Nå drar vi på tur! Blir DU med? - Nå med videoklipp!

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Gammelgutt

Re: Nå drar vi på tur! Blir DU med?

Legg inn av Gammelgutt »

Jeg har også lyst på ny sykkel, men har kommet til at jeg vil tape for mye om jeg selger Il Tempo i nærmeste fremtid. Så jeg beholder nok frøkna litt til. :scratch

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Heldigvis ble jeg med på roadtrip'en som Globe og Dexter satte i gang.
Her hjemme hadde vi planlagt tur til vestlandet, men vær-prognosene skrinla den planen. Men en liten sving innom noe av det flotteste vestlandet byr på av natur ble det likevel... :-)

Siden vi la vekk turplanene tenkte jeg at vi heller fikk ta turen en annen gang i løpet av den påbegynte ferien.
Men så dukket denne roadtip'en opp mist i fleisen på alle som er innom dette forumet.
Og et stykke utpå dagen sendte Globe en melding og ikke lenge etter dukket han og kunne fortelle og ikke minst dokumentere svært fuktig kjørevær der han hadde kjørt fra Trøndelagen.
Om jeg kunne tenke meg å bli med? Svarene ble en lange rekke tja, nja... ei, vet ikke, ha'kke bestemt med enda, er lei av kjøre i regnvær, vente å se litt osv., osv.

Og da Gammelgutt og Dexter kom på døra stakk sola også innom og etter kaffedrikking, vaffelspising og prat om alt og ingenting, pakket jeg veskene, dro på meg kjøreutsyret og fór av gårde med de tre andre.

Og for å oppsummere kort:
Dette ble en kjempetrivelig tur!! \:D/ Og det er noe som heter at noe øker proposjonalt med antallet. Og sånn tror jeg det hadde blitt med denne turen også om flere fra MCsiden hadde blitt med. Det er så, mange trivelige folk her på forumet så det er jeg helt sikker på ville skjedd! Vi fire og etter hvert vi tre som fortsette videre over fjellet, hadde det morsomt og kjempehyggelig på denne turen.
La oss gjøre Randsfjorden-treffet i sept. til mini-Roadtrip i år og så legge opp til en lange variant neste år med flere deltakere. Det må jeg si jeg virkelig har lyst til å være med på!

Stikkord om turen vår, som...:
[*] at vær ikke hindre aktive MC-folk fra å dra på tur
[*] at det er kjempetrivelig å kjøre flere i lag
[*] at TDM er en type sykkel som blir utrolig fort møkkete i regnvær... :sk?
[*] at TDM er en type sykkel som det ubetalelig morom og behagelig å dra på tur med... :P
[*] at veien er målet...
[*] Ikkeno' stress - vi måtte ikke nå fram i tide...
[*] at norsk natur er unik
[*] at det å kjøre MC er så morsomt at man av og til holder på å kjøre av veien av egne gledesbrøl inni hjelmen :D (vel, kanskje litt overdrevet, da... :redface )
[*] at det å kjøre med gode kompiser gjør turen enda bedre :thumleft
[*] pluss masse, masse mer, som jeg ikke kommer på i farten (er tross alt litt sliten etter turen...)

Her noen bilder...:

[album]799[/album] [album]800[/album] [album]801[/album] [album]802[/album] [album]803[/album] [album]804[/album]

[album]805[/album] [album]806[/album] [album]807[/album] [album]808[/album]

Fra avreisen hjemme hos oss, pause på Fagernes hvor vi takket for følge til Gammelgutt, fra hytta vi leide på Beitostølen, utsiktplatået ved Jotunheimveien i Valdresflya, på veien mot Geiranger og utsikten til dette lille, men også godt besøkte stedet selv om det ikke var mange turister der da vi kom.

