Moto Guzzi kvalitet osv?
- Twister
- Innlegg: 354
- Registrert: 26 aug 2010, 08:59
- Motorsykkelen din: for få....
- Bosted: sandefjord
Re: Moto Guzzi kvalitet osv?
Hei og takk for svar :-)
Som Tonti og Fidel skriver synes det klart at en normal utrustet mekaniker kan klare... og det er egentlig det jeg helst vil!!
Der er i min verden en av de store gledene med både båtlivet også. det å sitte med vedlikeholds og oppgraderinger når den varme sesongen er over...
Så at det er tildels hyppige intervaller er vel mer som en bonus å regne... hehe...
Jeg fant Guzzi klubben på nett:-) Der må jeg selvfølgelig søke medlemskap når jeg kommer så langt, fant også mange andre lidenskapelige klubber for disse syklene . Det lover også godt!!!
Har også kanskje kommet frem til at Griso 850 er et like godt valg som 1100... (1200-8V) blir for dyr...) 850en er også litt penere uten den oljekjøleren syntes jeg da....
Bellagioen har jeg ikke sett i real life... så det skal bli spennende :-)
Men jeg ønsker meg nok et eksosanlegg med utgang på høyre side... fant noen klipp på nett, og det så veldig pent ut å blottlegge hele den åpne venstresiden av bakhjulet...
Men som sagt; jeg tror jeg må kjøre en sesong på den jeg har før jeg bytter... kjenner at den ventetiden blir laaang....
Noen som et om det noen Guzzier på MC-Messa?
Som Tonti og Fidel skriver synes det klart at en normal utrustet mekaniker kan klare... og det er egentlig det jeg helst vil!!
Der er i min verden en av de store gledene med både båtlivet også. det å sitte med vedlikeholds og oppgraderinger når den varme sesongen er over...
Så at det er tildels hyppige intervaller er vel mer som en bonus å regne... hehe...
Jeg fant Guzzi klubben på nett:-) Der må jeg selvfølgelig søke medlemskap når jeg kommer så langt, fant også mange andre lidenskapelige klubber for disse syklene . Det lover også godt!!!
Har også kanskje kommet frem til at Griso 850 er et like godt valg som 1100... (1200-8V) blir for dyr...) 850en er også litt penere uten den oljekjøleren syntes jeg da....
Bellagioen har jeg ikke sett i real life... så det skal bli spennende :-)
Men jeg ønsker meg nok et eksosanlegg med utgang på høyre side... fant noen klipp på nett, og det så veldig pent ut å blottlegge hele den åpne venstresiden av bakhjulet...
Men som sagt; jeg tror jeg må kjøre en sesong på den jeg har før jeg bytter... kjenner at den ventetiden blir laaang....
Noen som et om det noen Guzzier på MC-Messa?
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Moto Guzzi kvalitet osv?
Tror nok ganske sikkert at Moto Guzzi stiller med de fleste modellene på MC-messa i mars, ja.
Gleder meg for øvrig veldig til denne messa!! tror det blir mye bra å se (og sikle...
) på
;)
Gleder meg for øvrig veldig til denne messa!! tror det blir mye bra å se (og sikle...


_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 394
- Registrert: 07 nov 2008, 10:35
- Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica
Re: Moto Guzzi kvalitet osv?
Griso 850 er et utmerket valg! Da kan vi bytte deler & know-how, du og jeg. :-)
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Moto Guzzi kvalitet osv?
Leita etter en bestemt tråd og snublet over denne... :-)
Litt tidlig å ta den fram igjen siden det fortsatt er noen uker til sesongen starter og brukserfaringen jeg har så langt med med Moto Guzzi kun er noen få uker i fjor.
Men tråden skal nok trekkes fram igjen som fort erfaringgrunnlaget er noe bedre.
Så få vi se hva konklusjonen på Guzzi kvaliteten blir etter hvert...
Fikk også endelig meldt meg inn i Norsk Moto Guzzi Klubb da jeg kom over denne tråden :-)
Litt tidlig å ta den fram igjen siden det fortsatt er noen uker til sesongen starter og brukserfaringen jeg har så langt med med Moto Guzzi kun er noen få uker i fjor.
Men tråden skal nok trekkes fram igjen som fort erfaringgrunnlaget er noe bedre.
Så få vi se hva konklusjonen på Guzzi kvaliteten blir etter hvert...

Fikk også endelig meldt meg inn i Norsk Moto Guzzi Klubb da jeg kom over denne tråden :-)
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Benny
- Innlegg: 125
- Registrert: 29 apr 2010, 19:24
- Motorsykkelen din: HD Sportster 883 2004
- Bosted: Rælingen
Re: Moto Guzzi kvalitet osv?
Hakke så mye med kvalitet å gjøre men dette er drømmesykkel'n min etter å ha sett den på messa
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- omaas
- Innlegg: 551
- Registrert: 17 mar 2012, 12:20
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
- Bosted: Melhus
Re: Moto Guzzi kvalitet osv?
Dette er en virkelig vakker sykkel 

Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991
Honda NTV 650 Revere 1991
- Benny
- Innlegg: 125
- Registrert: 29 apr 2010, 19:24
- Motorsykkelen din: HD Sportster 883 2004
- Bosted: Rælingen
Re: Moto Guzzi kvalitet osv?
Helt nydelig 

-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Moto Guzzi kvalitet osv?
Mange fine Guzzier på Messa, men ingen Griso og Stelvio. Dessverre...
Helt seriøst er dette alfor dårlig, ærede Guzzi importør
Med tanke på at BMW holdt en høy GS profil, samme med Triumph med sin Tiger Explorer, Yamaha med flere Ténéré sykler på sin stand og KTM med sin nye 1190 Advenbture sykkel, var dette altfor dårlig og veldig skuffende...

