For øyeblikket er vi så "heldig" at vi bor på hybel i byenGlobe skrev:cbrdama: Randfjorden skal dokumenteres, og det blir nok noen "shoots" på tur/retur også tenker jegSkal du og gizmodude kjøre ned fra Buvika på fredag den 3.?? I såfall kunne vi møttes og slått lag sammen nedover? Regner med at bubbu også er med på laget da
Blir sikkert mulighet for både Alu og Gognac ned til Aj og Bakpå tenker jegGlobe skrev:Mener å ha lest et sted her at Alu og Cognac funker som lokkemiddel også, men da får vi la syklene stå
Et par minutter til har nå gått utover i nattevakta.Globe skrev: Kjører dere med fjernlys på, alltid?
Guro78 skrev:Artig å lese i bloggen din, Globe!
Pliktene kaller nå igjen men du skal ikke se bort fra at jeg titter innom og leser dine oppdateringer fra tid til annet :-) I mellomtiden må du ta det pent, og så håper jeg dere får en lang og fin sesong der oppe! (Håper vel på det samme for egen del også, skal sies;))
Ja, jeg har nå selv også blitt noe mer aktiv i bruken av fjernlys. Var nok tidligere litt mer "bilfører" hva gjelder dette. Lav sol, tett regn, og i køkjøring er absolutt kjøresituasjoner hvor vi gjerne kan la fronten skinne litt ekstraGuro78 skrev:Selv bruker jeg fjernlys på samme måte som jeg ville gjort med bil, bortsett fra i situasjoner med lav sol og i køkjøring. Når jeg skriver "i" mener jeg det litt bokstavelig, og sikter til denne ganske risikofylte midtlinje-kjøringen imellom bilene når køen står stille på flerfeltsvei (altså med flere felt i samme retning). F.eks ettermiddags rushen mellom Tåsen og Økern (= på Ring 3 i Oslo, for de uinnvidde; selv om dette var litt irrelevant for poengetGlobe skrev: Kjører dere med fjernlys på, alltid?;) )... Som billist synes jeg skarpt lys i sidespeilet er godt forvarsel på at en tohjuling snart kommer "snikende" forbi! Imidlertid synes jeg noen syklister likevel er vel (over)modige som kjører i full fart mellom denne trange raden av stillestående/saktegående biler! Risikosport etter min mening, og jeg blir gjerne forbikjørt av mc'r som presser seg forbi (når jeg selv kjører mc og i utgangspunktet "presser" meg forbi). Men det var kanskje en annen diskusjon...
![]()
;)
Jeg bruker også å markere at jeg setter pris på slikt og "blinker" med blinklysene frem og tilbake noen ganger når jeg har passert de, finnes de som synes det er greit å slippe oss forbi.Så en liten observasjon, og dermed litt skryt til midtnorske bilister. Det kan selvfølgelig være helt tilfeldig, og er det nok sikkert også, men her i Trondheim og omegn må jeg si at jeg er positivt overrasket over hvor mange bilister det er som faktisk markerer at de gjør plass for passering for mc, når vi kommer bak. Det er daglig slik at billister jeg nærmer meg bakfra (med og uten fjernlys) markerer seg inn til høyre og dermed gir plass for passering. Ved en slik "gest" gir jeg nesten alltid en liten håndhilsen for å takke
Takker for flotte tips, link og dine erfaringer med produktet...jeg kjöpte (som du ser skriver jeg "ö", hvilket viser at jeg er i Sverige) jo en sak fra USA og den funker nå ganske greit etter jeg la på noe silikon for å forhindre risting mv,.Globe skrev:Jeg har kombinert disse:
Denne kombinasjonen fester GPS og kamera, samt gir meg mange ulike festemuligheter![]()
Problemet var at canon Ixus ble litt for tungt, ved pådrag vibrerte det for mye.
Det skal GoPro HD løse....håper jeg
Den fungerar bra den där.Globe skrev:Fyller år snart, og da må man jo få gave![]()
Jeg fyllte inn all nødvendig info, fruen trykket på "Buy"...dermed er GoPro HD-kamera på vei, med stativ, ulike holdere, tripodmount som passer sammen med Ram Mount og en 16GB SD brikke.![]()
Gleder meg, gleder meg...igjen