GlobesLogg: takk for sist....u all :)
- Globe
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Kontakt:
Re: Globes Logg: GoPro HD Kamera er bestilt! Bursdag snart :
Her får du kjøpt alt mulig av monteringbraketter:
[img]http://img.skitch.com/20100803-m4nr2ypd ... uc6smk.jpg[/img]
Jeg plukket meg ut de delene jeg ønsket/trengte, noterte delenummer og tok kontakt med en norsk forhandler som skaffet meg det jeg trengte:
[img]http://img.skitch.com/20100803-qmb9yy1p ... 4ix6fk.jpg[/img]
[img]http://img.skitch.com/20100803-m4nr2ypd ... uc6smk.jpg[/img]
Jeg plukket meg ut de delene jeg ønsket/trengte, noterte delenummer og tok kontakt med en norsk forhandler som skaffet meg det jeg trengte:
[img]http://img.skitch.com/20100803-qmb9yy1p ... 4ix6fk.jpg[/img]
- Globe
- Kontakt:
Jeg har kombinert disse:

Denne kombinasjonen fester GPS og kamera, samt gir meg mange ulike festemuligheter
Problemet var at canon Ixus ble litt for tungt, ved pådrag vibrerte det for mye.
Det skal GoPro HD løse....håper jeg

Denne kombinasjonen fester GPS og kamera, samt gir meg mange ulike festemuligheter

Problemet var at canon Ixus ble litt for tungt, ved pådrag vibrerte det for mye.

- Guro78
- Motorsykkelen din: HD sportster 1200
Artig å lese i bloggen din, Globe! :-) Fin tidsfordriv på en foreløpig rolig nattevakt (nesten å banne i kirka å skrive dette.. :[-o< )
-Ser bloggen etterhvert har blitt ganske så innholdsrik og omhandler alt fra mclappen-til turer-til bytte av sykkel-til duppeditter og sikkert mye-mye annet; må innrømme jeg ikke har bladd meg gjennom hele (ennå), hehe!
Jeg kan lese at kjøreopplegget tydeligvis har forandret seg en del på de få årene siden jeg tok lappen; og sikkert til det bedre, vil jeg tro; selv hadde vi f.eks ikke egne øvelser som omhandlet bremsing i sving. Prisen er vel imidlertid det som har gått den gale veien: Selv betalte jeg rundt 12-13tusen i 2003 (mye nok), noe jeg hører er mye mindre enn de fleste må ut med i dag! Så var bra jeg ikke gikk rundt grøten den gang, men tok lappen selv om jeg visste jeg ikke skulle kjøpe sykkel med én gang
;)
)
Pliktene kaller nå igjen men du skal ikke se bort fra at jeg titter innom og leser dine oppdateringer fra tid til annet :-) I mellomtiden må du ta det pent, og så håper jeg dere får en lang og fin sesong der oppe! (Håper vel på det samme for egen del også, skal sies
;))

-Ser bloggen etterhvert har blitt ganske så innholdsrik og omhandler alt fra mclappen-til turer-til bytte av sykkel-til duppeditter og sikkert mye-mye annet; må innrømme jeg ikke har bladd meg gjennom hele (ennå), hehe!
Jeg kan lese at kjøreopplegget tydeligvis har forandret seg en del på de få årene siden jeg tok lappen; og sikkert til det bedre, vil jeg tro; selv hadde vi f.eks ikke egne øvelser som omhandlet bremsing i sving. Prisen er vel imidlertid det som har gått den gale veien: Selv betalte jeg rundt 12-13tusen i 2003 (mye nok), noe jeg hører er mye mindre enn de fleste må ut med i dag! Så var bra jeg ikke gikk rundt grøten den gang, men tok lappen selv om jeg visste jeg ikke skulle kjøpe sykkel med én gang

Pliktene kaller nå igjen men du skal ikke se bort fra at jeg titter innom og leser dine oppdateringer fra tid til annet :-) I mellomtiden må du ta det pent, og så håper jeg dere får en lang og fin sesong der oppe! (Håper vel på det samme for egen del også, skal sies

- Guro78
- Motorsykkelen din: HD sportster 1200
Re: Globes Logg: SPM vedr. lysbruk...Fjernlys på hele tiden?
Et par minutter til har nå gått utover i nattevakta.Globe skrev: Kjører dere med fjernlys på, alltid?
Begynt å lese bakfra denne gangen og har nå sett dine flotte familiebilder

- Globe
- Kontakt:
Guro78 skrev:Artig å lese i bloggen din, Globe!
Pliktene kaller nå igjen men du skal ikke se bort fra at jeg titter innom og leser dine oppdateringer fra tid til annet :-) I mellomtiden må du ta det pent, og så håper jeg dere får en lang og fin sesong der oppe! (Håper vel på det samme for egen del også, skal sies;))