Og helt til slutt et bilde fra hjemturen min over 'Flya. Slike strategisk plasserte avlukker ga i dette tilfellet god beskyttelse mot regn før jeg fortsatte turen. Valgte å kjøre E-16 fra Fagernes og kjørte inn et et så kraftig regnvær ved Bagn som gjorde at flere biler stoppet. Her var det ingen avlukker å gjemme seg i så da var det bare å gis gass å holde stø kurs. Og heldigvis ble jeg ikke våt hverken på kropp eller føtter. Uten slik ubehag var det bare å tute&kjøre videre :P

Alt i alt en kjempemessig tur med kjempehyggelige folk med god humor, men også godt øre for mer seriøst prat og som jeg hiver meg på tur sammen når som helst om jeg har anledning \:D/ Og gjerne med mange, mange fler her på MCsiden.no :thumleft

Kommer kanskje mer fra turen senere. Men nå er jeg faktisk litt trøtt og kryper nok under dyna om ikke så lenge... :sover ;-);)

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

Så må vel også jeg prøve å skrive et referat fra denne fantastiske turen! Vi bestemte oss for å dra. Vi dro. Vi kom hjem igjen. :knegg

Tidlig på torsdags formiddag snubla jeg over Globe på Fjesboka (FB). Etter noen setninger med autoprogrammerte høfligheter kom det frem at han hadde noen dager fri som han ikke helt visste hva han skulle bruke til. Jeg hadde nevnt for Nasseline noen dager tidligere at jeg kunne tenkt meg en tur til Trøndelagen ei helg på sykkel, noe hun DA ikke var negativ til. Alt skal jo passe så vi hadde nå ikke snakka mer om det. Så Globe inviterte til at da kunne vi jo ta litt av den turen vi hadde så smått puska med å planlegge i vinter. Jaja, det er jo bare å hoppe i det! Jeg sende SMS til konemor, og fikk følgende svar: "Ok. Kan jeg tenke på det noen timer?". Jeg er fryktelig dårlig til å vente... men da jeg kom hjem og vi fikk snakka litt om det så var det greit. Jeg sendte melding til Globe, som da bare pakka å satte kursen sørover. Målet var Lillehammer. Jeg begynte noen små forberedelser jeg også og litt justeringer med jobb slik at jeg kunne slutte av litt tidligere fredagen. Som sagt så gjort. Da jeg fredag dro hjem for å sette meg på sykkelen kom Gammelgutt akkurat trillende inn på gårdsplassen. Jeg hadde noe uoppgjort med Biltema så det ble en biltur ned til Mjøndalen først. På vei hjem da var jeg i telefonisk kontakt med Globe, og vi avtalte å møtes hos AJ

Etter pakking var vi klare og satte i marsj mot Lunner. Vel fremme står en forpjusket og enda litt fuktig Globe på verandaen til AJ og gliser fra øre til øre :thumleft Akkurat da fikk jeg på følelsen at dette kom til å bli en uforglemmelig tur; det skulle vise seg å være riktig. Fru AJ hadde stekt vaffler og serverte så mye at det ble ikke plass til mere på bordet! Først nå fant vi ut hvor vi skulle hen. Vi kikka på klokka og fant også ut at vi nok måtte bestille plass å bo allerede nå for å være sikra, så jeg ringte litt rundt og fant til slutt en "leilighet" på Beitostølen som vi reserverte. Så var det bare å hyre på seg å komme seg avgårde.

Turen oppover gikk fint. Var noe regn, men ikke av betydning. Hadde en seanse med en kar som hadde punktert. Han hadde med repp-sett og kom seg videre. Da har jeg erfart at repp-sett bør jeg ha med! Du værden så praktisk! Da vi kom til Framnes var Gammelgutt lei av oss andre, så han fyllte tanken og satte nesen hjem igjen. Herfra opp til Beitostølen er ikke lange biten så vi var snart fremme og innlosjert i nevnte leilighet. Kort tur på butikken så ble det kvelds også. Litt uteliv måtte vi teste så vi dro oppi bygda og fant et lokalt vannhøl som vi konsumerte et par øl før vi tok kvelden.

