MC-ulykker

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: MC-ulykker

Legg inn av Intruder »

Er helt enig med ovennevnte forumvenner og ønsker dere alle lykke til ! :rose
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Morten
Innlegg: 111
Registrert: 25 jun 2010, 10:41
Motorsykkelen din: HD 2007 Night Rod Special, 1130 kubikk
Sted: Oslo

Re: MC-ulykker

Legg inn av Morten »

Signatur fra meg også...håper det går bra.

Og.....tenkte på det AJ skrev om den leende politikvinnen, det kan jo være slik at den yngre betjenten var såpass preget av hendelsen at det som ble oppfattet som humor faktiskt var et resultat av trøst og bearbeidelse fra den overordnedes side ?
Klart at det vil se feil ut, og burde eventuelt vært gjort et annet sted....bare en tanke...
"Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes"

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38177
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MC-ulykker

Legg inn av AJ »

Morten skrev:Signatur fra meg også...håper det går bra.

Og.....tenkte på det AJ skrev om den leende politikvinnen, det kan jo være slik at den yngre betjenten var såpass preget av hendelsen at det som ble oppfattet som humor faktiskt var et resultat av trøst og bearbeidelse fra den overordnedes side ?
Klart at det vil se feil ut, og burde eventuelt vært gjort et annet sted....bare en tanke...
Mulig det kan ha vært slik, men det ser helt feil ut når det ble gjort så åpenlyst som i dette tilfellet.

Jeg har ingen problemer med å forstå at politi og redningsmannskap bruker teknikker for å... skal vi si, skjerme seg fra brutale og vonde inntrykk i ulykkessituasjoner.
Men der og da med publikum til stede og hvor øvrig redningsmannskap så alvorstynget ut, blir det feil at politifolk står og ler. Uniformert politi synes svært godt på slike ulykkes-åsteder...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Pårørende
Innlegg: 6
Registrert: 09 sep 2010, 11:38
Motorsykkelen din: Honda

Re: MC-ulykker

Legg inn av Pårørende »

Tusen, tusen takk for hilsninger i fra dere. Det varmer og hjelper så mye, dere skulle bare visst.

Situasjonen er fremdeles kritisk, men vi er forsiktig opptimistisk. Hvert minutt som går, øker sjansene hans. Vi vil la han lese dette når han våkner. Jeg har også laget en side på Face Book der alle kan legge inn hilsen til han. Det kan være godt for han å hente styrke i den enorme støttet vi har fått. Her er linken til siden hvis noen av dere kan tenke dere å sende en hilsen:

http://www.facebook.com/help/?page=175# ... 733&v=wall" onclick="window.open(this.href);return false;

Vil også opplyse at vi vurderer å klage på den kvinnelige betjentens opptreden. Vi støtter AJ's oppfatning og synes det bør tas opp.

Wheels
Innlegg: 87
Registrert: 13 jun 2010, 05:29
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Nordland

Re: MC-ulykker

Legg inn av Wheels »

Signatur fra meg også.

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: MC-ulykker

Legg inn av Svolp »

AJ skrev:Dro til Hønefoss idag for å delta på et møte, men ble forhindra fra å komme fram i tide pga. en MC-ulykke i krysset rv. 35/240 (samme kjøreruta som vi hadde på treffet vårt...).

Jeg kom til stedet bare få minutter etter at det skjedde:

http://www.ringblad.no/nyheter/article5294801.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg kjørte forbi køen og parkerte ved en av redningsbilene og sto her og så at ambulansepersonellet drev med førstehjelp. De var konsentrert og alvorlige i ansiktet. Det samme med brannfolkene. To kvinnelige politibetjenter, derimot - og særlig den ene med høyest grad, lo så skuldrene ristet et par ganger av noe morsomt hun åpenbart selv sa.
Og jeg tenkte: er'e mulig :oh
Jeg kjente igjen lederen hennes også, dvs. lensmannen på Jevnaker, som også var preget av alvoret i situasjonen. Men snakket han til sin "undersått" som lo, mens motorsyklisten kanskje kjempet en kamp på liv og død...? Nei... :[-( :sk?