Ja, jeg har nå selv også blitt noe mer aktiv i bruken av fjernlys. Var nok tidligere litt mer "bilfører" hva gjelder dette. Lav sol, tett regn, og i køkjøring er absolutt kjøresituasjoner hvor vi gjerne kan la fronten skinne litt ekstraGuro78 skrev:Selv bruker jeg fjernlys på samme måte som jeg ville gjort med bil, bortsett fra i situasjoner med lav sol og i køkjøring. Når jeg skriver "i" mener jeg det litt bokstavelig, og sikter til denne ganske risikofylte midtlinje-kjøringen imellom bilene når køen står stille på flerfeltsvei (altså med flere felt i samme retning). F.eks ettermiddags rushen mellom Tåsen og Økern (= på Ring 3 i Oslo, for de uinnvidde; selv om dette var litt irrelevant for poengetGlobe skrev: Kjører dere med fjernlys på, alltid?;) )... Som billist synes jeg skarpt lys i sidespeilet er godt forvarsel på at en tohjuling snart kommer "snikende" forbi! Imidlertid synes jeg noen syklister likevel er vel (over)modige som kjører i full fart mellom denne trange raden av stillestående/saktegående biler! Risikosport etter min mening, og jeg blir gjerne forbikjørt av mc'r som presser seg forbi (når jeg selv kjører mc og i utgangspunktet "presser" meg forbi). Men det var kanskje en annen diskusjon...
![]()
;)

Så en liten observasjon, og dermed litt skryt til midtnorske bilister. Det kan selvfølgelig være helt tilfeldig, og er det nok sikkert også, men her i Trondheim og omegn må jeg si at jeg er positivt overrasket over hvor mange bilister det er som faktisk markerer at de gjør plass for passering for mc, når vi kommer bak. Det er daglig slik at billister jeg nærmer meg bakfra (med og uten fjernlys) markerer seg inn til høyre og dermed gir plass for passering. Ved en slik "gest" gir jeg nesten alltid en liten håndhilsen for å takke

- SheDevil
- Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Jeg bruker også å markere at jeg setter pris på slikt og "blinker" med blinklysene frem og tilbake noen ganger når jeg har passert de, finnes de som synes det er greit å slippe oss forbi.Så en liten observasjon, og dermed litt skryt til midtnorske bilister. Det kan selvfølgelig være helt tilfeldig, og er det nok sikkert også, men her i Trondheim og omegn må jeg si at jeg er positivt overrasket over hvor mange bilister det er som faktisk markerer at de gjør plass for passering for mc, når vi kommer bak. Det er daglig slik at billister jeg nærmer meg bakfra (med og uten fjernlys) markerer seg inn til høyre og dermed gir plass for passering. Ved en slik "gest" gir jeg nesten alltid en liten håndhilsen for å takke
Men, jaggu, det er noen som NEKTER å slippe tohjulinger forbi også, "skal ikke komme, å komme her altså", vent i køa sammen oss andre som ikke kan/vil kjøre mc