Dagen etter våkna vi til ikke strålende vær kanskje, men fantastisk var det likevel! Delvis skya, sol og varmt. Vi satte kursen mot Valdresflya og fikk en kjempestart på turen. Siden vi ikke var så smart at vi kjøpte pulverkaffe ble første etappen ca. 375 meter oppi veien før vi svingte av på en Esso-stasjon og tok mårrakaffen :knegg Da vi omsider kom igang igjen for 2. gang kom vi oss litt lengre. Valdresflya var et fantastisk syn. Vi koste oss bortover med noen små stopp for bildetaking og internt mobbing. JEG ble mobbet. Hvorfor? Fordi jeg har bedre hjelm enn Globe og AJ :lol

Da vi kom til krysset ved Randsverk hadde vi en kort samling rundt kartet og ble enige om å sette kursen mot Lom og deretter Geiranger. Det ble også klart at Lom er stedet for dagens lunsj. Avgårde med oss! Da vi kom til Lom kom vi egentlig til et yrende lite veikryss. Masse folk og biler. Nydelig vær og flere alternative spiseplasser. Jeg og Globe var enige om at vi ville ha junkfood, så AJ måtte bare henge på. AJ er så ånkli, skal på fineste plassen å sånn... han ble nedstemt, utstemt og i et angrep av skråsikker ubesluttsomhet endte vi opp på den lokale puck-pusjern. Jeg og AJ inntok burder, mens den noe mer dannede Globe denne gangen kom ut av skapet med en ting. En flat mat-ting brettet i 2 med noe annet inni. Husker ikke hva det heter. Men det så svært så sofistikert ut der han satt med dressing rennende nedover kjakan :-J

Etter lunsjen var det tid for Geiranger. Geiranger var et flott syn, dær vi snegla oss nedover snøfte-smith veiene. Det var sol og strålende utsik. Vel nede ble det is, før vi fortsatte opp på andre siden. På øverste utkikkspunkt stoppet vi og her skilte vi lag. AJ skulle besøke noe familie på ei hytte nær Sjoa så han kjørte tilbake, mens jeg og Globe ble enige om at dagens etappe ville stoppe i Åndalsnes. Endelig fikk jeg tatt ferge! :knegg Tur uten ferge er ikke tur... For å komme til Åndalsnes må man kjøre Trollstigen. Det er utrolig hvor mye fantstisk natur vi klarte å presse inn på bare èn dagstur! Dvs. for at jeg skal få sett hvordan Trollstigen ser ut, så må jeg fortsatt kjøpe postkort, for det var så tett tåke da vi kom opp at det var knappe 15 meter sikt. Lufta var så fuktig at vi ble våte bare av å kjøre der. Da vi kjørte nedover kom vi jo under dette tåkelaget til slutt, men da var det ikke så mye å se oppover heller :( Vel vel. Jeg gliste fra øre til øre. Det er så hærlig! Man sitter så nært alt når man kjører motorsykkel. Luktene, regnet, fukten, varmen, møkkerlukta... Jeg synes det var helt fantastisk til tross for kort sikt. Det var bare ubeskrivelig! Etter Trollstigen da var det kun kort vei til Åndalsnes som først så ut som et forlatt filmsett. Det var ikke et menneske å se, ingen biler, ingenting! Det er det merkeligste. Skulle tro vi kjørte rett inn i en episode av X-files hvor alle innbyggerne var bortført. Etter litt frem og tilbake kjørte vi innom Grand hotell Bellevue og fikk sjekka inn. Mat må man ha, så vi gikk til den lokale China-restauranten. Her ble det noe motvillig akseptert at vi i en nesten tom restaurant kunne få sitte ved det bordet vi ville ha. Men servering? Neida! Etter en stund henta Globe menyen. Men fortsatt ingen servering. Da han reiste seg i full høyde og spurte om vi kunne få bestille i det hele tatt skjedde det noe, for plutselig var vi synlige igjen og fikk den beste service. Maten var kjempegodt. Selskapet likeså. På tilbaketuren ramla vi innom det lokale IN-stedet som det tydeligvis måtte være, og beleilig nok lå dette i kjelleren på hotellet. Nå er ikke jeg så gammal, men da jeg og Globe gikk inn dit økte snittalderen betraktelig. Vi tok en øl, så tok vi kveld - rett og slett.

Dagen etter var det på tide å finne hjem. Vi kjørte til Dombås. Drakk kaffe og tok farvel.

Jeg vil til slutt takke AJ og Globe for en fantastisk tur! Gammelgutt, du gikk glipp av det beste, men neste gang er du med all-the way! Til alle dere andre som ikke fikk vært med: hiv dere med neste gang! Det er så morro, og det er så bra! Jeg smiler enda jeg :D

Ruta mi http://maps.google.no/maps?f=d&source=s ... 753418&z=6" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilder fra turen finner dere i galleriet
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Gizmodude
Motorsykkelen din: Honda CBR1000F 91'
Kontakt:

Legg inn av Gizmodude »

Dexter skrev:Til alle dere andre som ikke fikk vært med: hiv dere med neste gang! Det er så morro, og det er så bra! Jeg smiler enda jeg :D
Ble litt kort varsel for oss, og vi hadde allerede plottet inn Delta Treffet i Sundsvall denne helgen.

Så veldig flott ut den turen dere kjørte :thumleft
'91 Honda CBR1000F

NAF-MC Trondheim

Brukeravatar
KentR
Motorsykkelen din: Suzuki GSX 1400k2

Legg inn av KentR »

Ja det ser virkelig ut til at dere hadde en fin og trivelig tur, selv om ikke været var helt på deres side hele tiden.
Har vært spennende å se bilder og lese oppdateringene deres underveis, og enda mer spennende med de avsluttende referatene og bildene. :thumleft :D
Venter nå i spenning på Globe sitt referat. Men han har vel litt film-materiale og redigere først regner jeg med
Stupid is what stupid does.
Life is not like a box of chocolate, its a bowl of jalapenos, what you do today may burn your ass tomorrow

Fritt etter forrest gump :-)

Brukeravatar
LaE
Motorsykkelen din: Honda VFR800F

Legg inn av LaE »

Dette må ha vært en kjempetur :D Det har vært veldig morsomt å lese turrapportene underveis og følge med! Tusen takk for gode turrapporter, referater og bilder!

Jeg skal på nesten samme runde til helgen og dette var jo perfekt oppladning før turen :thumleft Gleder meg og krysser fingrene for at yr bommer med værvarselet!
Keep the rubberside down!

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Flott turreferat Dexter..noen få faktafeil :orefk ...men det skal jeg nok rette opp :lol

AJ, Gammelgutt og Dexter har oppsummert det viktigste ved turen godt. Det var virkelig en storveis tur. Lenge siden jeg har opplevd så mye, ledd så mye og blitt ledd så mye av som disse dagene :lol

Ja, det ble tatt mye film og endel bilder, og ettermiddagen og kvelden i går ble benyttet til sosial omgang med en svært så oppkjøringsklar bubbu samt med min bror som kom innom med sin nye Yamaha FZ6-S2 2007-modell. Etter dette besøket skulle jeg legge hue på puta og sovna før jeg traff den :-)

Har vært på jobb i dag, så nå først driver jeg og overfører film og bilder til den maskina jeg bruker til slikt, så skal det komme en filmsnutt og bilder om ikke aaaaalt for lenge :thumleft

Jeg trodde filmene var ferdig redigert egentlig jeg da...for denne karen satt ofte med MACBOOK i fanget....her er et heeeeelt tilfeldig bilde, et av maaaange som jeg har for hånden her:

