Norges vakreste motorsykkelveier
-
- Motorsykkelen din: Din MC her
Norges vakreste motorsykkelveier
Jeg vil få fremheve kystveien som strekker seg fra Vest Agder og opp på vestlandet.
Denne veien har jeg selv benyttet mange ganger, og den har det meste. Serpentin svingene ved Flekkefjord er jo bare helt fantastiske. Hvis du vil så kan du se på denne artikkelen der noe av veien er på kystveien. Det er flotte bilder og til og med en video. http://www.cruiser.no/index.php?artikkelid=356&back=1
Denne veien har jeg selv benyttet mange ganger, og den har det meste. Serpentin svingene ved Flekkefjord er jo bare helt fantastiske. Hvis du vil så kan du se på denne artikkelen der noe av veien er på kystveien. Det er flotte bilder og til og med en video. http://www.cruiser.no/index.php?artikkelid=356&back=1
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60
Helgelandskysten er kanskje den flotteste... med ferger, småsteder, mye fin natur, sjøen , trivelige mennsker, rolige veier og passe trafikk.
Etter å ha vært på Å, Lofoten, tok vi ferge til Bodø og kjørete kystveien, RV 17 , ned ti Grong, Trøndelag. En uforglemmerlig tur.
Ellers kan jeg nevne traktene rundt Stalheimskleiva , Sognefjorden og flere av veiene langs våre fjorder.
Trollstigen og veien mopt Geiranger er selvsagt et "must" , for ikke å snakke om Atlanterhavsveien mellok Molde og Kristiansund.
Skal heller ikke glemme............ ehhhh...skal gi meg nå ..
Mitt motto har blitt etter noen år på veien:
Vil du se nye menesker, nye kulturer, se noe "annet", kjør i utlandet.
Vi du se fin natur og ha fine sykkleveier, reis i Norge.
Etter å ha vært på Å, Lofoten, tok vi ferge til Bodø og kjørete kystveien, RV 17 , ned ti Grong, Trøndelag. En uforglemmerlig tur.
Ellers kan jeg nevne traktene rundt Stalheimskleiva , Sognefjorden og flere av veiene langs våre fjorder.
Trollstigen og veien mopt Geiranger er selvsagt et "must" , for ikke å snakke om Atlanterhavsveien mellok Molde og Kristiansund.
Skal heller ikke glemme............ ehhhh...skal gi meg nå ..
Mitt motto har blitt etter noen år på veien:
Vil du se nye menesker, nye kulturer, se noe "annet", kjør i utlandet.
Vi du se fin natur og ha fine sykkleveier, reis i Norge.
"Do the right thing"
Skal ikke motsi deg :) .. har cruiset Suleskar mer enn en gang... og gjennom Dalen i Telemark først ... også et stilig område...Thor Arne skrev:Tar du med setesdalen, og over Brokke til suleskar, ned hunnedalen og deretter kystveien tilbake til kristiansand, er jeg med Ronny. Det er en deilig tur.
"Do the right thing"
- Dortmunder
- Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
:)))) .. ja, det gårt faktisk an å kjøre sakte :))))Dortmunder skrev:ok, enig at det er en flott vei... men den slå nesten i stykker sykkelen min:
det er så mye telehiv på den strekningen ... men det går jo an å kjøre langsomt og nyte utsikten![]()
Ha en flott høst
Dortmunder
Særlig fra Seterdal over til Dalen er det SVÆRT hullete, ja..
Litt merkelig at ikke noe blir gjort der.
Men Dalen er en perle om sommeren, synes jeg :)
"Do the right thing"
- Thor Arne
- Motorsykkelen din: Din MC her
Vi får ikke bedre veier, fordi det ikke er politisk korrekt å forbedre veiene. Det fører til økt fart og trivsel, og slikt kan man ikke oppmuntre til. Og ikke minst, med bedre veier, vil bilholdet bli billigere, og det er uhørt.
Motorsykler har de nesten ikke hørt om så de kan de jo ikke bry seg med. (de få de har hørt om kjører jo bare alt for fort likevel)
Motorsykler har de nesten ikke hørt om så de kan de jo ikke bry seg med. (de få de har hørt om kjører jo bare alt for fort likevel)
- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Tur & Treff
I Mjøsområdet finnes det haugevis av fine,svingete veier.
Men av forsvarsmessige grunner har 91 Stomperud nektet meg å si alt...
[/u] 
Men av forsvarsmessige grunner har 91 Stomperud nektet meg å si alt...

Min favorittstrekning er riksveien mellom Ørvella og Mæl langs Tinnsjøen i Telemark. Flott veidekke, fine svinger og pen utsikt.
Ellers mener jeg rv 460 nedover mot Lindesnes er flott.
Langs Tinnsjøen:

rv 460:

Ellers mener jeg rv 460 nedover mot Lindesnes er flott.
Langs Tinnsjøen:

rv 460:

1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
- Dortmunder
Hehe, joda, men kjiipt allikevel.Ragnhild skrev:Er jo en grunn til at det heter TELEmark må viteDortmunder skrev:ok, enig at det er en flott vei... men den slå nesten i stykker sykkelen min:
det er så mye telehiv på den strekningen ... men det går jo an å kjøre langsomt og nyte utsikten![]()
Ha en flott høst
Dortmunder
Hadde i fjor en rundtur Kr.sand - Suleskar - Brokke - Valle - Dalen - Birkeland - Kr.sand. Ca. 500 km, dvs en dagstur. Norge rund i en tur: sjøen, snaue fjellområder, frodige skoger ... flott
Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!
- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Et tips : Istedenfor å kjøre langs hovedveiene går det ofte fine " kurveveier " ,hvis en har god tid
og kart . Obs " Hold ikke kartet oppned !

og kart . Obs " Hold ikke kartet oppned !

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Dortmunder
En god GPS hadde da gjort seg. Man kan jo velge at den skal finne målet ved å unngå veier av en viss størrelse. Da kommer du nok gjennom den ene eller andre svingIntruder skrev:Et tips : Istedenfor å kjøre langs hovedveiene går det ofte fine " kurveveier " ,hvis en har god tid
og kart . Obs " Hold ikke kartet oppned !![]()
![]()

Dortmunder
PS skulle vi åpne en tråd med anbefalinger av GPS ???
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!