Bimmabloggen. FØREFORHOLDENE LANGS FV41-42-43 og 44?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Relax

Re: Bimmabloggen. Er på veien.....

Legg inn av Relax »

Så kult ut!! Skulle gjerne prøvd det!.. Kanskje en gang ........... når jeg får ut finger'n.,...hvorenn den måtte sitte fast?!

En gammel kjøreregel når man kjører i gruppe er "å kjøre din egne tur" ..dvs tilpasse fart, sving, avtand, posisjon (ALT) etter deg, din sykkel osv .. Det som passer for den ene passer ikke for den andre... Er det ikke lett å bare følge på når man kjører slik som vist på filmen?
( kanskje det er nettopp noe av det man lærer...at det er det man ikke må!? ...men "tenke sjæl" :scratch )
"Do the right thing"

Brukeravatar
Bimma
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Kontakt:

Legg inn av Bimma »

MC-TUR TIL CHARLOTTENBERG 15. MAI PÅ GRUS OG I REGN

På tross av dårlig værmelding i dag møtte Håkon og jeg Jalmar på Statoil på Furuset. Værmeldinga for søndag var enda dårligere enn for i dag, og tross alt fristet det med en tur over grensa til vårt naboland i øst.

Vi møtte regnet på Liertoppen på vei innover til Oslo, og vi hadde regn på mesteparten av turen over til Charlottenberg.
Først fulgte vi smale veier nordover til Årnes via Lørenfallet. Deretter bar det i vei sørover og østover langs grusveiene i retning Bjørkelangen. Dette var en våt, sleip og møkkete opplevelse - men naturen var like vakker som alltid. Vi hadde en liten stopp ved Floen, det var ubeskrivelig vakkert å beskue vannet i silregnet. Vi fortsatte med godt mot mot Bjørkelangen og kom ut på hovedveien ved Essostasjonen, der det ble en kaffepause. Deretter bar det i vei videre langs RV 21 i retning Eidskog og Charlottenberg.

I Charlottenberg var det tørre veier og sol, og vi koste oss på verstshuset med en god middag. Etter å ha blitt gode og mette satte vi kursen sørover til Skillingsfors, og videre på grusen langs ”sukkerveien”, før vi atter fant igjen RV 21 nord for Bjørkelangen.

Vi tok avskjed med Jalmar på Fetsund og satte kursen mot hjemlige trakter igjen.

Ved Furuset svingte Håkon av, for en tur om Bogerud – for å bytte til bil.

Da jeg passerte Asker så jeg at himmelen var kullsort over Drammen, og jeg møtte regnet på Lierskogen. På vei ned Lierbakkene åpnet himmelens sluser seg, og lynene flerret himmelen. Firehjulingene satte ned faren til rundt 70 km/t, mens Bimmern satte opp farta for å komme seg raskest mulig i hus….hehe. Ingen fare bare man er godt skodd. ;-);)
Jeg kom meg hjem i god behold da klokka rundet ti på kvelden, og var dryppende våt. Men på innsiden av klærne var jeg god og tørr. Rukka-dressen og goretex-støvlene holdt stand mot regnet denne dagen også. Slettes ikke verst. :prf

En flott dag som endte med totalt 38 mil på to hjul og en kjempesølete sykkel….hehe :yahoo

Bilde
Jalmar og Håkon på Statoil på Furuset

Bilde
Årnes....i regn...

Bilde
På grusveien mellom Årnes og Aurskog

Bilde
Litt vått....hehe :knegg

Bilde
Det var vått og sleipt underlag i dag.....

Bilde
En stopp ved Floen.
Møkkete KTM.... :prf

Bilde
Nå er Håkon fornøyd....hahaha

Bilde
Ved Floen

Bilde

Bilde
Etter en kort pause er vi klare til å kjøre videre mot Aurskog

Bilde
Vi koste oss med middag på vertshuset i Charlottenberg.
Og jamen meg titta sola fram også....Livet er slettes ikke så verst.. :b_c:

Bilde
Jalmar da... Nå må du forsyne deg av godteriet med måte...! :orefk

Bilde
Hjemturen har starta, og her passerer vi Askesjön. Vi nærmer oss "sukkerveien"

Bilde
Askesjöen lå speilblank og vakker :notworthy:

Bilde
En liten stopp ved riksgrensa

Bilde
Her er grusveien vanligvis fast og fin, rene motorveien. Men i dag var veien sleip og glatt med endel rullegrus der det ikke var søle..... :doh

Bilde
Her kjører vi som vanlig "bakveien" fra Bjørkelangen til Binderssteinen. Fin og svingete liten bit det her :janikk

Bilde

Bilde
På Fetsund tok vi avskjed med Jalmar

Tusen takk til Jalmar og Håkon for en kjempefin tur, og for at dere stilte opp og ble med på tur i regnet...!! :buddies:

