskje det blir litt svakt, men den er enkel å kjøre. Veier rundt 250kg
Vi er i bilkjøp-markedet for tiden, siden vi vraket (frivilling) industriavfallet vårt før ferien, så jeg må muligens selge sykkelen for å finansiere bilkjøp.
Skal selvsagt fikse det med startknappen før et evnt salg. Har funnet feilen.
- Dexter
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Jeg ønsker ikke noe eldre enn det jeg har. Jeg ønsker insprøytning. Jeg ønsker koffertsett. Jeg ønsker ABS. Jeg ønsker å vinne i lotto. Jeg ønsker meg fast jobb. Jeg ønsker å selge campingvogna. Jeg ønsker å selge mercedesen. Jeg ønsker...Onsløv skrev:TDM + Kardang = error.Dexter skrev: Så hva skal jeg ha da? Ja den som visste dèt. Jeg har lyst på turvennlig sykkel med koffertsett og gjerne kardang. Den må være slik at konemor heller vil at jeg skal kjøre enn å stoppe når hun blir med. Den MÅ ikke være grønnJeg mottar gjerne gode forsalg her. Men mulige modeller kan være: FJR 1300, VFR, TDM, V-strom 1000
EDIT: fzs1000 må også studeres
Om du ikke er så redd for "gamle" sykler, så ta gjerne en titt på XJ, som jeg har. Denne er opphavet til at TDM ble produsertProduksjonen av XJ ble vel lagt på hylla i 2003.
Om du ikke har så store krav itl motor, kan du gjerne også se på Deauville. Fra 2005 kom de med kombinerte bremser og ABS. Før 2006 ble de levert med 650 ccm motor, og etterpå med 700 ccm. Kanskje det blir litt svakt, men den er enkel å kjøre. Veier rundt 250kg
Vi er i bilkjøp-markedet for tiden, siden vi vraket (frivilling) industriavfallet vårt før ferien, så jeg må muligens selge sykkelen for å finansiere bilkjøp.
Skal selvsagt fikse det med startknappen før et evnt salg. Har funnet feilen.

Tror jeg skal ta kveld snart

Det er det samme for skylda hvem som har den...
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
XJ 900 er en fin og ukomplisert sykkel med god kardangløsning. Egner seg utvilsomt godt til touring, som den er laget for.Onsløv skrev: Om du ikke er så redd for "gamle" sykler, så ta gjerne en titt på XJ, som jeg har. Denne er opphavet til at TDM ble produsertProduksjonen av XJ ble vel lagt på hylla i 2003.
Men å slå fast at den er "opphavet til at TDM ble produsert" er direkte feil. En feil som ikke betyr allverdens, men rett skal være rett: TDM 900 (2001 -->) er en videreføring/oppdatering av TDM 850, som så dagens lys i 1991. Og TDM 850 (og TRX 850) var en slags 'offspring' av ZXT 750. Alle med linjetoere/rekketwin...
XJ 900 er at annet konsept; luftkjølt linjefirer/rekkefirer...
Men for all del! Gode sykler begge to

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Slenger på et forslag til en sykkel som virker ganske morsom utifra anmeldelser - Yamaha BT 1100 Bulldog
Kardang... motoren fra Dragstar/XVS 1100... oppreist sittestilling... kanskje for naken til lang touring (?)
Kardang... motoren fra Dragstar/XVS 1100... oppreist sittestilling... kanskje for naken til lang touring (?)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Høres ut som et godt forslag. Liten vindskjerm på Bulldog'en og Dexter er klar for tur hvor som helt og når som helst.RuneMC skrev:Slenger på et forslag til en sykkel som virker ganske morsom utifra anmeldelser - Yamaha BT 1100 Bulldog
Kunne godt tenke meg en sånn en selv, jeg!

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
AJ skrev:XJ 900 er en fin og ukomplisert sykkel med god kardangløsning. Egner seg utvilsomt godt til touring, som den er laget for.Onsløv skrev: Om du ikke er så redd for "gamle" sykler, så ta gjerne en titt på XJ, som jeg har. Denne er opphavet til at TDM ble produsertProduksjonen av XJ ble vel lagt på hylla i 2003.
Men å slå fast at den er "opphavet til at TDM ble produsert" er direkte feil. En feil som ikke betyr allverdens, men rett skal være rett: TDM 900 (2001 -->) er en videreføring/oppdatering av TDM 850, som så dagens lys i 1991. Og TDM 850 (og TRX 850) var en slags 'offspring' av ZXT 750. Alle med linjetoere/rekketwin...
XJ 900 er at annet konsept; luftkjølt linjefirer/rekkefirer...
Men for all del! Gode sykler begge to
Da beklager jeg min feilinformasjon, AJ har garantert rett. Jeg trodde TDM'en kom etter XJ'en, som en erstatning. Men kan jo ikke være det hvis TDM kom fra '01. Synes jeg har sett det på en slik tidslinjegraf, men min lille hjerne har vel tatt feil. SORRY for feilinfo!
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Hmm, ser dessverre ut som om Bulldog'en mangler ABS...
Søkte for moro skyld på "kardang innsprøyting abs" på Finn og da kom det kun ett resultat gitt!
Regner med at det er da lotto-gevinsten trengs
Søkte for moro skyld på "kardang innsprøyting abs" på Finn og da kom det kun ett resultat gitt!
Regner med at det er da lotto-gevinsten trengs

Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
RuneMC's foto på Flickr
- Flattop
- Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Nei.
Turvennlig;
Koffert (_sett)
Kardang
ABS
Innsprøytning
Komfort á la ikke BEHØVE å stoppe.
Svaret er enkelt Dr. Watson:

Det er HELT tilfeldig at den fremviste sykkelen er Sølv, men 'nauta' fin farge om jeg må si det selv.
Turvennlig;
Koffert (_sett)
Kardang
ABS
Innsprøytning

Det er HELT tilfeldig at den fremviste sykkelen er Sølv, men 'nauta' fin farge om jeg må si det selv.

- OleB
- Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA - 2011
Er det mulig å ta av akterkabinen tro?? Ble litt mye hekk synes nå jegFlattop skrev:Nei.
Turvennlig;
Koffert (_sett)
Kardang
ABS
Innsprøytning

-------------------------
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.