Må si jeg reagerte.
Særlig fordi brannfolkene og ambulansefolkene opptrådte profesjonelt, dvs. unnlot å sende ut det jeg vil kalle likegyldighetssignaler i form av smil og latter.

Jeg skjønner at politifolk kan ha behov for svart humor og internhumor i en jobb hvor de opplever mye tragisk, men å le så skuldrene rister mens en kjent eller ukjent MC-kompis er forulykket og får førstehjelp to meter unna får meg til å reagere.
Kjørekompisen (viste det seg å være...) til den forulykkede sto også rett i nærheten. Hvordan reagerte han, tro :-k

Beklager... måtte bare får det ut... :-)å
En uheldig situasjon.. Jobber selv i brannvesenet og har hvert utfor ganske mange trafikkuhell.. Det sies at vi brannfolk bruker rundt 10% av tiden vår på og slukke branner og hvertfall det dobbelte på trafikkuhell.. Kan skrive under på at galgenhumor er en viktig del av jobben men dette er selvsagt forbehold i bilen eller på stasjonen etter endt oppdrag.. For og "unnskylde" politibetjenten litte granne vet jeg at det kan være grisetøft og være på en plass der det er mye armer og bein og er man ikke komfortabel med en slik setting kan man miste hodet og det kan komme ut i mange former og nyanser. At hun lo og gliste kan være så enkelt som at hun ikke helt forstod alvoret i situasjonen eller at hu var uvell, dårlig eller redd og måtte avreagere på en eller annen måte, da er det ofte mye lettere og le enn og grine..

Siden hu er en person med myndighet kan det være at hun rett og slett mistet hodet og følelsene utartet seg i form av latter som faktisk er veldig likt det og grine.. Har selv opplevd hardt skadde personer sitte og humre og le når jeg selv i gitt situasjon ville ha følt for og gapgaule. Uansett trur jeg ikke denne personen stod og lo med vilje, det var nok kanskje bare en normal reaksjon på en unormal situasjon. Uansett er det ikke passende og som en politibetjent burde hun ha klart og holdt maska og opptrådd slik hun forventes og opptre blant folk.

mvh Kenneth
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
Jolly Jumper
Innlegg: 15
Registrert: 31 okt 2009, 21:42
Motorsykkelen din: HS

Re: MC-ulykker

Legg inn av Jolly Jumper »

Globe skrev:Hei pårørende! Tragisk hendelse og sterk historie! :sorry ....takk for at du delte dette! :notworthy:

Vi er med dere i håpet, kampen og troen på at dere kommer over den kritiske fasen, og at det går bra med forulykkede.

Signert fra meg også....

Brukeravatar
Guro78
Innlegg: 120
Registrert: 13 jul 2010, 01:48
Motorsykkelen din: HD sportster 1200
Sted: Nedre Eiker

Re: MC-ulykker

Legg inn av Guro78 »

Globe skrev:Hei pårørende! Tragisk hendelse og sterk historie! :sorry ....takk for at du delte dette! :notworthy:

Vi er med dere i håpet, kampen og troen på at dere kommer over den kritiske fasen, og at det går bra med forulykkede.
Slutter meg til den, jeg også!

SveinT
Innlegg: 349
Registrert: 03 nov 2009, 23:49
Motorsykkelen din: Div japseveteraner + -97 VFR
Sted: Lardal, Vestfold
Kontakt:

Re: MC-ulykker

Legg inn av SveinT »

Signerer jeg også ...