(Beklager dårlig bildekvalitet, det ser ut til at kompaktkameraet mitt synger på siste verset :grt , etter å ha tatt tusenvis av bilder langs veien i løpet av de siste fem årene...hmmm..... )
Sist redigert av Bimma den 07 jun 2010, 20:26, redigert 1 gang totalt.
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Brukeravatar
Bimma
Kontakt:

Legg inn av Bimma »

Relax skrev:En gammel kjøreregel når man kjører i gruppe er "å kjøre din egne tur" ..dvs tilpasse fart, sving, avtand, posisjon (ALT) etter deg, din sykkel osv .. Det som passer for den ene passer ikke for den andre... Er det ikke lett å bare følge på når man kjører slik som vist på filmen?
( kanskje det er nettopp noe av det man lærer...at det er det man ikke må!? ...men "tenke sjæl" :scratch )
Det er ikke vanskelig å tilpasse kjøringen etter dine egne ferdigheter, du vil fort oppdage det hvis du kjører "over evne". Og hvis ikke, vil instruktørene raskt korrigere deg. Som du kanskje ser i filmsnutten, ligger jeg mest alene og finner min egen fart og egne sporvalg, uten å ligge "i rumpa på" sykkelen foran meg.
En slik dag er utrolig lærerik, og noe enhver burde prioritere å delta på.
Dagen på Vålerbanen var avslutningen på et helgekurs med teori fredag kveld og mange gode øvelser i kjøregård på Valle Hovin på lørdag.

ANBEFALES.....!! :prf

Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

Brukeravatar
Jalmar
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

Som vanlig et supert referat, Bimma :thumleft

Det blei da en fin tur ut av det. Fin variasjon i veiene, og ikke så altfor fælt vær. \:D/ Tror vi fikk med oss noe for enhver smak. Motorvei, landevei, grusvei, asfalt, søle og ikke minst vann. God mat på Charlottenberg blei det også. Og en hel pose smågodt til desert :knegg

Tusen takk for turen til både Bimma og Håkon, og en spesiell takk til Bimma for at hun tok jobben med referatet. :prf

P.S. Håper det ikke blei altfor mye steinsprut på de andre deltagerne hver gang Tea fikk fritt spillerom på grusen 8)

:prop:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave

c")

Brukeravatar
Bimma
Kontakt:

Legg inn av Bimma »

OVER GAUSTATOPPEN LØRDAG 4. SEPTEMBER :mc6

Været har bedret seg vesentlig siden jeg sist var innom her og postet bilder.... :knegg

Lørdagen opprant med strålende sol og behagelig temperatur. Dagen var som skapt for en tur på to hjul. :thumleft
Håkon og jeg møtte Thor-Svein og Svein i Drammen kl.11.00, og la i vei oppover mot Skollenborg og Notodden. Vi måtte selvsagt stoppe for en kaffekopp på Elgsjø Kafe. Ved Sauland svingte vi av mot Tuddal og Gaustatoppen. Jeg har aldri noen gang sett så mange biler parkert langs veien på toppen, som i dag. Folk storkoste seg!
Hjemturen la vi om austsida at Tinnsjøen, ned Jondalen og tilbake til Drammen. Vi hadde tenkt å spise middag på Lille Østerrike på Hovin, men de hadde flytta drifta til Austbygdi og et nytt etablissement som de kaller Vienna. Vi gadd ikke å snu og kjøre tilbake, så middagen ble isteden inntatt på Big Horn i Kongsberg. De fikk terningkast to av meg i dag…..servicen var elendig, og bernaisesausen smakte sennep :sorry . Thor-Svein var sulten allerede da vi stoppet på Elgsjø :knegg , og han måtte dessverre vente lenge før han fikk mat i magen i dag. Han var heldigvis godt fornøyd med sin burger-tallerken.
Vi avsluttet turen med en kaffe på Kubikken i Drammen, og var skjønt enige om at det hadde vært en fantastisk flott tur i det klare høstværet….! :prop:

Bilde
Ei fin rute på 30 mil

Bilde
Kaffestopp på Elgsjø Kafe

Bilde
På vei opp fra Sauland mot Tuddal

Bilde
Toskjervatnet i Tuddal

Bilde
Vi nærmer oss øverste punktet på veien

Bilde
Vakkert her oppe i høstsola

Bilde
Det ble en stopp på Stavsrohytta, 1173 m.o.h

Bilde
Svein, Thor-Svein og jeg slapper av utafor hytteveggen :b_c:

Bilde
Det var utrolig mange biler parkert langs veien i dag. Ikke så rart, det nydelige været tatt i betraktning

Bilde
Gaustatoppen i bakgrunnen, 1883 m.o.h.

