LilleManns Lekegrind
- Snikkeren
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Re: Skal ha min første MC! Hvilken skal jeg velge?
Å begynne å snakke om ryggskader på en Virago er vel litt drøyt. Men det er ikke til å skyve under en stol at man belaster rygg og mage mer ved en sånn kjørestil.
I tillegg til det, så sitter man gjerne med føttene foran seg, istedenfor under seg, og på norske veier med telehiv og varierende veistandard er ikke det det optimale. Har man beina under seg kan man lette litt på ræven i de humpete partiene, og på den måten spare ryggen for diverse slag.
I tillegg til det, så sitter man gjerne med føttene foran seg, istedenfor under seg, og på norske veier med telehiv og varierende veistandard er ikke det det optimale. Har man beina under seg kan man lette litt på ræven i de humpete partiene, og på den måten spare ryggen for diverse slag.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
Han overdrev nok litt for å få fram budskapet; "NEEEEEEIIII!!! IKKE KJØP NOE SÅNT DRITT!!!"
-
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
LilleMann skrev:Han overdrev nok litt for å få fram budskapet; "NEEEEEEIIII!!! IKKE KJØP NOE SÅNT DRITT!!!"

Utseende ? ja..
kjøreegenskaper customsykler? nei..
Bakoverlent m bena forover på norske hølete veier? selvplaging..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Jeg begynner å forstå at jeg har vært en TULLING. En overfladisk IDIOT. Nja, det var kanskje litt overdrevent, men jeg har lært at Customsykler = Fy fy!mekkern skrev:
![]()
Utseende ? ja..
kjøreegenskaper customsykler? nei..
Bakoverlent m bena forover på norske hølete veier? selvplaging..
- Snikkeren
Det er jo som jeg har skrevet før til deg (tror jeg), at du må velge den sykkelen DU har lyst på. Liker du Virago'en, så går du for den. Ikke hør på hva vi besserwissere klarer å lire av oss.
Har hatt mye glede på type cruiser sykler. Man må bare være bevisst på hva man kjøper. Det er bare å ta det litt mer med ro over humpene.
Det er jo tross alt du som skal kjøre sykkelen.
Har hatt mye glede på type cruiser sykler. Man må bare være bevisst på hva man kjøper. Det er bare å ta det litt mer med ro over humpene.

Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
heheLilleMann skrev: Jeg begynner å forstå at jeg har vært en TULLING. En overfladisk IDIOT. Nja, det var kanskje litt overdrevent, men jeg har lært at Customsykler = Fy fy!
Customsykkel/softchopper = gubbesykkel og dit har du vel ikke kommet ennå

Meh. Når kjørelæreren uttaler et så klart "NEI" så får det bare væreDet er jo som jeg har skrevet før til deg (tror jeg), at du må velge den sykkelen DU har lyst på. Liker du Virago'en, så går du for den. Ikke hør på hva vi besserwissere klarer å lire av oss.

-
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Kjørt mye dritt jeg...en ting når en har kr til å bytte og surre en del-har en litt begrensninger på budsjettet må en leve lengre med valget...
PRØV forskjellige typer og modeller før du bestemmer deg-om det da blir et par uker uten sykkel før en finner den rette er dette vel anvendte dager.
Hva kroppen tillater av sittestillinger i litt lengre tid er veldig forskjellig også.
Ikke forhast deg er mitt råd.
PRØV forskjellige typer og modeller før du bestemmer deg-om det da blir et par uker uten sykkel før en finner den rette er dette vel anvendte dager.
Hva kroppen tillater av sittestillinger i litt lengre tid er veldig forskjellig også.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- d.strand
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
Dette med ryggskader på cruiser sykler, har jeg hørt før. Nemlig av min kjørelærer i fjor, da jeg tok tung lappen. Det han egentlig mente var at disse er livsfarlig! Grunnen var enkel.. Om man skulle frontkollidere, så vil styret virket som en "sag" ettersom man får dette rett i magen.. På en f.eks r-sykkel, touring sykkel så har man ikke dette problemet, fordi man er "lent over" styret. Om han har et poeng er jeg ikke sikker på, men tenkte bare å dele "erfaringen" han ga meg :-)
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.
Keewayen har bla. fjernstart og er en enkel liten sak, billig og sikkert bra. MEN trenger en deler så kan det ta lang tid, samme importøren som på Hyosung.LilleMann skrev:
- Keeway Speed 125
](./images/smilies/grrr.gif)
Problemet er at jeg ikke har noen som helst mulighet til å prøve NOEN, bortsett fra den på kjøreskolen. Vis jeg mot all formodning skulle kunne komme å prøve noe, er det sikkert ingen som vil la en liten drittunge uten lappen få prøve noe som helst...mekkern skrev:Kjørt mye dritt jeg...en ting når en har kr til å bytte og surre en del-har en litt begrensninger på budsjettet må en leve lengre med valget...
... Og med mitt budsjett kan jeg ikke være kresen...