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: MC-ulykker

Legg inn av Intruder »

Kjenner mange innen ambulanse,brannvesen og politi som sier at folks
nysgjerrighet er helt ubeskrivelig i ulike situasjoner.
Har selv sett endel slikt,og er kommet til den slutning at jeg holder meg
langt unna når jeg ser hjelpen er på plass...
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Re: MC-ulykker

Legg inn av rerell »

Jag hänger mig också på Globes hälsning. Jag har själv varit inblandad i en olycka och när man ligger där på backen, på båren, i ambulanshelikoptern, och senare på sjukhuset, känner man sig väldigt väldigt ensam. Jag känner inte Stig personligen, men jag hoppas att han snart får möjlighet att se att det är många som bryr sig. Mina tankar går också till de pårörande, det måste vara obeskrivligt tungt att gå igenom det de gör.

Hade jag varit i era skor, hade jag inte gått vidare med saken om den "skrattande politikvinnen". Det gör bara ont att tänka och bära på, och det gör inte situationen lättare nu. Jag skulle hellre fokuserat på det positiva om jag ville lägga energi på annat, t.ex. genom att uppmärksamma den unga politiaspiranten som visade så stor medmänsklighet och förståelse. Men det är förstås lätt för oss som står på sidolinjen att "synse" om det ena och det andra. Vad ni än väljer att göra önskar jag er lycka till och jag hoppas att Stig snart är tillbaka på benen och på 2 hjul, som en del av det broderskap vi kallar "mc-miljön".

LilleMann
Innlegg: 199
Registrert: 09 aug 2010, 01:46
Motorsykkelen din: Yamaha YBR 125

Re: MC-ulykker

Legg inn av LilleMann »

Signatur fra meg også.

frankh
Innlegg: 159
Registrert: 26 des 2009, 19:58
Motorsykkelen din: Blablabla

Re: MC-ulykker

Legg inn av frankh »

Det er vel ingen her som ikke signerer denne, nei. Krysser fingrene for at det går bra.

Pårørende
Innlegg: 6
Registrert: 09 sep 2010, 11:38
Motorsykkelen din: Honda

Re: MC-ulykker

Legg inn av Pårørende »

Jeg vil igjen takke for all støtten, både her og på fb-gruppen. Både mamma og pappa, og jeg og min søster, og han som kjørte sammen med min bror da han forulykket, har lest alt som er skrevet her og det gjør oss veldig godt. Jeg håper virkelig at min bror skal få lese det han også.

Situasjonen er vel egentlig uendret. Han ligger fremdeles i koma og kjemper for livet. Han er stabil og så lenge han er stabil er han utafor livsfare, men straks noe uforutsett skjer, er han igjen ustabil. Han har lungebetennelse, men den er under kontroll. Vi klamrer oss fortsatt til håpet og krysser fingrene. Han er sterk og for hver dag som går blir han sterkere.

Når det gjelder politikvinnen, er det flere ting ved hennes atferd vi ønsker å ta opp. Det kommer andre etter oss og de bør slippe å oppleve det vi gjorde.

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: MC-ulykker

Legg inn av SheDevil »

Pårørende skrev:Jeg vil igjen takke for all støtten, både her og på fb-gruppen. Både mamma og pappa, og jeg og min søster, og han som kjørte sammen med min bror da han forulykket, har lest alt som er skrevet her og det gjør oss veldig godt. Jeg håper virkelig at min bror skal få lese det han også.

Situasjonen er vel egentlig uendret. Han ligger fremdeles i koma og kjemper for livet. Han er stabil og så lenge han er stabil er han utafor livsfare, men straks noe uforutsett skjer, er han igjen ustabil. Han har lungebetennelse, men den er under kontroll. Vi klamrer oss fortsatt til håpet og krysser fingrene. Han er sterk og for hver dag som går blir han sterkere.

Når det gjelder politikvinnen, er det flere ting ved hennes atferd vi ønsker å ta opp. Det kommer andre etter oss og de bør slippe å oppleve det vi gjorde.
Er ingen tvil om at dette er en vanskelig tid for dere pårørende og han som fortsatt ligger i koma. At han ikke er blitt verre, er jo også en slags trøst og som du sier, for hver dag som går, blir han sterkere.

Jeg krysser det jeg har og håper og tror at dette går bra :[-o<
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Svar