Bilde
Vi er klare for turen videre fra Stavsrohytta. Jeg tror Håkon hadde lyst på en spasertur opp til toppen….hehe :jada:

Bilde
Vi er på vei nedover mot Rjukan, på den andre siden av fjellet. Veien blir bedre for hvert år, men det gjenstår fortsatt litt arbeide her

Bilde
Østsida av Tinnsjøen, langs RV 364. Fra Austbygdi mot Bolkesjø var det stedvis fjernet felter med asfalt, og her var det bare grus. Dette pågikk over mange kilometer og var fryktelig dårlig merket. Vær obs her folkens, her var det mange mc-feller som var vanskelige å se når man kom inn blant skyggene. Et av grusfeltene dukket plutselig opp i en skarp høyresving…huffameg… :O Dette var IKKE bra…!!!!!!! :bl3

Bilde
Utsikt fra Bolkesjø

Bilde
Vi er trygt tilbake i Drammen, der vi oppsummerte en flott dag over en kaffekopp :prf

Bilde
Håkon, Svein og Thor-Svein på benken på Kubikken (Jeg tror sannelig min hatt Thor-Svein spiser igjen...... :lol )

TUSEN TAKK TIL FOLKET FOR EN ARTIG TUR I PRAKTFULLT HØSTVÆR....!! :thx
Sist redigert av Bimma den 06 sep 2010, 19:42, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Endelig :=D> ........nye bilder og delte opplevelser fra Bimma.....Flotte bilder og flott turreferat :thumleft

Brukeravatar
Bimma
Kontakt:

Legg inn av Bimma »

Takk, takk Globe... Hyggelig å høre :redface

I sommer har jeg brukt minimalt med tid på nettet, men jeg ser ikke bort ifra at flere bilder og tur-opplevelser dukker opp her i tida framover :skriver

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Det ser vi frem til......"off season" er nære og oppleves som lang, så da er delte opplevelser, erfaringer og bilder noe som varmer og gjør ventetida litt lettere ;e

Virkelig hyggelig å se deg her igjen :vs

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Globe skrev:Det ser vi frem til......"off season" er nære og oppleves som lang, så da er delte opplevelser, erfaringer og bilder noe som varmer og gjør ventetida litt lettere ;e

Helt enig!
Ser ut til at du har noen riktig flotte turer, ja!
Meeen... ble dårlig med Hadelandsbesøk i år... :scratch ;-);)

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

Om det var nå på lørdagen så var det dere som satt der da jeg og KentR kom innom en snartur og testa ut milkshaken til mækkern :knegg

Ser ut som dere har hatt en fantastisk tur!
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Bimma
Kontakt:

Legg inn av Bimma »

AJ skrev:
Globe skrev:Det ser vi frem til......"off season" er nære og oppleves som lang, så da er delte opplevelser, erfaringer og bilder noe som varmer og gjør ventetida litt lettere ;e

Helt enig!
Ser ut til at du har noen riktig flotte turer, ja!
Meeen... ble dårlig med Hadelandsbesøk i år... :scratch ;-);)
Kjekt å bruke vinteren til å skrive og lage noen videosnutter. Harddisken er fyllt opp med nye opplevelser :knegg
Det har blitt noen fine turer i år også AJ :prf

Hadelandsbesøk ja....kremt... :-J . Vi har planlagt en tur mange ganger, men alltid har det kommet noe i veien, eller vi har sett at dere har vært opptatt... Men vi lever ennå i håpet :D

Brukeravatar
Bimma
Kontakt:

Legg inn av Bimma »

Dexter skrev:Om det var nå på lørdagen så var det dere som satt der da jeg og KentR kom innom en snartur og testa ut milkshaken til mækkern :knegg

Ser ut som dere har hatt en fantastisk tur!
Det høres ut som det kan stemme bra det Dexter.
Flott tur :thumleft . Og bedre MC-vær er det umulig å få etter min oppfatning...!!! :yahoo

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Tenkte på deg i dag Bimma, lurte på om du hadde boikottet MCsiden. :D

Brukeravatar
Bimma
Kontakt:

Legg inn av Bimma »

Gammelgutt skrev:Tenkte på deg i dag Bimma, lurte på om du hadde boikottet MCsiden. :D
Hehehe.... Neida Gammelgutt. Klart jeg ikke har boikottet et så bra forum som dette. Men det har liksom ikke blitt nok tid i sommer til å rekke alt. Men nå som høsten har kommet, blir jeg nok oftere å se her inne tenker jeg. :janikk

:skriver

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

(psst... datoen... et eller annet feil med datoen i overskriften... 10 sept er ennå noen dager unna... :-J )

Ser ut som en veldig fin tur, står absolutt på "short-list" til turer jeg må ta her på østlandet... håper på en lang og isfri høst... :thumleft hvor ble'n av denna globale oppvarminga :scratch

Skikkelig fine bilder og turreferat :prf
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Svar