Laserkontroll på vei til Vindfjell 18.05 2010
- jackae
- Innlegg: 17
- Registrert: 10 aug 2010, 20:38
- Motorsykkelen din: BMW R1200 R, 2015
- Sted: Stavern
Laserkontroll på vei til Vindfjell 18.05 2010
Jeg har tidligere på Bike.no forumet prøvd på å komme i kontakt med fører av AU-reg mc, som ble vinket inn foran meg på kontrollpost på RV 32, etter laserkontroll ca 1 km fra Steinsholtkrysset mot Vindfjelltun, tirsdag 18.05. ca kl 17:30. Du avga alkotest og kjørte videre. Jeg kjørte en BMW R1200R (bokser). Lett gjenkjennelig i speilet Mitt førekort ble beslaglagt på stedet. Saken er enda ikke kommet opp i retten. NMCU satt meg i kontakt med advokat Jon Swensen. Det fremkommer feil i rapporten ved målingen. Han sier at hvis føreren av AU-reg. mc som kjørte foran meg på RV 40 og videre opp på RV 32 mot Vindfjelltun, kan ta kontakt og vitne i saken min, eller at noen hjelper oss å komme i kontakt med vedkommende, har vi en "veldig god sak". Vedkommende må vel ha fortalt til noen at han ble stoppet i kontroll denne ettermiddagen??? Du har garantert ikke noe å frykte ved å ta kontakt. Hjelp i denne saken kan være helt avgjørende for utfallet i saken.
Jeg skal legge ut alle detaljer i saken på forumet, når den er avgjort i retten.
Kontakt meg på tlf 33 11 58 84 eller mail: jackae@online.no
Jeg skal legge ut alle detaljer i saken på forumet, når den er avgjort i retten.
Kontakt meg på tlf 33 11 58 84 eller mail: jackae@online.no
Sist redigert av AJ den 11 aug 2010, 10:03, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Flyttet fra "Bikers Logg" til "MC genrelt" - AJ (Admin)
Begrunnelse: Flyttet fra "Bikers Logg" til "MC genrelt" - AJ (Admin)
- SheDevil
- Innlegg: 1910
- Registrert: 19 des 2008, 06:37
- Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
- Sted: Sør-Trøndelag
Re: Laserkontroll på vei til Vindfjell 18.05 2010
Håper du finner den personen du leter etter jackae, jeg kan nok ikke hjelpe deg i denne saken, håper andre kjenner/ vet av/er denne personen som du ønsker å få tak i.
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
- rogg
- Innlegg: 3339
- Registrert: 16 jun 2004, 22:17
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Sted: Berger
- Kontakt:
Re: Laserkontroll på vei til Vindfjell 18.05 2010
Tar en utskrift å henger opp på Vindfjelltunet ved neste tur. Er andre der før meg, så ta med et skriv. Denne må vi klare..
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Laserkontroll på vei til Vindfjell 18.05 2010
jackae,
kom til å tenke på en mulighet du kanskje ikke har vurdert?
Hva med å sette inn en liten etterlysning etter dette vitnet i lokalvisa?
Kan jo være en mulighet...
kom til å tenke på en mulighet du kanskje ikke har vurdert?
Hva med å sette inn en liten etterlysning etter dette vitnet i lokalvisa?
Kan jo være en mulighet...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Globe
- Innlegg: 4957
- Registrert: 22 aug 2009, 10:14
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Laserkontroll på vei til Vindfjell 18.05 2010
Jeg har lagt ut etterlysningen på noen facebooksider, med link hit til saken. Har også sendt ut en twittermelding via mcsidens twitterkonto.
Totalt har disse ca. 4.000 direkte MC-relaterte personer i seg
Håper du finner den du søker!! :[-o<
Totalt har disse ca. 4.000 direkte MC-relaterte personer i seg
Håper du finner den du søker!! :[-o<
- SheDevil
- Innlegg: 1910
- Registrert: 19 des 2008, 06:37
- Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
- Sted: Sør-Trøndelag
Re: Laserkontroll på vei til Vindfjell 18.05 2010
Skal si du, effektiv mann ;)Globe skrev:Jeg har lagt ut etterlysningen på noen facebooksider, med link hit til saken. Har også sendt ut en twittermelding via mcsidens twitterkonto.
