Ulike preferanser ja

Med begge deler...Globe skrev:Hmmm jeg kjører sykkel og er røyker...tenk på hva jeg kan spandere på meg da.....om jeg skulle finne på å slutte![]()
Jeg regner på samme måten som GV, men for min del, holder det nok med 4-5 år!Globe skrev:Ånei...her tenker jeg nok mest på hva røykeslutt vil kunne tilføre MC-interessen....helt klart!!![]()
Se på Godtvoksen....har har finansiert sin MC med røykeslutt...eller rettere sagt...han har forskuttert røykeslutten...Så lenge han holder ut som "ikke-røyker" i 129 år til, så er Silkesvarten (Honda VTX 1800) finansiert ferdig
Kanskje du skal regne litt likevel.Dexter skrev:Jeg tror at jeg hadde mistet noe av gleden ved å kjøre sykkel dersom jeg skulle finregnet på hva det egentlig koster. Ikke kan jeg verdisette den gleden det er å dyrke denne interessen heller. Det koster kroner, det koster tid, det koster å gjøre noen prioriteringer og jeg kommer ikke unna det. Jeg har jo på en måte tatt et valg da jeg anskaffet meg sykkel.
Når det er sagt så er det jo åpenbart at økonomi spiller en viss rolle. Enten har man råd eller så har man ikke råd, men det blir en være eller ikke være diskusjon. Dersom jeg kommer til at jeg en vakker dag kanskje ikke har råd, så skal jeg ta stilling til det da, og se hvilken prioriteringer jeg kan gjøre.
.
Fytterakker'n... Jeg som både røyker OG har sykkel.....Onsløv skrev:Tror kanskje jeg skal selge sykkelen og begynne med røyking.
Hva koster en 20 pack om dagen? 80kr?
80 kr x 365dager * 3,5år = 102200kr
Jeje, tror eg kan ha mer glede av sykkelen enn røyking.
Har du lest boka "Endelig - Ikke røyker" av Allen Carr?Geir skrev:Fytterakker'n... Jeg som både røyker OG har sykkel.....Onsløv skrev:Tror kanskje jeg skal selge sykkelen og begynne med røyking.
Hva koster en 20 pack om dagen? 80kr?
80 kr x 365dager * 3,5år = 102200kr
Jeje, tror eg kan ha mer glede av sykkelen enn røyking.At man har mer glede av sykkelen enn av røyking er hevet over enhver tvil. Selv hadde jeg kuttet ut røykingen på dagen hvis valget stod mellom røyk - sykkel. Å slutte med røykingen og bruke sedlene på sykkel & tilhørende saker og ting virker som en særdeles god plan når man regner litt på hva man betaler for å kvalifisere seg for en fremtid slepende på en oksygenflaske. Noen gode røykeslutt hypnotisører her?
På tur alene er det vindstøy (eller musikk - hvis jeg husker å ta med MP3-spiller og ledning). På lange turer er KM som regel med og da har jeg noen å skravle med/høre på (hvis jeg gidder).Snikkeren skrev:Joda, jeg ser den. Men det går kanskje mer på konsentrasjonsnivået når man kjører. Med en mer komfortabel hjelm kan man konsentrere seg om kjøringen, istedenfor å irritere seg over hjelmen. Dette blir jo mer individuelt. En person kan irritere seg over noe en annen person ikke bryr seg om.
Silkesvarten er ferdig finansiert etter 5 år..Globe skrev:Ånei...her tenker jeg nok mest på hva røykeslutt vil kunne tilføre MC-interessen....helt klart!!![]()
Se på Godtvoksen....har har finansiert sin MC med røykeslutt...eller rettere sagt...han har forskuttert røykeslutten...Så lenge han holder ut som "ikke-røyker" i 129 år til, så er Silkesvarten (Honda VTX 1800) finansiert ferdig