Dexters nye sykkel

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Avstemming - Hvilken sykkel har Dexter kjøpt?! FINALE!

Legg inn av jhn »

Æ ser at det snakkes om den noe hissigere Fazeren men det kan sees på fra flere
hold.Æ så en sammenlikningstest mellom Honda,Yamaha og et par til,der kom det
veldig klart frem at Hondaen riktignok hadde langt færre hk enn alle de andre i
testen men hadde overlegent sterkest mellomregister.Det e vel det som e interressant
for oss,e det ikke?
I mine øyne endte du opp med den beste.Da æ kjøpte V-stromen va det CBFen æ
va ute etter men forhandleren klarte ikke å levere kjapt nok (les straks) så da blei
det som det blei.At æ driv å mase om V-stromen e bare patriotisme samt at æ
føle mæ litt ensom.Men ikke misforstå,V-strom e en langt bedre sykkel enn æ
hadde trudd på forhånd
GRATULERE

Brukeravatar
Guro78
Innlegg: 120
Registrert: 13 jul 2010, 01:48
Motorsykkelen din: HD sportster 1200
Sted: Nedre Eiker

Re: Avstemming - Hvilken sykkel har Dexter kjøpt?! FINALE!

Legg inn av Guro78 »

Gratulerer med flott sykkel! :thumleft

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Avstemming - Hvilken sykkel har Dexter kjøpt?! FINALE!

Legg inn av Dexter »

Takk takk allesammen!

Da jeg la meg i går kom jeg på en viktig ting jeg må si:
Tusen takk morten for at du var så snill å kjørte meg!

Så var det meg og sykkelen da. Joda, det aller første inntrykket av sykkelen var:
Den kjennes ikke så rammestiv ut enn kawaen, det er vel tydelig at sykkelen har en litt annen balanse og vektfordeling mellom front og bak. Jeg velger å tro at dette ganske enkelt skyldes en større og tyngre motor. Det er ikke negativt, det var bare litt uvant til å begynne med. Videre så er det jo som jeg skrev i går motorens karakteristikk. Jeg har jo bare lille grønne å sammenligne med, men det er jo greit nok. CBFen har et fenomenalt mellomregister, og en ting som kanskje er verd å nevne i samme slengen er at det strekker seg i et stort turtalls-spekter. Det er ikke over etter et par tusen... Så har jeg jo prøvd en "kickdown" naturligvis. Faktisk var det ubevisst for det var av og til nødvendig på lille grønne. Fy flate som det dro avgårde da! Kan ikke annet enn å si at motormessig så har jeg fått nok og i bøtter og spann.

Sykkelen forøvrig er bedre dempet og fjæret enn kawaen. Det gjør at den kjennes ikke så stresset ut selv om underlaget er litt ujevnt. Det var uvant men kjærkomment.

Sykkelen har Michelin Road Pilot 2 både foran og bak. Disse hadde jeg på kawan og det var jeg kjempefornøyd med.

Toppboks og sidebokser står dær dem må stå. Det er greit nok det. Uvant med så mye plass. Jeg må kanskje vurdere noe ala det som Globe har laga seg som holder litt ting på plass ellers er det jo bare et stort rom.

Selgeren hadde en utfordring med sideveskene... han hadde glemt koden han satte da de ble kjøpt. Han har jo tross alt ikke brukt dem. Så da har jeg bare 999 alternativer. I skrivende stund blir det 939 igjen :knegg

Gleder meg stort til å få kjørt på tur med denne. Gleder meg enda større til å få med meg min elskede bakpå :thumleft

Lyden ja. Først kan jeg jo si at sykkelen er 100% original. Det er ikke gjort en eneste justering av noe slag. Med originalanlegget er det mørk, jevn fin lyd som ikke frembringer stress eller ubehag. Enn så lenge så velger jeg å beholde det slik. Når en står ved siden å hører på den så er det ingen tvil om at her er det krefter.

Sittestillingen er bra. Jeg tok nok litt kawa-style av gammel vane, men jeg finner meg nok fort til rette.