Totalt har disse ca. 4.000 direkte MC-relaterte personer i seg
Håper du finner den du søker!! :[-o<
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
- jackae
- Innlegg: 17
- Registrert: 10 aug 2010, 20:38
- Motorsykkelen din: BMW R1200 R, 2015
- Sted: Stavern
Re: Laserkontroll på vei til Vindfjell 18.05 2010
rogg skrev:Tar en utskrift å henger opp på Vindfjelltunet ved neste tur. Er andre der før meg, så ta med et skriv. Denne må vi klare..
- jackae
- Innlegg: 17
- Registrert: 10 aug 2010, 20:38
- Motorsykkelen din: BMW R1200 R, 2015
- Sted: Stavern
Re: Laserkontroll på vei til Vindfjell 18.05 2010
Det jeg husker av sykkelen bakfra er: mørk farge, grønn, blå, sort, burgunder, en potte på hver side i navhøyde, ingen topbox eller vesker, stor tung touringsykkel over 1000 cc (tror jeg)
Så også sjaføren av sykkelen uten hjelm da vi ble stoppet. Han sto et stykke forran meg. Han er en "voksen" kar, 45-55 år? kort hår, mørk med en god del grått. Han kjørte med sort skinnjakke og bukse, Mulig hjelmen hadde blå og hvite farger, men jeg er langt fra sikker.
Har også tenkt tanken med biltilsynet, men når jeg ikke har bedre beskrivelse av sykkelen blir det vanskelig. Vet heller ikke om de kan/har lov til å sjekke. Har vært i kontakt med mc folk i Larvik som ofte er på Vindfjelltunet på tirsdager. En mener å ha hørt at det på den aktuelle dagen ble nevn at en hadde blitt stoppet og måtte avgi alkotest før han fikk kjøre videre, og at han som lå bak (meg) ble stående igjen.
Er kjempe takknemmelig til alle dere som engasjerer dere og vil hjelpe meg med å komme i kontakt med han jeg så sårt trenger som vitne.
Så også sjaføren av sykkelen uten hjelm da vi ble stoppet. Han sto et stykke forran meg. Han er en "voksen" kar, 45-55 år? kort hår, mørk med en god del grått. Han kjørte med sort skinnjakke og bukse, Mulig hjelmen hadde blå og hvite farger, men jeg er langt fra sikker.
Har også tenkt tanken med biltilsynet, men når jeg ikke har bedre beskrivelse av sykkelen blir det vanskelig. Vet heller ikke om de kan/har lov til å sjekke. Har vært i kontakt med mc folk i Larvik som ofte er på Vindfjelltunet på tirsdager. En mener å ha hørt at det på den aktuelle dagen ble nevn at en hadde blitt stoppet og måtte avgi alkotest før han fikk kjøre videre, og at han som lå bak (meg) ble stående igjen.
Er kjempe takknemmelig til alle dere som engasjerer dere og vil hjelpe meg med å komme i kontakt med han jeg så sårt trenger som vitne.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Laserkontroll på vei til Vindfjell 18.05 2010
Nå husker ikke jeg hva du har skrevet ovenfor om grunnen til at denne MC-føreren ble stoppet, men ble han stoppet og fikk forelegg så vil reg.nr. på sykker'n hans være loggført av politipatruljen som hadde kontroll på stedet. Disse loggene er lagra et eller annet sted, dvs. hos det lokale politiet hvor en eller flere politifolk er ansvarlig for trafikktjenesten og da også disse loggene.
Kanskje det hadde vært en idé å høre med politiet i Skien/Porsgrunn og samtidig forklare grunnen til at du spør om opplysninger om
MC-føreren, nemlig at han kan være et viktig vitne i din sak.
Politiet plikter vel å bidra til å fremskaffe all relevant informasjon og vitneopplysninger - både fellende bevis og opplysninger som beviser det motsatte (frigjørende bevis... Høres snålt ut , men dere skjønner hva jeg mener, sant?).