Det er solgt mange av disse, og mange blir solgt når eieren fyller 18. Da skal de enten ha bil eller større sykkel.LilleMann skrev:Hehey! Jeg er cirka like høy!
Jeg har tatt noen turer på finn, og det er jo tonnevis av de derre Daelim Roadwin og Yamaha YBR... Litt mystisk, er det fordi ingen vil ha dem...?![]()
Ah! Så det e sånn det e!Gammelgutt skrev:Det er solgt mange av disse, og mange blir solgt når eieren fyller 18. Da skal de enten ha bil eller større sykkel.LilleMann skrev:Hehey! Jeg er cirka like høy!
Jeg har tatt noen turer på finn, og det er jo tonnevis av de derre Daelim Roadwin og Yamaha YBR... Litt mystisk, er det fordi ingen vil ha dem...?![]()
Jeg var nettopp en tur på Finn.no, og jeg fant denne: http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=24141478" onclick="window.open(this.href);return false;
En Keeway Speed: 14.900 kr, 2010 modell, og vis han har skrevet riktig; Kilometerstand 1 (!?
). Noen innvendinger? Vis ikke er det stor sjanse for at jeg kjøper den, ettersom det er "rett borti veien". (Litt over ei mil.)
Jeg er litt i hundre nå, kom med råd så snart som mulig! :[-o<
En Keeway Speed: 14.900 kr, 2010 modell, og vis han har skrevet riktig; Kilometerstand 1 (!?

Jeg er litt i hundre nå, kom med råd så snart som mulig! :[-o<
Jeg tok nettopp en telefon, for jeg så plutselig at det var TO av den samme, den ene til 14.900 og den andre til 27.900. Det viser seg at 14.900 er uten registrerings avgifter, og at de vil komme på 10.000. Derfor lurer jeg;
Koster det like mye registrere alle sykler, eller er dette noe spesielt?
- Snikkeren
Vet ikke noe om kvaliteten på de syklene der, men prisen på den er sikkert uten engangsavgift og moms. Gå inn på http://toll.no/templates_TAD/Registrati ... anguage=NO" onclick="window.open(this.href);return false; og beregn avgiftene på den.
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
Ja, det ble 10.200. Men den er jo helt ny, så det blir førstegangsregistrering, etter litt "surfing" har jeg funnet ut at omregistrering koster 1705 kr. Det er jo GANSKE mye mindre... Jeg må nok finne meg en annen, jeg har ikke råd til å betale 25.000 for sykkel... 
Jaja, får holde håpet oppe, det ramler jo inn med sykler på finn nå

Jaja, får holde håpet oppe, det ramler jo inn med sykler på finn nå

Jeg hadde en Kawasaki BN125 "Eliminator", VELDIG fornøyd med den! 
Ellers synes jeg at Aprillia RS125 er ganske grei hvis man skal ha mer racing-type. mer komfortabel enn nsr og cbr (for meg anyhow).