2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
Takker for flotte tips, link og dine erfaringer med produktet...jeg kjöpte (som du ser skriver jeg "ö", hvilket viser at jeg er i Sverige) jo en sak fra USA og den funker nå ganske greit etter jeg la på noe silikon for å forhindre risting mv,.Globe skrev:Jeg har kombinert disse:
Denne kombinasjonen fester GPS og kamera, samt gir meg mange ulike festemuligheter![]()
Den fungerar bra den där.Globe skrev:Fyller år snart, og da må man jo få gave![]()
Jeg fyllte inn all nødvendig info, fruen trykket på "Buy"...dermed er GoPro HD-kamera på vei, med stativ, ulike holdere, tripodmount som passer sammen med Ram Mount og en 16GB SD brikke.![]()
Gleder meg, gleder meg...igjen
Här är en filmsnutt från Italiensk Weekend, med GoPro HD (se i HD):
[video]http://www.youtube.com/watch?v=IOOfrkf-VZk&hd=1[/video]
Kvaliteten på "råfilmen" är förstås en god del bättre än den är på YouTube.
- Globe
- Kontakt:
Stilig...gleder meg til å få testet det ut, samt teste ut ulike kameravinkler.
Håper å finne noen gode festemuligheter rundt på sykkelen.
Håper å finne noen gode festemuligheter rundt på sykkelen.
- Globe
- Kontakt:
Re: Globes Logg: Skal bestille meg tankveske, noen anbefalin
Er på jakt etter en tankveske til TDM'n.
Har jo masse bagasjeplass i sidevesker og toppboks, men kan se nytten av å kunne ha en tankveske med "diverse" lett tilgjengelig.
Ser at det er ulike festeanordninger og et hav av varianter av disse. Noen med gode/dårlige erfaringer med ulike modeller, festeanordninger, hvor praktiske/upraktiske ulike modeller er, holdbarhet o.l.?
Har jo masse bagasjeplass i sidevesker og toppboks, men kan se nytten av å kunne ha en tankveske med "diverse" lett tilgjengelig.
Ser at det er ulike festeanordninger og et hav av varianter av disse. Noen med gode/dårlige erfaringer med ulike modeller, festeanordninger, hvor praktiske/upraktiske ulike modeller er, holdbarhet o.l.?
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Du kikket kanskje ikke så nøye på tankveska jeg har i løpet av Geiranger-turen vår?
Synes den er solid, lettvint og grei, ikke minst festeanordningen. Og den rommer kanskje mye når man bruker den innebygde utvidelseskapasiteten. Jeg er veldig godt fornøyd med denne.
Har muligens noen nærbilder av den i blogge, men husker ikke på hvilke side...
Uansett så ser den slik ut, her montert på en Kawa Versys, som har omtrent samme krummingen på tanken som TDM'en:
Og her er adressen til siden hvor jeg fant bildet:
http://www.twistedthrottle.com/trade/pr ... /2624/441/" onclick="window.open(this.href);return false; Ligger også ute en video der, ser det ut til...
Som du vil se så er dette en amerikansk side og dermed får du ikke tak i denne tankvesken derfra siden TDM er et ukjent MC-begrep der borte...
Jeg vet at SW Motech veskene er å få tak i her i Norge også, men husker ikke hvem/hvilke firmaer dette er.
Edit:
Klikker du på bildet i signaturen min popper det opp et bilde med fullpakket tankveske påmontert TDM'en...
Synes den er solid, lettvint og grei, ikke minst festeanordningen. Og den rommer kanskje mye når man bruker den innebygde utvidelseskapasiteten. Jeg er veldig godt fornøyd med denne.
Uansett så ser den slik ut, her montert på en Kawa Versys, som har omtrent samme krummingen på tanken som TDM'en:
http://www.twistedthrottle.com/trade/pr ... /2624/441/" onclick="window.open(this.href);return false; Ligger også ute en video der, ser det ut til...
Som du vil se så er dette en amerikansk side og dermed får du ikke tak i denne tankvesken derfra siden TDM er et ukjent MC-begrep der borte...

Jeg vet at SW Motech veskene er å få tak i her i Norge også, men husker ikke hvem/hvilke firmaer dette er.
Edit:
Klikker du på bildet i signaturen min popper det opp et bilde med fullpakket tankveske påmontert TDM'en...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- OleB
- Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA - 2011
Norsk agent for SW MotechAJ skrev:Du kikket kanskje ikke så nøye på tankveska jeg har i løpet av Geiranger-turen vår?
Som du vil se så er dette en amerikansk side og dermed får du ikke tak i denne tankvesken derfra siden TDM er et ukjent MC-begrep der borte...![]()
Jostein Loeset: josteil@online.no
-------------------------
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.
- SheDevil
- Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Jeg har denne utgaven http://www.giviusa.com/soft-luggages/Tank-bags/T410" onclick="window.open(this.href);return false; og er godt fornøyd i utgangspunktet.
Ser at glidelåsen begynner å bli litt slitt, regntrekket har fått en skade slik at det har revnet litt. Det er vel heller brukeren sin feil enn vesken tror jeg
Bruker "matte" mellom tanken og vesken..
Ser at glidelåsen begynner å bli litt slitt, regntrekket har fått en skade slik at det har revnet litt. Det er vel heller brukeren sin feil enn vesken tror jeg

Bruker "matte" mellom tanken og vesken..
2013: Ca 400 mil
Jeg kjøpte bagster tanktrekk til XJ'en i gave før vi dro på ferie. For å beskytte tanken mot gnagsår.
På denne kan man jo feste mye rart.
Tanktrekket kostet 1890,- fra kristiansand mc-senter. Bestiller du varer for over 1000,- er det gratis frakt.
Skal du ha tankveske også, blir det altså nesten 2000 kr til.
Men jeg hadde altså en Oxford Magnetisk tankveske fra den gamle sykkelen, magnetene holdt igjennom tanktrekket ihvertfall, og fungerte i ca 2500km fortreffelig. Oxford veska leveres med regntrekk og mulighet for å ekspandere veska i høyden om nødvendig. Prisen på denne husker jeg ikke, men tror det var en rundt 800 kr.
På denne kan man jo feste mye rart.
Tanktrekket kostet 1890,- fra kristiansand mc-senter. Bestiller du varer for over 1000,- er det gratis frakt.
Skal du ha tankveske også, blir det altså nesten 2000 kr til.
Men jeg hadde altså en Oxford Magnetisk tankveske fra den gamle sykkelen, magnetene holdt igjennom tanktrekket ihvertfall, og fungerte i ca 2500km fortreffelig. Oxford veska leveres med regntrekk og mulighet for å ekspandere veska i høyden om nødvendig. Prisen på denne husker jeg ikke, men tror det var en rundt 800 kr.
- Globe
- Kontakt:

Fant blant annet denne på nett her :
TankBagCooler