Vindskjermen er uoriginal. Den er litt høyere og skal være bra for støy og vind. Vinden treffer meg midt i hjelmen så det var ikke helt bra... her må jeg finne noen måte å justere på. Enten må den bli høyere eller så må jeg sitte litt sammensunket... enda litt høyere vindskjerm er nok greiers. Har sett slike små som ettermonteres og som kan justeres litt i vinkel. Om dere kjenner til noen slike produkter så gi meg gjerne tips. Ellers ønsker jeg også Hugger og bellypan. Vet dere hvor jeg får tak i disse så gi meg et vink!

Det var det jeg har så langt. Han en strålende dag folkens!
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Dexters nye sykkel

Legg inn av Duville »

Dexter sier: Selgeren hadde en utfordring med sideveskene... han hadde glemt koden han satte da de ble kjøpt. Han har jo tross alt ikke brukt dem. Så da har jeg bare 999 alternativer. I skrivende stund blir det 939 igjen


Du tror ikke Givi har en allroundkode som kan løse dette problemet? Det kan du bare finne ut ved å snakke med dem veit du.... eller ser den sykkelen lekker ut synes nå jeg. Faktisk bedre med Giviboksene enn orginalboksene.

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Dexters nye sykkel

Legg inn av Onsløv »

Gratulere med en kjempesykkel!

Trodde ikke du skulle gå for en CBF, men det er nok ikke dummeste valget.
Regner med dere har hanket inn allle barnevakter som er å få tak i, så du og Nasseline kan dra på tur \:D/

Koden, den er ikke 000 da?
Nå vet jeg ikke hvordan kvaliteten på disse låsene er, men det er ikke mulig å holde "åpneren" i spenn og snurre på et og et hjul til du kjenner en stopp, klikk eller forandring av noe slag.

Har gjort dette med hell på andre låser, (relativt stort sett billiglåser) må bare være finfølende i fingertuppene.

Brukeravatar
OleB
Innlegg: 641
Registrert: 15 aug 2009, 19:32
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA - 2011
Sted: Østfold

Re: Dexters nye sykkel

Legg inn av OleB »

Gratulerer med ny sykkel!!! :thumleft
-------------------------
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Dexters nye sykkel

Legg inn av Globe »

GRATULERER med en flott sykkel. :=D> :=D>

..og takk for at vi har fått følge deg i prosessen :thumleft \:D/

KJØPSLYST
Hadde det bare ikke vært for at jeg har kjøpt TDM, skulle jeg vurdert å bytte. Men, men, sånn er det...når man har alt, så finnes det ikke alternativer :lol

GIVI
Hva gjelder lås på lokk på sideboksene så er de default satt opp med "000", om det ikke funker, så kan du vel nullstille koden innenfra?. Du kommer jo lett til der i sidelokket.

MISSION IMPOSSIBLE?
Situasjonen din, hva gjelder direkte mc-relaterte gjennomføringer er nå som følger:
  • Mission 1:" Bytte MC"..........COMPLETED

    Mission 2: "Svigers som barnevakt 3.-5. september".....in progress??
Med det engasjementet som er skapt her på forumet vedr. "Mission 1", med mange forslag, tips, hint, advarsler, egene erfaringer o.l. så skulle de ikke forundre meg om du vil kunne finne hjelp i å lage tråden:
"Dexter skal snakke med Svigers vedr. barnevakt 3. - 5. september" Tror mange ville fulgt med på den tråden :lol


Ser virkelig frem til å få se denne live, bilder er bra, men gå rundt, ta på og høre på er bedre :thumleft

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexters nye sykkel

Legg inn av Dexter »

Takk takk Globe

Når det gjelder koden så byttet selgeren den da han kjøpte koffertene. Men så ble dem aldri brukt og ble satt bort i 1 års tid eller no slikt.

Når han da skulle bruke disse greiene så hadde han glemt koden og kunne ikke finne den nedskrevet noe sted heller. Jeg har sett litt på om jeg kan komme til fra innsiden, men tror ikke dem er konstruert slik faktisk. Tenker jeg skal prøve Onsløv sitt forslag. Uansett så vil MAX alternativer være 999. Jeg har sjekka 999 bare for å være sikker så da er det bare 998 - de jeg har testet. Sannsynligvis ligger koden lengre unna 998 så det blir ikke så mye å teste. Det går relativt fort. Kvarters tid så er nok det dær i orden :thumleft

Hva angår Svigermor så kommer hun på besøk i dag og skal være hjemme med barene i 2 dager fordi barnehagen har planleggingsdager så det er nå jeg skal klemme til å spørre :knegg

Vet vel svaret i kveld da tenker jeg. Håper det går greit!
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Dexters nye sykkel

Legg inn av RuneMC »

Gratulerer! Ser ut som en topp touring og bruks sykkel det der :thumleft

Ser forresten at den bruker bittelitt mindre bensin enn Fazeren, og det er jo ikke dumt.

