Nå har det gått noe tid siden Lille Grønne forlot gårdsplassen og en ny sølvmetallic Honda tok dens plass. Jeg har nå snart fått 1500Km på Hondaen og nå begynner det å løsne for "oss". Sykkelen er en virkelig interessant skapning. Når jeg skal buksere den ut av garasjen så er den litt sånn tung og dorsk. Med en gang jeg starter den og setter den i bevegelse så blir den like myk og smidig som en katt. Jeg merker imidlertid at den ikke har like stiv ramme og forstilling/gafler som det Lille Grønne hadde. Dette var noe uvant til å begynne med, men nå merker jeg det nesten ikke. Motoren er litt hard i gangen, det er ikke som en VFR eller ZX-6R, men så yter den og frambringer oppimot noe som et skjult kamera ville avslørt som et slags dødsgrimase på meg når jeg prøver å dra ut et par tre av de lave gearene... Det går noe så "#¤%!#¤ i forhold til hva jeg var vant til med kawaen. Forbikjøringer er litt morsommere nå, og enklere å planlegge for nå trenger jeg ikke å geare, å enda går det fortere enn med den lille grønne.
All ytelse må jo komme fra et sted, og jeg merker nok at denne bruker noe mer fludium ja. Men 0,5 l/mila klarer jeg å leve med. Gleden som kommer ut av denne halvliteren er verdt det og vel så det.
Jeg har enda ikke fått med meg Nasseline. Føler meg nesten litt lurt her... har kjøpte kone og turvennlig sykkel åsså blira ikke med i det hele tatt...
Tirsdag på Vindfjelltun-turen ble det rett over 20 mil. Hærlig!
I dag ble det noen mil da jeg kjørte til Mjøndalen til Bilrema for å kjøpe en ny
dings. Den hadde de jo selvfølgelig ikke fått inn da... så da kjøpte jeg noen andre dingser... har kjøpt inn vanntett sigarettenneruttak for montering framme + relè og kabelsett slik at den ikke leverer når sykkelen stopper. Settet inneholder også 16A sikring, men den tror jeg er noe overdimensjonert så jeg går ned til 10A (kabelsettet er egentlig for dobbelmotering av ekstralys) Billigere å kjøpe bakelsett med relè, bryter kabelsko osv enn å kjøpe delene separat. Hadde ikke tenkt å montere bryteren mellom styrestrømmen, det har jeg strengt tatt ikke bruk for så den blir nok til overs. Kjøpte også nødreppsett for punktering. Nå som jeg har plass til slikt så skal jeg ikke stå dær som en hjelpesløs ......
når uhellet er ute
Deler til 12v uttak:
Selve uttaket
kabelsett
Kabelsettet som er i butikken er ikke det samme som på bilde. I butikken er det med sokkel og ledninger og det ser litt bedre ut for å si det slik.
Men det er et universal/skrufeste som gammelgutt har som jeg ikke finner. Jeg mener han hadde kjøpt det på Bilrema, men det kan jo hende jeg husker feil. Nå kom jeg på at jeg jo kjøpte gasshjelp også til ny-bærta
Appropost det. Hva skal Hondan hete? DET har jeg ikke funnet ut enda... Kom gjerne med forslag