Gammelgutts gjøren og laden.
Re: Gammelgutts gjøren og laden.
Var vel på Hamar ved ettiden, var innom tre steder ved Hamar og hilste på. Fylte bensin på Kongsinger ca kl 20. Gikk på 14 liter etter 42 mils kjøring, det blir 0,333 i forbruk. Har 17 liters tank så med et slikt forbruk så skal jeg kunne kjøre 50 mil på en tank.
- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Jaså,du var på disse kanter....
Gjorde du en tur nedom Skibladnerbrygga og hilste på den hårde kjerne eller ?
Eller innom Old Bikers klubblokale,kanskje...?

Gjorde du en tur nedom Skibladnerbrygga og hilste på den hårde kjerne eller ?

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nei.Intruder skrev:Jaså,du var på disse kanter....![]()
Gjorde du en tur nedom Skibladnerbrygga og hilste på den hårde kjerne eller ?Ja men på gærne sia tå Mjøsa, men der var det ingen.
Har fått hjelp av Dexter tll å legge inn et par bilder fra søndagsturen. Grantreet ar vært modell for kirken i Gravberget. På 60tallet var det et helt lite samfunn i Gravberget pga. skogsdriften. Noen kilometer sør for Gravberget står det et skilt til Haldammen. Dammen er restaurert og der er det to åpne koier en kan overnatte i. Norsk elgsenter ligger også i Gravberget, og der er det noen "tamme" æljer.Gammelgutt skrev:Har hatt en fin tur i dag. Sandvika- Sollihøgda- Klekken- Roa- Gjøvik- Hamar- Elverum- Braskereidsfoss- Gravberget- Vermundsjøen- Peistorpet- Svulrya- Kongsvinger- Gjelleråsen- Sinsen- Sandvika.
Har sett en elg, to tiurer og tre røyer på turen. Hadde stort sett fint vær, litt regn før Svullrya. Hele turen tok 12 timer og var på 535 km.
[album]1164[/album]
Festplassen på Kynnbrua
[album]1165[/album]
Gravberget kirke
Koiene du kan overnatte i heter Drambua og Spritfritt, så er det eget valg.
De ligger på hver sin side av denne fossen Her er den ene

De ligger på hver sin side av denne fossen Her er den ene
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Har du fått fikset Olga, din russiske venninde ? Selv er jeg antagelig på vei ut i markedet for å handle en ny Miss Kim eller en ny Donna i løpet av vinteren. Har ryddet i garasjen og da ble det plass til overs
1 Sym, 1 Suzuki, 2 Cagiva, 1 Piaggio og Kim -Il. KTM full effekteren er stuet bort i containeren siden den dukket opp veldig plutselig og papirarbeidet ikke er gjort.
Akkurat nå ser jeg etter en nær gratis Hyosong med lav km på telleren.

Akkurat nå ser jeg etter en nær gratis Hyosong med lav km på telleren.
Har ikke fått sett på Minsken enda, det er jo så fint vær om dagen så det blir heller til å kjøre med Il Tempo.
Kjøpte Michelin Pilot Road 2 bakdekk for kort tid siden, det skrytes jo opp i skyene ang. kjørelengde. Men det har begynt å trappe temmelig mye i det siste og jeg kjører ikke med for lavt lufttrykk. Dekket har nå gått 13200 km. Maxxis Promaxx holdt like lenge eller lenger og koster mye mindre.
På nettet koster Michelindekket kr 1278-, Pirelli Diablo kr 866-. Om Michelindekket holder 1500 mil blir det kr 0,85 pr mil. Pirellidekket holdt 1080 mil og koster kr 866 på nettet, og det gir kr 0,80 pr mil. Så prismessig blir det omtrent det samme, men jeg må jo legge om oftere men gjør jeg jobben selv koster det jo ikke noe. De to dekkene er like gode på vått og tørt føre, men fordelen med Pirelli er at det er 60 profil og ikke 70, dvs. at sykkelen blir 15 mm lavere, noe som ikke er noe minus så kort som jeg er i beina.
Kjøpte Michelin Pilot Road 2 bakdekk for kort tid siden, det skrytes jo opp i skyene ang. kjørelengde. Men det har begynt å trappe temmelig mye i det siste og jeg kjører ikke med for lavt lufttrykk. Dekket har nå gått 13200 km. Maxxis Promaxx holdt like lenge eller lenger og koster mye mindre.
På nettet koster Michelindekket kr 1278-, Pirelli Diablo kr 866-. Om Michelindekket holder 1500 mil blir det kr 0,85 pr mil. Pirellidekket holdt 1080 mil og koster kr 866 på nettet, og det gir kr 0,80 pr mil. Så prismessig blir det omtrent det samme, men jeg må jo legge om oftere men gjør jeg jobben selv koster det jo ikke noe. De to dekkene er like gode på vått og tørt føre, men fordelen med Pirelli er at det er 60 profil og ikke 70, dvs. at sykkelen blir 15 mm lavere, noe som ikke er noe minus så kort som jeg er i beina.

