jeg brukte et skrujern til å slå tilbake solenoid'en så den løsnet. sputet på med 5-56 både på den og på vippearmene der wirene ender. (en på siden av hver eksosventil.)
Koblet så fra koblingsstykket som går direkte til solenoid'en og satte på 12v rett på den.
(OBS, her må det ikke være spenning på mer en 5 sek om gangen, hvis ikke kan spolen brenne seg.) gjentok dette mange ganger, mens jeg manuelt dyttet dekomp-armen tilbake. Dette skal gå av seg selv men det gjore det da ikke. merket at det løsnet mer å mer etter hvert. Deretter fikk jeg strammet fjøra som skal gi retur på dette, slik at den blir stram.
Ventiltikkinga kom pga dekomp systemet dytter i ventil-vippearmen for å åpne eksosventilen bittegranne, for å senke kompresjonen i sylinderne slik at startmotoren klarer å vri rundt. Da denne ikke var gått i retur ble det klaring mellom kam og vippearm, og di hydrauliske løfterne mistet funksjonen sin.
Dette var så lett forklart jeg kunne klare å få det til. Hvis man har håndbok til vs1400, noe som anbefales på det sterkeste å anskaffe, så håper jeg dette en dag kan komme til nytte for en stakkar som meg som lurer på om han skal begyne å overhale toppene.
RIDE ON!