Bilde
SE...her koser'n seg skikkelig du ;)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Globe skrev: Bilde
SE...her koser'n skikkelig du ;)
Koser seg vel ikke... :8-[
Han er vel bare ute etter å finne 'feil'... Eplekjekk PC-mann som han er... :knegg

Brukeravatar
Dexter

Legg inn av Dexter »

Globe skrev:
Jeg trodde filmene var ferdig redigert egentlig jeg da...for denne karen satt ofte med MACBOOK i fanget....her er et heeeeelt tilfeldig bilde, et av maaaange som jeg har for hånden her:

Bilde
SE...her koser'n seg skikkelig du ;)
Høh... :8-[ :[-( dette er det frekkeste. Selv fanden spiste fluer i nøden. Dette er SISTE gang jeg drar noen plass med fare for kun å ha en fruktmaskin å trykke på :knegg Jeg har enda ikke funnet ut hvordan en får til å høyreklikke på denne greia di... tenkt, i 2010 er fortsatt høyreklikk ekstrautstyr på mækk :lol Fant på mye rart innimellom også denne maskina.. Nei, takke meg til Bill, det er tross alt bedre med godt forutsigbare blåskjermer :janikk :redface
apple_logo_rainbow_fruit.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Re: Nå drar vi på tur! Blir DU med? - Nå med videoklipp!

Legg inn av Globe »

Det ble ikke så mye tid som planlagt til videoredigering og diverse de siste dagene her, men det kommer, det kommer.

Jeg har i dag laget en videosnutt som vi planla litt på forhånd.

Klippet viser to kameravinkler og ble tatt opp av Dexter og meg. Jeg kjørte først og Dexter la seg bakerst, begge med kamera.

Utsnitt fra filmen ser slik ut:
Bilde

Filmen er tatt opp fra Geirangerfjordbotn opp til "Ørnesvingen". Det var her AJ overlot Dexter og meg til oss selv :knegg

Kvaliteten ble litt "så som så" via YouTube, men jeg kommer vel til å legge denne filmen, sammen med noen øvrige klipp, på eget domene hvor jeg har litt mer kontroll med hva som sendes, hvordan ;e

Tips: Via YouTube vil det lønne seg å velge kvalitet "480p" isteden for den "360p" som står markert nederst til høyre i bildet.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=LGo0mfo167c[/video]

Brukeravatar
Dexter

Legg inn av Dexter »

Kvaliteten var jo ikke så ille. Som jeg skrev en annen plass her så blir opplastet video til youtube først lagt ut som en grov-versjon før den etter en stund blir tilgjengelig i opplastet kvalitet. Derfor jeg ble så skuffet første gang, men etter en time eller 2 så var kvaliteten på plass likevel.

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Joda, den lar seg se på. "Rendering" tar litt tid, så det stemmer at kvaliteten bli noe bedre når filmen får "satt seg litt" i plattformen deres.

Brukeravatar
Dexter

Legg inn av Dexter »

Menne, når det er sagt så - jeg savner referatet ditt :mk :-J

Brukeravatar
Svolp
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell

Legg inn av Svolp »

Flotte bilder og fin film!

Er selv på langtur om dagen, vi har kjørt rundt om 4000km til nå og var i geiranger, trollstigen og atlanterhavsveien for 5 dager siden. Tok alt på en dag da været var veldig utrygt.

Vi hadde tenkt oss til lofoten via bodø men med en svært ille værvarsel i vente ble vi enige i skogn en time nord for trondheim og sette turen innover i sverige og sørover igjen mot finværet :-)¨

I skrivende stund er jeg i lillesand (min hjemby) og besøker litt gamle venner og bekjente. Livet er hærlig på to hjul!!

Kenneth
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Dexter skrev:Menne, når det er sagt så - jeg savner referatet ditt :mk :-J
Referat kommer, ville lage et som inneholder bilder og video...så det kommer ;e

Svar