Det ligger et par bilder under: TYRIGRAVA det er onsdag.jhn skrev:Har du bilde av nysykkeln? Den e ukjent for mæ
Gammelgutts gjøren og laden.
Re: Gammelgutts gjøren og laden.
Hadde en liten ettermiddags/kveldstur idag. Var en tur på Tjøme, hjemveien gikk via Hijol og riksv. 306 til Lågendalen- Hvittingfoss- Hof- Hanekleivene- motorveien til Sandvika. Hilste på i Hvittingfoss og der fikk jeg satt inn helicoil i speilfestet, som jeg dro over gjenger på Hitra.
Turen ble 30 mil, på Il Tempo. Sittestillingen på Minsken er faktisk bedre, den minner om BMW 650 gs.
Turen ble 30 mil, på Il Tempo. Sittestillingen på Minsken er faktisk bedre, den minner om BMW 650 gs.
Hadde en tur til Smia idag, kjørte bare småveier nedover fordi jeg brukte den nye lille. Fra Sande og utover fikk jeg en liten grønn etter meg, det var Dexter. På Smia ble vi møtt av Rogg og Frue, og Mekkern var også på plass. Og en stor og en liten Nasseline kom i bil rett bak den lille grønne. Første timen var det rene forumtreffet der, men etter hvert rant det inn med sykler, deriblant en BMW 650 med Ole B i salen.
I følge Dexter skal jo en skikkelig MCtur inneholde en fergetur, så jeg tok fergen til Hurumlandet etterpå. Kjørte Hurumlandet rundt, deretter en tur til Huk på Bygdøy, der jeg leste en avis og tok en liten strekk på gresset. Etterpå gikk turen til Tyrigrava, det var akkurat stengt for dagen, men det satt nå endel "gubber" utenfor.
Dagens tur var på 20 mil. Jeg har nå hatt den lille i syv dager, den hadde gått 75 mil på mandag, nå har den rundet 177 mil. Siste uken har jeg totalt litt over 140 mil.
I følge Dexter skal jo en skikkelig MCtur inneholde en fergetur, så jeg tok fergen til Hurumlandet etterpå. Kjørte Hurumlandet rundt, deretter en tur til Huk på Bygdøy, der jeg leste en avis og tok en liten strekk på gresset. Etterpå gikk turen til Tyrigrava, det var akkurat stengt for dagen, men det satt nå endel "gubber" utenfor.
Dagens tur var på 20 mil. Jeg har nå hatt den lille i syv dager, den hadde gått 75 mil på mandag, nå har den rundet 177 mil. Siste uken har jeg totalt litt over 140 mil.

Minsken har ikke separat oljetank så den må ha oljeblandet bensin. Første tanken kjørte jeg med 3% men Lillebror mente at den skulle ha 4%. Har brukt 4% siden, men det ser ut til at det er litt mye, drypper olje fra lyddemperen. Kanskje jeg skal forsøke med 3,5% en stund, og evt. 3% om det forsatt drypper olje?.mekkern skrev:enkleste er 2% olje i bensina-3% hvis en skal kjøre max turtall/last hele tiden..
- Dexter
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Jeg lå jo bak deg en stund. Du hadde en ikke ubetydelig mengde blårøyk bak deg. Da tenker jeg at blandingen er for feit. Med dagens oljer ville jeg nøyd meg 3% men det er nå meg da...
Det er det samme for skylda hvem som har den...
- Dexter
Jepp! Bokstavelig talt!Gammelgutt skrev:Kanskje er jeg gutten i røyken?.

-
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Kjør 3% nå et par tanker og prøv så å krype ned mot 2% mens du følger med lyddemperen..når det begynner å bli tørt-ok.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Globe
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Kontakt:
Det var vel, strengt tatt, Dexter som var gutten i røyken da han lå bak degGammelgutt skrev:Kanskje er jeg gutten i røyken?.

Etter min erfaring er det kun helsyntetisk Castrol TTS som gir deg en røykfri tilværelse. Alt annet får Cagge til å ryke som den fyres med våt ved ihvertfall.
- Dexter
Nja, det er nok ikke helt riktig. Det lå en bil mellom oss... han fikk nok litt trøbbel etterhvertGlobe skrev:Det var vel, strengt tatt, Dexter som var gutten i røyken da han lå bak degGammelgutt skrev:Kanskje er jeg gutten i røyken?.![]()

I går hadde jeg et uhell og griseflaks likevel. Tenkte meg en fin Harrytur om riksvei 21, Bjørkelangen- Ørje. Rett ved Karihaugen sluttet sykkelen å dra, motoren gikk som vanlig men det var litt skrapelyd. Jeg stopper på veiskulderen og sjekker hva det kunne være, kjedet hadde hoppet av bakdrevet. Løsner hjulmutteren og slakker strammeskruene, får på kjedet på bakdrevet. Men det var ikke på framdrevet heller og så manglet jeg 8 mm leddnøkkel. Noen hundre meter lenger frem er det et lastebilverksted der jeg fikk låne en 8mm.
Skrur av framdrevdekselet og hva ser jeg der, framdrevet er borte vekk. Men til alt hell, mutteren og låreblikket sitter fast i alt kjedesmøringen som har samlet seg på innsiden av dekselet. Og hellet oppi det hele var at jeg hadde det nye framdrevet jeg har kjøpt, i tankvesken. Fikk satt på drevet og skrudd fast mutteren med fingrene slik at jeg fikk lurt sykkelen bort til verkstedet for egen maskin. Der fikk jeg låne det verktøyet jeg trengte, og fikk ordnet skrudd fast drevet skikkelig.
Skrur av framdrevdekselet og hva ser jeg der, framdrevet er borte vekk. Men til alt hell, mutteren og låreblikket sitter fast i alt kjedesmøringen som har samlet seg på innsiden av dekselet. Og hellet oppi det hele var at jeg hadde det nye framdrevet jeg har kjøpt, i tankvesken. Fikk satt på drevet og skrudd fast mutteren med fingrene slik at jeg fikk lurt sykkelen bort til verkstedet for egen maskin. Der fikk jeg låne det verktøyet jeg trengte, og fikk ordnet skrudd fast drevet skikkelig.
Sist redigert av Gammelgutt den 14 aug 2010, 08:46, redigert 1 gang totalt.
- SheDevil
- Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Du verden, snakk om å være heldig når uhellet først var ute 

2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
Snakker om flaks å få stopp så nært en verktøyboks ja
Trordde det var sånne Skrusjukier som var kjent for løse skruer jeg
Uansett høres det jo ut som om det kan være en god idé å gå over med blå locktite på alle skruer da, når deler faller av på den måten...

Trordde det var sånne Skrusjukier som var kjent for løse skruer jeg

Uansett høres det jo ut som om det kan være en god idé å gå over med blå locktite på alle skruer da, når deler faller av på den måten...

Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
Fant du det gamle drevet i veikanten ? Det må jo ha delt seg ?