Hei
tullestein 
og velkommen til oss her på
mcsiden :=D>
Her vil det nok komme en del tips til deg tenker jeg
Selv startet jeg med en Virago, på den ble jeg sittende med litt for høye knær for min smak (jeg er 185 cm). Nå skal det også sies at den var en 535 ccm og var i så henseende litt for liten på den måten, syntes jeg
Gikk så over til en Suzuki Volusia (cruiser), her ble jeg sittende med litt rettere benstillling, men fortsatt med føttene relativt langt foran overkroppen. Jeg likte kjørestillingen, men kjente at den ble noe anstrengt etter noen mil i salen, samt følte jeg etterhvert behov for å rette meg noe mer opp for å få en noe mer "aktiv" kjørestilling, spesielt på noe lengre turer. Så langt, har jeg funnet "min kjørestilling" på en Yamaha TDM 900.
Min "tankerekke" og mine sykkelskifter kan du lese mer om
her.
Men, jeg kjenner igjen det jeg kan lese av det du skriver hva gjelder "søken etter hva som passer"
Med ditt budsjett (+/-), vil du finne gode og svært så driftssikre sykler i segmentet cruiser/custom og som er å se på som "lettkjørte".
VI har bl.a. her på forumet et medlem med brukernavn
Godtvoksen, du kan lese loggen hans
her. Har har en meget pent holdt Honda Shadow 600 som nok skal selges snart, da han går over til noe større.
Mange her inne har god kjennskap til de modeller du nevner og de aller fleste av oss kjenner godt til den tankerekka du er midt inne i
Så vi lar tipsene komme, og så får du følge oss opp her inne etterhvert som du tenker ut tankene frem til det du bestemmer deg for.
Lykke til.....spennende dette