Tusen takk for alle tips og triks! føler meg mye mer klar for prøven nå
Brukte en ganske liten sykkel på kjøretimen i dag (er-5) for å skjerpe på teknikk, noe som jeg merket at hadde hjulpet veldig mye faktisk! Når man skal lære teknikk er det nok en fordel å gjøre det på en sykkel man ikke føler man må sloss litt med (Yamaha Diversion)
Nå gleder jeg meg nesten bare til hele greia
er-6f: ca 40.000km
zx-10r: 30.500km (17.000km med meg som eier)
Motorsykler kjørt:
Triumph: Street Triple, Speed Triple, Daytona 675, Sprint GT, Tiger
Aprilia: Superoduro (eller noe sånt), rs 125
Kawasaki: Er-6f, zx-10r, z1000, z1000sx, z750, vn900, bn125(lettsykkelen min)
Ktm: en eller annen 450f e.l. husker ikke
Skrusuki GSX-R 1000 '13... bleh..
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Daglig kontroll: Bra
Sikkerhetskontroll og spm: Bra/ok
Kjøregård: Bra
Kjøring: Bra, helt til vi kom til et lyskryss sensor sa "Så tar du til høyre her og så kjører vi til trafikkstasjonen", hvorpå jeg ble så glad for at jeg hadde var ferdig og kjørte på rødt og strøk
MEGET irritert på meg selv nå...
er-6f: ca 40.000km
zx-10r: 30.500km (17.000km med meg som eier)
Motorsykler kjørt:
Triumph: Street Triple, Speed Triple, Daytona 675, Sprint GT, Tiger
Aprilia: Superoduro (eller noe sånt), rs 125
Kawasaki: Er-6f, zx-10r, z1000, z1000sx, z750, vn900, bn125(lettsykkelen min)
Ktm: en eller annen 450f e.l. husker ikke
Skrusuki GSX-R 1000 '13... bleh..
Fikk akkuratt oppkjøring 30. sept. helt på håret...
FY så irritert jeg er! at det går an å være så dum at jeg glemte at jeg var rødt? jeg hadde jo tilogmed begynt nedbremsing og var på vei til å stanse! for et fehode jeg er
Sist redigert av StigRune den 01 sep 2010, 10:40, redigert 1 gang totalt.
er-6f: ca 40.000km
zx-10r: 30.500km (17.000km med meg som eier)
Motorsykler kjørt:
Triumph: Street Triple, Speed Triple, Daytona 675, Sprint GT, Tiger
Aprilia: Superoduro (eller noe sånt), rs 125
Kawasaki: Er-6f, zx-10r, z1000, z1000sx, z750, vn900, bn125(lettsykkelen min)
Ktm: en eller annen 450f e.l. husker ikke
Skrusuki GSX-R 1000 '13... bleh..
StigRune skrev:
Kjøring: Bra, helt til vi kom til et lyskryss sensor sa "Så tar du til høyre her og så kjører vi til trafikkstasjonen", hvorpå jeg ble så glad for at jeg hadde var ferdig og kjørte på rødt og strøk
Nei, nei, nei!! Triste greier... Litt for grov den feilen der, om man velger å se litt spøkefullt på det
StigRune skrev:Fikk akkuratt oppkjøring 30. sept. helt på håret...
Så bra!! Selv om du går glipp av måned av denne sesongen. men så vil du jo være klar som et egg til neste
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
AJ skrev:
Nei, nei, nei!! Triste greier... Litt for grov den feilen der, om man velger å se litt spøkefullt på det
Helt sant! feilen er jo KATASTROFAL! det er jo helt håpløst! skjønner ikke hvordan jeg klarte å få det til engang, spesielt ikek etter at jeg HADDE sett at det var rødt. så absolutt; jeg fortjente å stryke! jeg fulgte jo ikke i nærheten til godt nok med...
er-6f: ca 40.000km
zx-10r: 30.500km (17.000km med meg som eier)
Motorsykler kjørt:
Triumph: Street Triple, Speed Triple, Daytona 675, Sprint GT, Tiger
Aprilia: Superoduro (eller noe sånt), rs 125
Kawasaki: Er-6f, zx-10r, z1000, z1000sx, z750, vn900, bn125(lettsykkelen min)
Ktm: en eller annen 450f e.l. husker ikke
Skrusuki GSX-R 1000 '13... bleh..
