AJ Arena...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bubbu
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R

Re: AJ Arena... Tiger på tur

Legg inn av Bubbu »

Mange fine bilder der. En ting jeg lurer på er om Bakpå noen gang har tenkt på å bli frempå :scratch ble dette rett da? :lol :-J
(The Beast )

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Bakpå er stadig vekk frampå :knegg

:-({|=

Brukeravatar
Misha
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...

Legg inn av Misha »

Du kan ikke tjore den skipssekken på undersiden av toppboksen da? :-k
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Misha skrev:Du kan ikke tjore den skipssekken på undersiden av toppboksen da? :-k
Har tenkt tanken, men slo den fra meg pga. den høytsittende potta... :sk?
Den kommer i veien...

Brukeravatar
Onsløv
Motorsykkelen din: F800ST

Legg inn av Onsløv »

Ta bort toppboksen og gå for en sekk til, eller to...
Jeg kjørte uten toppboks, men med 60 liters skipssekk fra biltema i sommer, funket knall det.

Kjøpte underveis to stk 20 eller 25 liters sekker med luftutblåsing som jeg tenkte å ha på sideveskene, men disse ble ikke tatt i bruk til det formålet. Men de var fin å putte skittentøy i, og bare presse ut all luften.

Brukeravatar
Bubbu
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R

Legg inn av Bubbu »

AJ skrev:Bakpå er stadig vekk frampå :knegg

:-({|=
ok :lol nå hva dere gjør på fritiden dere skal ikke jeg komme inn på. :redface Men det jeg tenkte på er. Har ikke bakpå kunne tenkt seg å ta mc lappen for å komme seg frempå :thumleft :skriver
(The Beast )

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Tror ikke hun er så ivrig på å ta lappen, nei... :roll

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

AJ skrev:SW Motech Bag Connections tankveska ble montert for et par dager siden. Ikke verdens peneste veske med ditto 'hestesko'feste på tanklokket, men veldig funksjonelt og ser ut til å funke like bra på Tiger'n som på TDM'en.

Vet du hva tankveska du har heter, selve modellen? Jeg hadde sett meg ut en SW Motech tankveske som heter "Trial QL" men leverandøren var usikker på om den passet på TDM'n grunnet høyt tankfeste og form og svingradius på styret :-k

Her er Trial QL:

Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Globe skrev:
AJ skrev:SW Motech Bag Connections tankveska ble montert for et par dager siden. Ikke verdens peneste veske med ditto 'hestesko'feste på tanklokket, men veldig funksjonelt og ser ut til å funke like bra på Tiger'n som på TDM'en.

Vet du hva tankveska du har heter, selve modellen? Jeg hadde sett meg ut en SW Motech tankveske som heter "Trial QL" men leverandøren var usikker på om den passet på TDM'n grunnet høyt tankfeste og form og svingradius på styret :-k

Her er Trial QL:

Bilde
Det er denne typen - "Trial QL" - jeg hadde på TDM og den samme som jeg har på Tiger'n. Ingen problemer med styreutslag/svingradius på TDM'en.
På Tiger'n kommer jeg borti sidelommene på tankveska ved fullt styreutslag og bunnbuen på tankveske er nok ikke like godt tilpasset tanken på Tiger'n. Men på TDM'en synes jeg den satt like fint som på den avbildede Kawasaki'en.

Sidelommene kan for øvrig tas av, om jeg ikke husker feil...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Denne dama skulle jeg gjerne møtt \:D/ :
Tigerprincess.JPG
Det var tagesk som kom med linken til ADV-bloggen hennes i avstemmingstråden om hva slags sykkel jeg hadde kjøpt.
Endelig har jeg hatt bittelitt tid til å kikke i bloggen til the darth peach, som nå er på over 500 sider :oh

Så langt har jeg kommet til side 50... Og stort sett bare sett på bildene, som for øvrig er utrolig flotte :prf
Denne dama har tempo, overskudd og energi så det holder!
Hennes turer og bildene hun tar på sine turer med sin sorte Triumph Tiger er absolutt verd et besøk. Men vær forberedt på å bli rimelig utmattet etter noen få tiltalls sider.
"the darth peach rides on .....and then some...... "- bloggen er intet mindre enn... voldsom og utrolig!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
SheDevil
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F

Legg inn av SheDevil »

Denne dama var ganske så aktiv ja og utrolig flink til å ta bilder. Her kan man lære seg å ta motiv av noe annnet en det man gjør til vanlig...
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
Gizmodude
Motorsykkelen din: Honda CBR1000F 91'
Kontakt:

Legg inn av Gizmodude »

Her er løsningen for deg AJ, flytt ned potten og få på plass en koffert med litt størrelse. God lyd får du også :P

Bilde
Bilde

Det er ett Arrow anlegg til Speed triple som er bygget om til å passe Tiger'n.

Det er gutta på GMS som har gjort dette flotte arbeidet, og lyden er helt rå ;-);)
'91 Honda CBR1000F

NAF-MC Trondheim

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Liker den løsningen der, ja!
Er også mulig å få kjøpt ferdig laget Arrow slip-ons til Tiger'n med to potter (en på hver side...) i omtrent samme posisjon som GMS løsningen.
Om jeg noen gang kommer til å gjøre modding med eksosen på Tiger'n vil det nok helst bli den løsningen.
Men det kan like godt hende at jeg gjerne vil bevare sykkelens originale utseende og samtidig hente ut mer lyd og effekt. Det kan man nemlig gjøre ved å putte på det såpkalte TOR anlegget fra Triumph \:D/

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

AJ skrev:Tror ikke hun er så ivrig på å ta lappen, nei... :roll

Så fint,da får DU kjøre iallfall... :oh
Frampå og bakpå on the road ! :thumleft
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Intruder skrev:
AJ skrev:Tror ikke hun er så ivrig på å ta lappen, nei... :roll

Så fint,da får DU kjøre iallfall... :oh
Frampå og bakpå on the road ! :thumleft
Bakpå har vært frampå, ja!
Her da hun var 24 år gammel på Suzukien som hun leide til meg som gave da jeg fylte 25 :knegg

Og her den stolte MC-føreren iført datidens sikkerhetsutstyr... :roll
Og eldstesønnen som forskremt ble plassert i salen på sykker'n. Fikk vel antakelig "skrekken" allerede da siden moped og MC aldri opptok særlig mye plass blant hans mangesidige interesser.:
25årsgaven.jpg
Som den observante vil legge merke til bærer et par av bildene preg av overivrig bortklipping av bildedetaljer utenom selve objektet...
Morsomt med gamle fotoalbum... :jada:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar