
Guzzi Norge 1200 v8 /BMW R1200RT
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Guzzi Norge 1200 v8 /BMW R1200RT
Ville valgt Moto Guzzi,sykkelmerket og jeg er litt sjeldnere lissom. 

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: Guzzi Norge 1200 v8 /BMW R1200RT
Jeg kjører BMW, men i det valget du setter opp ville jeg valgt Guzzi.
Jeg synes RTen har for mye plastik, rett og slett. Tør ikke tenke på hva det koster om den skulle velte.
Men i fundamentet er de jo like: Stort dreiemoment istedenfor sto fart, vedlikeholdsfri kardang, ABS, og masse andre greier.
Men jeg gjetter (!) på at Touratec + Wunderlich har mer utstyr å tilby til RT.
Og så ville jeg valgt Guzzi for å få noe ikke alle andre har.
Snakker vi GS mot Multistrada derimot.....
[TaSK]
Jeg synes RTen har for mye plastik, rett og slett. Tør ikke tenke på hva det koster om den skulle velte.
Men i fundamentet er de jo like: Stort dreiemoment istedenfor sto fart, vedlikeholdsfri kardang, ABS, og masse andre greier.
Men jeg gjetter (!) på at Touratec + Wunderlich har mer utstyr å tilby til RT.
Og så ville jeg valgt Guzzi for å få noe ikke alle andre har.
Snakker vi GS mot Multistrada derimot.....

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Guzzi Norge 1200 v8 /BMW R1200RT
Så en KJEMPE-Guzzi på Finn forleden........
Løp og se ,da........

Løp og se ,da........

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- rupert
- Innlegg: 9
- Registrert: 20 des 2009, 11:31
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California Special
- Bosted: Nordland
Re: Guzzi Norge 1200 v8 /BMW R1200RT
Ble ingen av disse syklene som jeg sikla etter
Måtte jæævlig langt ned i pengeboka for å hente inn en av disse alternativene..
Kjøpte meg en Honda Pan European ST1100 ...
Kjempefornøyd med den... skikkelig komfortabel og lettkjørt sykkel--

Måtte jæævlig langt ned i pengeboka for å hente inn en av disse alternativene..
Kjøpte meg en Honda Pan European ST1100 ...
Kjempefornøyd med den... skikkelig komfortabel og lettkjørt sykkel--

- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: Guzzi Norge 1200 v8 /BMW R1200RT
I mitt neste liv skal jeg ha så mye penger at jeg har råd til å kjøpe en ny motorsykkel i Norge.rupert skrev: Kjøpte meg en Honda Pan European ST1100 ...
Kjempefornøyd med den... skikkelig komfortabel og lettkjørt sykkel--
Ikke at jeg noen gang skal kjøpe en ny motorsykkel i Norge (heller ikke i mitt neste liv), men jeg vil gjerne ha så mye penger.
Når du blir lei av å ikke få plass til all bagasjen, når Hustruen må få Nei på spørsmålet om enda ett par sko, når du oppdager at
du så gjerne i tillegg til alt verktøyet også skulle hatt plass til en elektrisk pumpe (hjelper ikke å kunne plugge et dekk dersom du
ikke kan fylle det med luft (og til dem som tror kullsyrepatroner gjør jobben vil jeg si: Forsøk det på et helet flatt dekk
før du er avhengig av at det skal fungere!)), når du gjerne ville ha hatt plass til to sammenleggbare stoler, og mer til, samtidig som du
ikke vil ha en GoldWing, da er du hjertelig velkommen til å kjøpe en ti år gammel BMW R1150GS.
Kommer du forbi her skal jeg serverer deg lunch i haven. Selv om du har Honda

