Rust på eksosanlegg?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Harald
Innlegg: 6
Registrert: 29 sep 2010, 00:35
Motorsykkelen din: GSX750F, KH100ES

Rust på eksosanlegg?

Legg inn av Harald »

Regner med at det er mange rundt om kring som har rustete grenrør.
Den beste løsningen da er ceramic coating.

For å finne ut mer om ceramic gå til:
http://www.CeramicCoating.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Harald

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Rust på eksosanlegg?

Legg inn av Globe »

Hei Harald :vs og velkommen til oss her på mcsiden.no :=D>

...og du starter ditt medlemssskap her med å gi et kjempebra tips ser jeg :thumleft

Kjører TDM 900 med grenrør som er sterkt preget av varme ;e ..... så dette kunne jo være en mulig løsning for å dem noe mer skinnende :-k

Godtvoksen

Re: Rust på eksosanlegg?

Legg inn av Godtvoksen »

For meg så ser det ut som ren SPAM....men håper at jeg tar feil og at "Harald" er en ivrig MC-entusiast og ikke bare eier av firmaet han linker til... ;e

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Rust på eksosanlegg?

Legg inn av Globe »

Han kan faktisk være begge deler ;e

Godtvoksen

Re: Rust på eksosanlegg?

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev:Han kan faktisk være begge deler ;e
:janikk

SveinT
Innlegg: 349
Registrert: 03 nov 2009, 23:49
Motorsykkelen din: Div japseveteraner + -97 VFR
Sted: Lardal, Vestfold
Kontakt:

Re: Rust på eksosanlegg?

Legg inn av SveinT »

Dette er interessant !
Ikke minst om man skal restaurere en 80-talls motorsykkel
hvor det er brukt "sort krom"

Her er noe jeg skrev inn på et annet forum tidligere i år :-)

-----------------------------


30.04.2010
Jeg har søkt litt rundt på nettet rundt dette,
etter å ha lest en artikkel i engelske Classic Motorcycle Mechanics.

80 tallet var jo tiden for "sort krom",
Hvordan denne prosessen ble utført på fabrikken den gang
vet jeg lite om, men håper å kunne finne ut litt mer.
Til noen utgaver leveres erstatningspotter kun i vanlig blank krom,
mens noen har ok originalpotter , men som trenger ny finish
etter mindre skader.

Det finnes lite rundt dette på web i Norge,
i alle fall når det gjelder proffarbeid.
Noen som har tips ?

Et par linker i Usa har jeg i alle fall funnet :
http://www.thepowderpro.com/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.jet-hot.com/motorcycles.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Billigalternativet er jo å bruke spraylakk
med keramisk tilsetning men dette får jo
ikke den finish som kreves for A standard.
Men på en brukssykkel fungerer vel en slik lakk helt greit

Harald
Innlegg: 6
Registrert: 29 sep 2010, 00:35
Motorsykkelen din: GSX750F, KH100ES

Re: Rust på eksosanlegg?

Legg inn av Harald »

Hei.
Jeg er nok begge deler som en skreiv over her. :roll Har jeg gjort noe galt så kan vel denne kanskje fjernes?

Tenkte bare at dette kunne vært interessant for noen. Grunnen til at jeg har lært meg dette er at jeg selv trengte det på både en bil og en motorsykkel jeg har.
Er interessert i alt som har motor, men brenner nok mest for 70 tallets motorsykkler og biler, selv om jeg har en litt for "ny" sykkel akkurat nå.

Harald

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Rust på eksosanlegg?

Legg inn av Globe »

Du har ikke gjort noe galt :thumleft Velkommen skal du være med både din mc-interesse og ditt levebrød :thumleft ...så lenge det er mc-interessen som blir det mest dominerende i dine bidrag her inne ;e

Vi er, som de fleste andre forum, vare for SPAM, men det å komme med tips, som kan vurderes av alle og diskuteres, ser jeg ingen problemer med.

Tråden din fikk tilbake ALL troverdighet i og med at du nå har respondert i den etter ditt første innlegg...veldig bra!! :=D>

Svar