Kanskje det hadde vært en idé å høre med politiet i Skien/Porsgrunn og samtidig forklare grunnen til at du spør om opplysninger om
MC-føreren, nemlig at han kan være et viktig vitne i din sak.
Politiet plikter vel å bidra til å fremskaffe all relevant informasjon og vitneopplysninger - både fellende bevis og opplysninger som beviser det motsatte (frigjørende bevis... Høres snålt ut , men dere skjønner hva jeg mener, sant?).
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- jackae
- Innlegg: 17
- Registrert: 10 aug 2010, 20:38
- Motorsykkelen din: BMW R1200 R, 2015
- Sted: Stavern
Re: Laserkontroll på vei til Vindfjell 18.05 2010
Mc-føreren som ble stoppet sammen med meg måtte kun avgi alkotest, før han kunne kjøre videre. Dermed regner jeg ikke med at han er logget i forbindelse med at han ble stoppet, eller?
- jackae
- Innlegg: 17
- Registrert: 10 aug 2010, 20:38
- Motorsykkelen din: BMW R1200 R, 2015
- Sted: Stavern
Re: Laserkontroll på vei til Vindfjell 18.05 2010
Jeg er kjempe glad og takknemmelig til alle som engasjerer seg og prøver å hjelpe meg. Håper det ender opp med at vi får kontakt med føreren av AU-reg. mc før jeg må i retten. Nå er ferietiden for de fleste over, og da er det vel ikke så lenge før jeg får innkallelsen til retten.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Laserkontroll på vei til Vindfjell 18.05 2010
Nei, da er han nok ikke loggført, dessverre... De som blir stoppet for såkalt dokumentkontroll (førerkort og vognkort, takk! ) og alkotest er nok bare tall i statistikken...jackae skrev:Mc-føreren som ble stoppet sammen med meg måtte kun avgi alkotest, før han kunne kjøre videre. Dermed regner jeg ikke med at han er logget i forbindelse med at han ble stoppet, eller?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- jackae
- Innlegg: 17
- Registrert: 10 aug 2010, 20:38
- Motorsykkelen din: BMW R1200 R, 2015
- Sted: Stavern
Re: Laserkontroll på vei til Vindfjell 18.05 2010
Jippppiiiiii, kunne hente ut sertifikatet i dag! Var med et stort smil om munnen jeg kjørte sykkelen i øs pøsende regnvær fra garasjen til en venn av meg i Larvik og ut til Stavern i ettermiddag. Sesongen i år ble tidlig ødelagt for meg, etter tidligere nevnte førerkort beslag på vei til Vindfjelltun 18.05. Saken kommer ikke opp for retten før 25.11.!!! Nå får jeg vel tyne ut sesongen så langt det lar seg gjøre Har ihvertfall lyst å gjøre et nytt forsøk på å komme meg opp til Vindfjelltun i morgen ettermiddag, før jeg reiser ut på 14 dagers offshore tur igjen :-))) Snakkes.......................................
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Laserkontroll på vei til Vindfjell 18.05 2010
Så bra
Men husk å kjøre pent der bøndene holder på med innhøstingen og der bladene fyker av trærne og legger seg i vegbanen. Jord etter traktorhjul og våt asfalt med blader fra løvtrærne er trafikkfeller så det holder!
Men vi krever likevel noen uker til med godt MC-føre
Men husk å kjøre pent der bøndene holder på med innhøstingen og der bladene fyker av trærne og legger seg i vegbanen. Jord etter traktorhjul og våt asfalt med blader fra løvtrærne er trafikkfeller så det holder!
Men vi krever likevel noen uker til med godt MC-føre
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- jackae
- Innlegg: 17
- Registrert: 10 aug 2010, 20:38
- Motorsykkelen din: BMW R1200 R, 2015
- Sted: Stavern
Re: Laserkontroll på vei til Vindfjell 18.05 2010
Takk for gode råd !!! Skal kjøre med vett og forstand. Håper kravet om mange fine høstdager blir hørt :-)