Prøvd mæ som regisør...:)

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Re: Prøvd mæ som regisør...:)

Legg inn av Globe »

så nå funker det? :)

frankh
Motorsykkelen din: Blablabla

Legg inn av frankh »

Funker veldig bra. Utrolig bra bildekvalitet til den størrelsen og prisen. Nå skal jeg teste litt med hvor den passer best på sykkelen, så får vi se om jeg får filmet litt :-)

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Gleder oss til å se :)

frankh

Legg inn av frankh »

Testet litt i dag på en rolig tur med madammen bakpå, og nest siste del (fra Eidsfoss til Sande) sammen med en Sportster. Det fungerer helt glimrende, men jeg er litt usikker på hvordan jeg skal få festet det ordentlig på sykkelen. For å teste det laget jeg bare en pappanordning som jeg teipet fast på tanken, men dette ble ikke helt vanrett og var litt for sårbart for vibrasjonene som er resultatet av kombinasjonen Ducati og humpete veier.

Et eller annet slags lite stativ med magneter på bena, og som kunne justeres litt i høyden og evt. tiltes/svinges, hadde vært glimrende tror jeg. Men man må vel lage noe selv, evt. tilpasse noe som er ment for noe helt annet, for å få til noe slikt. Hvordan gjør folk det m.h.t. å feste kameraet? Man kan selvsagt feste det enklere andre steder, men jeg synes det ser best ut med kameraet litt over tanken, slik at det filmer gjennom vindskjermen (evt. såpass høyt at det filmer over).

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Dexter festet sitt med borrelås, under frinten av kåpa (se pilen)

Bilde

Filmen blir da "opp-ned" men lar seg enkelt snus 180 grader i de fleste videoredigeringsprogram :thumleft

Her er et opptak tatt av Dexter og meg, hvor han benyttet nøkkelringkameraet i denne plasseringen under kåpa.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=LGo0mfo167c[/video]

frankh

Legg inn av frankh »

Ja, jeg tenkte på noe slikt jeg også. Men jeg synes det er aller morsomst når man ser det fra bak vindskjermen, og da må jeg finne en løsning for å ha det på tanken. Jeg har bestilt to kameraer til, og det ene havner nok på samme stedet som i videoen her.

frankh

Legg inn av frankh »

SLETTET

Svar