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- Dexter
- Innlegg: 3348
- Registrert: 22 des 2009, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
- Bosted: Kongsberg
Re: Guzzi Norge 1200 v8 /BMW R1200RT
Hvor mange er det plass til på en lunch i haven din da tagesk?
Det er det samme for skylda hvem som har den...
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: Guzzi Norge 1200 v8 /BMW R1200RT
Jeg serverer lett en varm lunch (tre retter) til 30 mennesker.Dexter skrev:Hvor mange er det plass til på en lunch i haven din da tagesk?
Jeg spøker ikke; bildet viser 29 som spiser middag i hagen min.
Jeg er kokk og har lisens til å servere mat.
Mer info om Tages Cena med tilhørende meny.
Du skal bare ta med deg Hustru, venner og deres Hustruen og komme på besøk.
Selv på en Honda

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- rupert
- Innlegg: 9
- Registrert: 20 des 2009, 11:31
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California Special
- Bosted: Nordland
Re: Guzzi Norge 1200 v8 /BMW R1200RT
Takker for invitasjon til gardenparty tagesk..
Skjønner at du har lyst på en 1200 GS nå
Det er vel overkommelig pris på en sånn en der du bor vil jeg tro....
Skjønner at du har lyst på en 1200 GS nå
Det er vel overkommelig pris på en sånn en der du bor vil jeg tro....
- SheDevil
- Innlegg: 1910
- Registrert: 19 des 2008, 06:37
- Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
- Bosted: Sør-Trøndelag
Re: Guzzi Norge 1200 v8 /BMW R1200RT
Høres ut som Gardenpartyet til neste år, er allerede valgttagesk skrev:Jeg serverer lett en varm lunch (tre retter) til 30 mennesker.Dexter skrev:Hvor mange er det plass til på en lunch i haven din da tagesk?
Jeg spøker ikke; bildet viser 29 som spiser middag i hagen min.
Jeg er kokk og har lisens til å servere mat.
Mer info om Tages Cena med tilhørende meny.
Du skal bare ta med deg Hustru, venner og deres Hustruen og komme på besøk.
Selv på en Honda![]()
[TaSK]

2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
- Dexter
- Innlegg: 3348
- Registrert: 22 des 2009, 18:29
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
- Bosted: Kongsberg
Re: Guzzi Norge 1200 v8 /BMW R1200RT
Jepp, foreslår at vi tar MCsiden-roadtrip til Toscana til neste år. Da har vi hele vinteren å planlegge på. Kjør i vei! 

Det er det samme for skylda hvem som har den...
- SheDevil
- Innlegg: 1910
- Registrert: 19 des 2008, 06:37
- Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
- Bosted: Sør-Trøndelag
Re: Guzzi Norge 1200 v8 /BMW R1200RT
Stilig!!Dexter skrev:Jepp, foreslår at vi tar MCsiden-roadtrip til Toscana til neste år. Da har vi hele vinteren å planlegge på. Kjør i vei!

2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
- rupert
- Innlegg: 9
- Registrert: 20 des 2009, 11:31
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California Special
- Bosted: Nordland
Re: Guzzi Norge 1200 v8 /BMW R1200RT
Okay, vi får begynne å planlegge da.... Noen forslag til dato ??
Re: Guzzi Norge 1200 v8 /BMW R1200RT
Juli er vel for varmt?
August er det vel varmt og ferietid sydpå?
Slutten av juni hadde sikkert vært greit. Men jeg hadde tenkt meg sen ferie neste år....
August er det vel varmt og ferietid sydpå?
Slutten av juni hadde sikkert vært greit. Men jeg hadde tenkt meg sen ferie neste år....
- SheDevil
- Innlegg: 1910
- Registrert: 19 des 2008, 06:37
- Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
- Bosted: Sør-Trøndelag
Re: Guzzi Norge 1200 v8 /BMW R1200RT
Går ut fra at Tagesk har en viss formening om hva som passer best i forhold til oss motorsyklister osvOnsløv skrev:Juli er vel for varmt?
August er det vel varmt og ferietid sydpå?
Slutten av juni hadde sikkert vært greit. Men jeg hadde tenkt meg sen ferie neste år....

2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
Re: Guzzi Norge 1200 v8 /BMW R1200RT
Han er helt klart mannen som ihvertfall har en formening om dette.
Men i følge han, kjører vi vel med vinterklær hele gjengen
Men i følge han, kjører vi vel med vinterklær hele gjengen

Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,