Jaja, så skjedde vell det unngåelig.. Var ute å kjørte meg tur i nå i kveld, og møtte på en annen motorsykkel som jeg kjørte noen kilometere med, helt til det skjedde.. Vi kjørte vell kanskje litt fort, og kom fra en kjøreretning med to felt som flettet seg sammen til ett felt. Hvor en bil som da lå foran meg (jeg lå først av meg og den andre sykkelen), bestemte seg for å ikke la oss kjøre forbi allikevel Så jeg gjorde det jeg gjør på bane, klemte beina til tanken, så så langt frem som jeg klarte (var vell egentlig rett inn bakvinduet til bilen foran som var en halvmeter foran meg, men det reddet meg), og klemte inn bremsen foran til dekket nesten låste seg.. Til jeg plutselig kjente ett kjempe smell bakfra og hørte lyden av knusende plast bak meg. Da hadde nemlig den andre sjåfør ikke vært så oppmerksom det jeg var, og klarte ikke å stoppe og smalt inn i potta mi. Han dro så videre ut mot grøfta meg klarte å berge seg selv og komme inn på veien igjen uten å gå i bakken. Jeg gikk heller ikke i bakken. Så vi slapp begge med skrekken.
Av skader, så var det han som fikk mest skader på sykkelen sin. Halve fronten hans knuste, kåpedeler og lykt. Jeg derimot, har nå antageligvis Norges mc med mest utstående eksospotte! Denne er da bøyd, og det verste er at det er ikke bare slip-on potta som er bøyd, men akkurat ved skjøten fra slip-on til svanehals enden er det blitt en knekk. Så her må nok alt av rør og potte byttes (han som kjørte i meg, har sagt han skal dekke det, noe som bare er rettferdig ettersom han faktisk kjørte på meg).
Passasjer fothvileren på høyre side fikk seg også en real trøtt og er også bøyd, men dette er bare å bøye tilbake, tror jeg ihvertfall.
Vet ikke hva mer jeg skal si.. Er ihvertfall små irritert, fordi jeg ikke kan kjøre sykkelen slik den er for kommer til å glemme meg at potta stikker så langt ut og kommer til å legge meg mellom biler i kø og ripe opp det ene og det andre. Og jeg reiser tilbake til i slutten av neste uke, så mister kostbar tid! Men kan ikke skylde på så mange andre enn meg selv og han som kjørte på meg. Den leker med ilden, brenner seg som oftest! OG jeg er en erfaring rikere! Så imorgen blir det bort nærmeste verksted, få ett prisoverslag og bestille nye deler og ringe han som kjørte på meg, og få beløpet jeg skal ha. :-) Har tatt vare på skiltnummeret hans og sjekket at han faktisk er den han sier, så jeg tar alt klinkende med ro. Og går til politiet om han skulle vise seg å være uærlig. Noe jeg tviler sterkt på etter inntrykket jeg fikk av han da vi tok en prat etter sammenstøtet.
Her er bilder av begge syklene slik de så ut etter sammenstøtet.
Jaja, ble dobbel-posting av min sykkel, trykket feil!
Han klarte ikke å stoppe gitt...
- d.strand
- Innlegg: 241
- Registrert: 15 des 2009, 17:31
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
- Sted: Lillestrøm / Colchester England
Han klarte ikke å stoppe gitt...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38204
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Han klarte ikke å stoppe gitt...
Uffda!!
Men i uhellet får vi være glad for at det gikk bra med dere begge.
Du er faktisk den andre forumisten her på MCsiden.no som har vært uheldig idag.
Snikkern ble også påkjørt bakfra av en MC i dag...:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... 050#p55050" onclick="window.open(this.href);return false;
Heldigvis forholdsvis små skader på sykker'n hans, men superergelig uansett.
Det er vel ikke så mye annet å si enn at sykler kan fikses bare pengene kommer på bordet og verkstedene har tid og kapasitet...
Veldig bra at ingen av dere ble skadet i hvert fall :-)
Men i uhellet får vi være glad for at det gikk bra med dere begge.
Du er faktisk den andre forumisten her på MCsiden.no som har vært uheldig idag.
Snikkern ble også påkjørt bakfra av en MC i dag...:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... 050#p55050" onclick="window.open(this.href);return false;
Heldigvis forholdsvis små skader på sykker'n hans, men superergelig uansett.
Det er vel ikke så mye annet å si enn at sykler kan fikses bare pengene kommer på bordet og verkstedene har tid og kapasitet...
Veldig bra at ingen av dere ble skadet i hvert fall :-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Sted: Ørsta
Re: Han klarte ikke å stoppe gitt...
He he. Dagen for uhell i dag skjønner jeg. Gikk nok litt verre med deg enn meg ser det ut som. Men men. Så lenge det gikk bra med deg, og du får fikset skadene, så får du legge det i erfaringsbunken.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- d.strand
- Innlegg: 241
- Registrert: 15 des 2009, 17:31
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
- Sted: Lillestrøm / Colchester England
Re: Han klarte ikke å stoppe gitt...
AJ: Jada, ingen skade skjedd sånn i bunn og grunn :-) Pengene kommer nok (eller tro meg, de kommer!), og skadene kan jeg fikse selv må bare få bestilt opp det jeg trenger så det gjør jeg i morgen ettermiddag :-) Så satser på å få en uke til sykker'n før jeg må parkere den før avreise til England
Snikkeren: Som sagt, en erfaring rikere Hehe.. Godt det gikk bra med deg idag også!
Snikkeren: Som sagt, en erfaring rikere Hehe.. Godt det gikk bra med deg idag også!
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.
Re: Han klarte ikke å stoppe gitt...
Få en takst og få pengene, sett de inn på høyrentekonto.
Varm opp røret og bende inn igjen, og bruk sykkelen som den er.
Bestill nye deler når du føler for det og bruk rentene til alu når du skal skifte
-mvh-
Kristian
Varm opp røret og bende inn igjen, og bruk sykkelen som den er.
Bestill nye deler når du føler for det og bruk rentene til alu når du skal skifte
-mvh-
Kristian
-
- Innlegg: 7667
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: Han klarte ikke å stoppe gitt...
Få en kompis til å holde sykkelen og gi potta et durabli spark så står den ikke så utover-skal jo byttes uansett...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Han klarte ikke å stoppe gitt...
mekkern skrev:Få en kompis til å holde sykkelen og gi potta et durabli spark så står den ikke så utover-skal jo byttes uansett...
Er vel ikke verre enn å få den kjørbar så kan du levere den i vinter for "overhaling" eller om du vil gjøre det sjæl i juleferien....
Re: Han klarte ikke å stoppe gitt...
Bra det gikk bra med dere...bare lommebok som ble skadet;)
"Do the right thing"