I dag har jeg startet operasjon Minsk, plukket ut stempelet. Stempelringene hang fast i sporene. Har kjøpt nytt stempel med ringer og pakninger, så det er vel ikke lenge før Minsken er på veien igjen. :=D>
Årets siste tur med Hyosungen, kjørte de til vinterlagring med hovedservice og simringbytte på fremgaflene. Dro hemefra litt før kl 0700, sånn småkjølig med nesten -7. Må vel se å få ut finger`n og få satt sammen Minsken igjen slik at jeg har noe å kjøre med.
Sist redigert av Gammelgutt den 19 apr 2011, 07:58, redigert 1 gang totalt.
- SheDevil
- Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Brrr..... 

2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
-
- Motorsykkelen din: x
Hei Gamlegutt
, Det var artig å lese om alle dine reiser i sommer
Men lurer på en ting: Hvordan går det med deg nå om dagen, når du ikke får kjørt med Hysssingjongen (eller var det Hoia-songen?) til Sveariket å kjøpe beken og flesk? Tærer du på gammalt lager
? Eller har du fått liv i Russern?
Hilsen ArcticTiger

Hilsen ArcticTiger
Nuh er det nåkk.
Du kan da ikke betegne Hyosungen som Hysssingjongen eller Hoia-songen ? I prinsippet så er det en Suzuki jo og det er jo ånkli flåtte greier det. Men ,samtidig som eier av 2 av disse eminente sykkelene fra KIm - Il `s rike så syntes jeg Gammlingen må beundres for å våge å ta steget opp til ånkli go russisk kvalitet . Ikke noe slår uventede driftsstopp, spesiellt ikke i øspøsende regnvær
I såfall , ønsker en sånne overraskelser ønskelig så kan jeg anbefale Cagiva ! De begynner å jukse bare Vær Siv sier nedbør. Jeg håper en feiende flott ny tennplugg hette fra Biltema har løst det.
I så måte er Suzuki kloningen en skuffelse ! Den bare går helt til den er tom for bensin den dritten ! Til gjengjeld så har den alu deler av værste tenkelige kvalitet, helt klart mye Soft Margarin kvalitet på bolter og skruer
Men siden Hyo importøren har ekstremt dyre deler og usikker levering så er det bare å kjøpe Kymco deler. Bedre kvalitet og mye lavere priser. Eller en kan kjøpe deler fra Korea eller England til en brøkdel av prisen i Norge eller kjøpe Kymco deler.
Kjører en noe ukurante greier så må en være kreativ. Gammlingen har nok funnet lykken i Russland nå ?

I så måte er Suzuki kloningen en skuffelse ! Den bare går helt til den er tom for bensin den dritten ! Til gjengjeld så har den alu deler av værste tenkelige kvalitet, helt klart mye Soft Margarin kvalitet på bolter og skruer

Kjører en noe ukurante greier så må en være kreativ. Gammlingen har nok funnet lykken i Russland nå ?
- Dexter
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Du er lite å se på nett for tiden Gammelgutt. Hvordan går det og hva gjør du for å få dagene til å gå? Har du fått liv i minsken?
Det er det samme for skylda hvem som har den...
Hadde planlagt å hente Il Tempo Petit i dag, men venter til i morgen, da er det spådd fint vær. Var en tur på Bilrema i går og kjøpte et honingsverktøy slik at jeg får fikset Olge med tid og stunder.
Så da er du kommet ut fra dvalemodus...
Velkommen tilbake.