Ad vindskjerm, så har jeg lest noen erfaringer hvor det er blitt montert høyere skjerm på div MC med resultat mer turbulens/støy rett på hjelmen, så det kan evt lønne seg med lavere (original) skjerm dersom ikke noen spoilere på toppen av den høye fikser turbulensen.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexters nye sykkel

Legg inn av Dexter »

RuneMC skrev:Ser forresten at den bruker bittelitt mindre bensin enn Fazeren, og det er jo ikke dumt.

Ad vindskjerm, så har jeg lest noen erfaringer hvor det er blitt montert høyere skjerm på div MC med resultat mer turbulens/støy rett på hjelmen, så det kan evt lønne seg med lavere (original) skjerm dersom ikke noen spoilere på toppen av den høye fikser turbulensen.
Den som er satt på er litt høyere og skaper ikke turbulens, men den fører vinden rett i hjelmen og skaper unødig støy. Det er støyen jeg ønsker bort i dette tilfelle. Nå kan det vel hende at støy og turbulens går hånd i hånd...
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Dexters nye sykkel

Legg inn av Relax »

Gratulerer med ny sykkel......godt og solid valg ;e
"Do the right thing"

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Dexters nye sykkel

Legg inn av RuneMC »

Fant dette på CBF1000 wiki
Screen
The screen, although very smart looking and adjustable (two positions), doesn’t actually do that good a job of keeping the wind off you. In fact, if anything, it tends to concentrate it onto the helmet which results in a degree of buffeting. Not all riders have reported this and it seems to depend on their own physical nature and the positions of the adjustable screen (2 positions), seat height (3 positions) and handlebars (2 positions). That makes a total of 12 combinations and you need at least 2-300 miles to really try one combination out so it’s probably not too surprising that some riders never find the best one for them. Somewhat surprisingly, some taller riders have actually found the screen to be better in the lower position. Presumably, this is because it then deflects the air onto the chest, rather than the helmet, where it is less annoying. In fact, some riders have reported that it is better to remove the screen entirely!

There are a number of after-market screens available and there has been a lot of discussion about them on CBF1000.com. Unfortunately, like the adjustment of the standard screen, no particular one seems to suit everybody. There's more discussion about after-market screens on the Windscreen page.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Bubbu
Innlegg: 898
Registrert: 20 mar 2010, 20:35
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Sted: Trondheim

Re: Dexters nye sykkel

Legg inn av Bubbu »

Dexter lag en ny trå der man kan komme med tips om hva koden er. Kansje ikke like spennende men du får sikkert løst koden tilslutt :[-o<
(The Beast )

FJZZR
Innlegg: 368
Registrert: 31 okt 2009, 22:06
Motorsykkelen din: FJ11 og ZZR1200
Sted: Høvik

Re: Dexters nye sykkel

Legg inn av FJZZR »

GRATULERER med Honda'n!!!

Holdt på å bli Honda eier jeg også. Sto mellom Blackbird og ZZR.
Sittestillingen til ZZR passet meg vesentlig bedre, og det sammen med at ZZR'n er noe ikke alle har, så ble det Kawa'n.

Dette med at det ikke er så mange av den, betyr litt for en som har kjørt FJ1100 i 22 år!
Nå r den var ny, måtte jeg se på skiltet for ikke å ta feil sykkel :) Det krydde av dem overalt!!

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Dexters nye sykkel

Legg inn av Onsløv »

Bubbu skrev:Dexter lag en ny trå der man kan komme med tips om hva koden er. Kansje ikke like spennende men du får sikkert løst koden tilslutt :[-o<
Vi har en slik tråd :lol

Nemlig konkurranse-tråden på hvor mange medlemmer vi er.. :D

Svar