AJ skrev:
Nei, nei, nei!! Triste greier... Litt for grov den feilen der, om man velger å se litt spøkefullt på det
Helt sant! feilen er jo KATASTROFAL! det er jo helt håpløst! skjønner ikke hvordan jeg klarte å få det til engang, spesielt ikek etter at jeg HADDE sett at det var rødt. så absolutt; jeg fortjente å stryke! jeg fulgte jo ikke i nærheten til godt nok med...
Ja... og om man ser mer alvorlig på det så kan jo slike grove feil føre til nettopp katastrofer. Rødt lys betyr jo klar bane for andre og dermed kan det fort oppstå sammenstøt...
Og som motorsyklist vet man jo godt hvordan slikt kan ende i verste fall...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Som sagt her: Det var jo flott du fikk oppkjøring den aller siste dagen i år!! Da er du i det minste helt klar når våren kommer.
Håper du da blir med en klubb som har Rustoppløsning så du får inn litt øvelser og god teknikk helt fra starten.
AJ skrev:
Nei, nei, nei!! Triste greier... Litt for grov den feilen der, om man velger å se litt spøkefullt på det
Helt sant! feilen er jo KATASTROFAL! det er jo helt håpløst! skjønner ikke hvordan jeg klarte å få det til engang, spesielt ikek etter at jeg HADDE sett at det var rødt. så absolutt; jeg fortjente å stryke! jeg fulgte jo ikke i nærheten til godt nok med...
Ja... og om man ser mer alvorlig på det så kan jo slike grove feil føre til nettopp katastrofer. Rødt lys betyr jo klar bane for andre og dermed kan det fort oppstå sammenstøt...
Og som motorsyklist vet man jo godt hvordan slikt kan ende i verste fall...
Nettopp! Er jo noe av det verste man KAN gjøre!
Ikke for å "forsvare" meg selv, egentlig, men vil bare si at jeg kjørte ikke ut i veien i blinde. jeg bremsa ned, så at det var klar bane og kjørte. På ett eller annet tidspunkt bestemte hjernen min seg for å glemme at det var lyskryss, så jeg kjørte vanlig "forsiktig, se deg for"-modus... Fortsatt like dumt og farlig! her er det mine rutiner som er på tverke og må "omprogrammeres" slik at slike situasjoner ikke skal oppstå igjen...
Merker jeg har litt vanskelig for å tilgi meg selv for dette... Har jo kjørt lettsykkel siden 2004 og bil siden 2006 uten å ha kjørt på ett eneste rødt lys, så gjør jeg plutselig slikt nå. totalt inni hampen borti natta.
er-6f: ca 40.000km
zx-10r: 30.500km (17.000km med meg som eier)
Motorsykler kjørt:
Triumph: Street Triple, Speed Triple, Daytona 675, Sprint GT, Tiger
Aprilia: Superoduro (eller noe sånt), rs 125
Kawasaki: Er-6f, zx-10r, z1000, z1000sx, z750, vn900, bn125(lettsykkelen min)
Ktm: en eller annen 450f e.l. husker ikke
Skrusuki GSX-R 1000 '13... bleh..
evike skrev:Som sagt her: Det var jo flott du fikk oppkjøring den aller siste dagen i år!! Da er du i det minste helt klar når våren kommer.
Håper du da blir med en klubb som har Rustoppløsning så du får inn litt øvelser og god teknikk helt fra starten.
Skal nok prøve å finne meg en klubb, ja :) noen gode tips?
Vet ihvertfall at jeg skal prøve å få vært med på førerutviklingskurs så ofte jeg har sjansen til det.
er-6f: ca 40.000km
zx-10r: 30.500km (17.000km med meg som eier)
Motorsykler kjørt:
Triumph: Street Triple, Speed Triple, Daytona 675, Sprint GT, Tiger
Aprilia: Superoduro (eller noe sånt), rs 125
Kawasaki: Er-6f, zx-10r, z1000, z1000sx, z750, vn900, bn125(lettsykkelen min)
Ktm: en eller annen 450f e.l. husker ikke
Skrusuki GSX-R 1000 '13... bleh..