Duville skrev:
Dette var da en forunderlig tilfeldighet - tenke seg til at Aj skulle besøke datteren helt borte i Drammen akkurat i dag når han hadde hentet nysykkelen....

Da blir det jammen noen kilometer på en dag -
Gratulerer så mye

Ja, du snakker om tilfeldigheter
Vel, ble noen km. i dag, ja. Her litt flere inntrykk etter første dag som Triumph Tiger eier :-)
Først fra Gjøvik og hjem og deretter tur-retur Drammen. Aner ikke hvor mange km. til sammen, men nok på ny sykkel på en dag.
Inntrykkene skal nå få lov å synke...
Gode inntrykk, la meg skynde meg å legge til
det
Jeg siter meget godt på Tiger'n og det neste jeg savner er en like god girspak (ja, selve spaken, ikke girkassen...) som den som sitter på TDM'en. I tillegg savner jeg hælstøtten på TDM'en. Men disse to tingene er nok kun en vanesak.
Når det gjelder motor så stiller Tiger'n i en særklasse. Ikke bare i forhold til TDM, men antakelig også i forhold til ganske mange andere MC'er også. Det er et tildels voldsomt drag i denne motoren allerede fra 2000 omdreininger og gassresponsen er så spontan og kjapp at det føles som at Tiger'n er klar til å lette selv når jeg vrir litt på rulla i sjettegir for å foreta kjappe forbikjøringer!
Sittestillingen er høy for meg ikke så uvant siden TDM'en er så og si like høy. Tiger'n er tyngre og dermed litt mer utfordrende å håndtere i stillstand og når man skal buksere den på f.eks. gårdsplassen hjemme.
Styret er litt nærmere føreren og for meg funker det meget bra. I tillegg er styret bredere og bidrar godt til at sykker'n er meget letthåndterlig under kjøring.
Å det å kjøre denne Tiger'n er som en drøm! Ikke bare er det en sprek sykkel, men den lar seg 'tenke' gjennom svingene også!
Tenk sving og Tiger'n svinger
TDM'en er god i svinger den også, men det er ikke til å komme fra at den er merkbart noe tregstyrt i forhold til svingkjappe Tiger.
Lyden fra motoren er et eget kapittel... Eller mer korrekt,
fravær av lyd. Jeg hører at det summer turbinaktig der bak, men ingen deilig brumming som fra TDM-pottene...
Bakpå som var med til Drammen i ettermiddag synes dette var deilig, dvs. mindre brumming enn hva hun tidligere er blitt 'utsatt' for der hun har sittet (og nesten sovnet...

) på TDM-setet
For egen del vet jeg ikke helt om jeg savner mer lyd eller ikke fra den svære Tigerpotta, som i seg selv ikke ser så verst ut.
Men plasseringen gjør at det originale koffertsettet er en vits! Her får man ikke med seg mye, gett...
Akkurat
det er veldig skuffende. Men de ser veldig fine ut, da...
Hadde nok ikke kjøpt sideveskene om det ikke var slik at de var inkludert i prisen. Takke meg til, Yamahaveskene på TDM'en er mye, mye bedre, selv om de kanskje ikke er like pene...
Toppboksen er på grensen til å være grei og lar seg kombinere med f.eks. SW Motech "Trax" løsningen hva gjelder sidevesker, som
kanskje er en løsning jeg vil gå for på sikt.
Michelin PilotRoadt2 dekkene (splætter nytt bakdekk, for øvrig!) virker som å være svært gode dekk. I hvert fall ingenting å si på retningsstabiliteten.
Så alt i alt en god dag på Tiger'n idag hvor den fikk prøve seg både på langkjøring, two-up, i kø- og bykjøring i tillegg til regnvær på returen.
Så nå er det bare å glede seg til helga og Treffet
Ser ut til at det er varslet strålende vær både på fredag og lørdag. La oss håpe dette slår til