Ellers synes jeg at Aprillia RS125 er ganske grei hvis man skal ha mer racing-type. mer komfortabel enn nsr og cbr (for meg anyhow).
er-6f: ca 40.000km
zx-10r: 30.500km (17.000km med meg som eier)
Motorsykler kjørt:
Triumph: Street Triple, Speed Triple, Daytona 675, Sprint GT, Tiger
Aprilia: Superoduro (eller noe sånt), rs 125
Kawasaki: Er-6f, zx-10r, z1000, z1000sx, z750, vn900, bn125(lettsykkelen min)
Ktm: en eller annen 450f e.l. husker ikke
Skrusuki GSX-R 1000 '13... bleh..
Motorsykler kjørt:
Jeg har kjøpt meg helt ny sykkel nå (ER-6f, en 650-kubikk) og på den er sikkert halve prisen avgifter (Sykkelen koster 117.990 eller no m/reg). SÅ 10.00 er "ikke så mye".LilleMann skrev:Jeg tok nettopp en telefon, for jeg så plutselig at det var TO av den samme, den ene til 14.900 og den andre til 27.900. Det viser seg at 14.900 er uten registrerings avgifter, og at de vil komme på 10.000. Derfor lurer jeg;
Tror de har priser som 425 pr kubikkcentimeter, pr newton OG pr hestekreft eller no... er helt sinnsykt... som om en sykkel med 100hk og 70nm forurenser og sliter mer vei enn en med 72hk og 66nm, lliksom...
er-6f: ca 40.000km
Motorsykler kjørt:
Motorsykler kjørt:
Engangsavgiften er vel 10-11000 på en ny lettsykkel. Dersom den aldri har vært registrert så må en betale denne avgiften, men da skal du ikke betale omregistreringsavgift.
Arrrgh! Jeg blir gal!
Hvordan kan det være 700 Lett Motorsykler på Finn.no, men bare 39 i Rogaland!?
Til alle med Lett MC i Rogaland; SELG! SEEEEELG!!! 
(Måtte få det ut
)

(Måtte få det ut

- Baron von Waffel
- Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Hvis du ikke kjøper før du har lappen i boks, vil jo en hjemkjøringsetappe være et påskudd for en fin tur.LilleMann skrev:Arrrgh! Jeg blir gal!Hvordan kan det være 700 Lett Motorsykler på Finn.no, men bare 39 i Rogaland!?
(Måtte få det ut)
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125
Smågnageren -Honda Varadero 125
Ja, jeg har tenkt på det, men;Baron von Waffel skrev:Hvis du ikke kjøper før du har lappen i boks, vil jo en hjemkjøringsetappe være et påskudd for en fin tur.LilleMann skrev:Arrrgh! Jeg blir gal!Hvordan kan det være 700 Lett Motorsykler på Finn.no, men bare 39 i Rogaland!?
(Måtte få det ut)
1: Hvordan skal jeg komme meg FREM til stedet? Hva om den virker for tvilsom, og jeg ikke vil ha den allikevel? Hvordan ska jeg komme meg TILBAKE,DA?

2: Klarer jeg å vente til påske!?
3: Det kommer til å koste flere kjøretimer vis jeg ikke kan øvelsekjøre selv...

Jeg har nå lagt mine øyne på denne skjønnheten; http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=24179199
For dere som ikke gidder å klikke på linken:
En sølvgrå Yamaha YBR 125, 2007 mod.
Har bare blitt kjørt 3439 km av voksen eier. Ikke trimmet (...er en BRA ting!). 1 eier. Har stått i lukket garasje, nesten ikke brukt det siste året... Pris; 18.000 (LITT utenfor budsjettet, men, men...
)
Et røverkjøp?
For dere som ikke gidder å klikke på linken:

En sølvgrå Yamaha YBR 125, 2007 mod.

Et røverkjøp?

- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Ser veldig bra ut den der
Fin kjørestilling og med toppboks, som er en bra ting å ha.
Kanskje det er litt prutningsmonn også slik at prisen nærmere seg de budsjettrammene du vil holde deg innafor.

Fin kjørestilling og med toppboks, som er en bra ting å ha.
Kanskje det er litt prutningsmonn også slik at prisen nærmere seg de budsjettrammene du vil holde deg innafor.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.