mekkern skrev:dette havner eksakt midt i firefox vinduet og skyver alt annet nedover en tomme ca-på en bærbar er det ikke mye igjen å se uten å måtte scrolle ...når jeg skrev dette var 4 linjer synlig i skrivefeltet....1280X800
Hm...
Det høres jo ikke så bra ut...
Vi får ta en vurdering på om vi skal la det være sånn eller fjerne linken etter hvert som vi får flere reaksjoner.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Som Snikkeren så ser jeg ikke helt grunnlaget.
dessuten raserer dette visuelt oplevelsen av sidene/forumet..hvis det skulle være nødvendig?????? så legg dette sammen med "hjelp-galleri-chat----osv" på toppen slik at det ikke tar mer av siden.
mekkern skrev:Som Snikkeren så ser jeg ikke helt grunnlaget.
dessuten raserer dette visuelt oplevelsen av sidene/forumet..hvis det skulle være nødvendig?????? så legg dette sammen med "hjelp-galleri-chat----osv" på toppen slik at det ikke tar mer av siden.
Gode argumenter, mekkern og Snikkeren
Vi skal ikke overkjøre brukerne her på MCsiden.no. Og vi noterer hva dere skriver og er ikke vanskelig å ha med å gjøre når det gjelder å ta bort ting som brukerne ikke synes er bra og brukervennlig.
Men dere får holde ut litt til før vi bestemmer oss for om vi skal la det være sånn eller slik... ;)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Ja, da har vi fått gode tilbakemeldinger på dette forsøket og stripa blir fjernet.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Duville skrev:Dette var det bred enighet om, ja Alle mot Aj men det var jo godt ment da
Flotte greier Ikke nødvendigvis at alle er mot AJ, men at det var godt ment
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Duville skrev:Dette var det bred enighet om, ja Alle mot Aj men det var jo godt ment da
Nei, Duville....vi har ikke opplyst enevelde her, dette ble diskutert i admingruppa...vi valgte å forsøke, men ser at det virket negativt og når dette da blir tilbakemeldingene fra forumbrukerne, ja så var ikke beslutningen så vanskelig å ta og dermed fjerne dette! Som du sier....det var godt ment
Alltid spennende når vi mottar forslag som kan gjøre forumet vårt enda mer brukervennlig og enda mer tilpasset for ønsket bruk.
...vil forøvrig oppfordre alle som ikke har lagt ut bilder av syklene sine, om å gjøre dette. Gjøres direkte i den siden dere ser i videoen Trengs det bistand, nøl ikke med å rope det ut, så fikser vi det!!
...vil forøvrig oppfordre alle som ikke har lagt ut bilder av syklene sine, om å gjøre dette. Gjøres direkte i den siden dere ser i videoen Trengs det bistand, nøl ikke med å rope det ut, så fikser vi det!!
Tja,om De kunne finne et bilde av en rød Intruder ca.1992.
Selv er jeg helt fullstendig komplett ukvalifisert,som Manuel sier " Ai nåv nåting !" (Fawlty tower)
Mulig at det bare er min IE 8 og FF 3.5.12 som svikter, men jeg ser bare standard ikon i adresselinjen og i fanen i disse leserne. Chrome viser imidlertid faviconet greit. Jeg har tømt cache i både IE og FF, men uten at det hjalp.
Nå ser jeg at faviconet har en størrelse på 256x256 px i følge Chrome, mens standard er 16x16 px og spørsmålet er om det kan ligge noe der? Slike favicon er kjekke saker som fort gjør det mye enklere å "sortere" i fanene. Kan dere prøve med et 16x16 px favicon og se om det hjelper? (Med mindre det bare er jeg som sliter med dette da - i så fall får jeg leve med det...)
Geir
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
------------------------------------------------------------------------- Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
Bildefilen til et favicon inneholder samme bilde i flere størrelser. bl.a. 16x16, 32x32, 64x64 osv opp til 256. Nettleserne skal i utgangspunktet selv hente ut den størrelsen de kan bruke best... Chrome klarer dette fint. Min IE klarer det. Andre har jeg ikke testet selv. Hvorfor dette ikke fungerer for alle vet jeg faktisk ikke. Kanskje jeg må vurdere å bytte .ico fil til en som stopper på 64x64...