Helt seriøst er dette alfor dårlig, ærede Guzzi importør

Med tanke på at BMW holdt en høy GS profil, samme med Triumph med sin Tiger Explorer, Yamaha med flere Ténéré sykler på sin stand og KTM med sin nye 1190 Advenbture sykkel, var dette altfor dårlig og veldig skuffende...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Moto Guzzi kvalitet osv?
Det værste på Guzzistanden, var at han selgeren eller hva nå enn han var, så hadde han overhodet ikke peiling. Jeg har veldig lite peil på disse Guzziene, så jeg håpa på at selgeren (danske) hadde noe mere peil enn meg. Men neida........... 

-
- Innlegg: 148
- Registrert: 14 nov 2014, 19:44
- Motorsykkelen din: 2015 Moto Guzzi Stelvio NTX ABS 1200cc
- Bosted: Hokksund
Re: Moto Guzzi kvalitet osv?
Etter flere år med Triumph, valgt jeg Moto Guzzi i juni i år. Jeg kjøpte en 2011 Stelvio NTX ABS 1200cc, fikk prutet kr 4,500.- av prisen og ble en fornøyd kunde!!! Jo, dette var litt annerledes enn en Hinckley Triumph, som er ikke noe dårlig maskin
Høyde på Stelvio passer ikke for en kort vokst menneske, til tross for to forskellige høyde stillinger, jeg er 1.83 og foretrekke den laveste stilling. Dette er en meget komfortable maskin å ride på, sal er meget behagelig, ratte stilling gi en behagelig sitte stilling. Bensin tank er hele 32 liter. Service hver 10,000 km. Jeg har fått montert en Booster Plug som override den ECU når det gjelder bensin forbruk. Maskinen er tung, ca. 387 kg med side koffert og topp boks, men er lett kjørt. Det eneste negativ jeg kan bemerke er bak bremse som virker litt treg, men det skal jeg for verksted til å sjekke. Før jeg kjøpte Guzzi'n hadde jeg ingen erfaring med dette Italiansk merke, men må innrømme at jeg har hatt navn i hode i mange år. Etter en kompis kjøpte hans 2009 modell i fjor ble jeg imponert over maskinen, og da var jeg solgt. Mekanisk sett skal ikke det være alt for vanskelig å jobbe på, instruks bok har jeg downloaded fra internett. Jeg ble imponert over kvalitet, handling, og kan anbefale Guzzi som en bra maskin. Jeg har ingen erfaring fra de andre modeller, dog Guzzi Norge har fått en god omtale.
Gordon

Gordon
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Moto Guzzi kvalitet osv?
Min erfaring med Moto Guzzi er, som mange her inne kjenner til, en Moto Guzzi Stelvio 8V.
Hadde hvit Stelvio med alufelger og fullt veskesett, som gjorde den til en utmerket langtursykkel. Den lengste vi hadde var til Mandello del Lario hvor Guzzifabrikken ligger. Dro også lenger sørover til Nizza Monferrato, sør for Milano. Hvilket betydde kjøring gjennom deler denne byen med med en del start og stopp i godt og vel 40 graders varme. Må innrømme jeg var litt bekymret for at den luft/oljekjølte motoren skulle gå varm. Men det var ingen problemstilling i det hele tatt. Noe jeg lot meg imponere av, det innrømmer uten videre. Selv om jeg utmerket godt vet at Guzzi er laget for å tåle kjøring i slike forhold. Disse syklene er jo laget der nede...
.
Hadde ingen problemer av noe slag i løpet av Italiaturen.
Hadde få problemer for øvrig de to årene jeg eide sykkelen etter å ha kjørt ca. 48K med den.
En coil som havarerte (garantist, ny coil kjapt levert. En tennpluggkabel sviktet pga dårlig kontakt mellom ledning og plugghette. En kjent svakhet på disse kablene. Fikk nye på garantien, men satte på NOK Powercables istedet.
En annen ting som skjedde var at den ene bremseskiva ble skjev av en eller annen grunn. Fikk ny skive kjapt levert og montert på garantien.
Opplevde også at flyteringene på bremseskivene "satte" seg og ga vibrasjoner under bremsing. Men dette er ikke nødvendigvis et Guzzi problem i seg selv. Uansett enkelt å fikse.
Stelvio'en min var også plaget med "the Guzzi groan", denne høye ulyden fra tørrclutchen ved kaldstart. Irriterende, men helt ufarlig, for å si det slik.Støvsuging av clutchhuset skal visstnok hjelpe mot dette fenomenet som en del Stelvio'er er plaget av.
Til slutt det som var ganske betenkelig og som ble oppdaget da jeg skulle vinterlagring sykkelen hos lokal Guzziforhandler høsten 2014, nemlig ulyder i motoren. Det viste seg at de såkalte flat tappets løsningen til ventilene var såpass slitt at det ga en merkbar ulyd i motoren.
Dette ble også fikset på garantien slik at ny eier fikk en "ny" motor med helt nytt roller tappet sett, som skal være langt mer slitesterkt system enn flat tappets løsningen.
Nyere modeller har roller tappets og dermed mer pålitelige og slitesterke motorer.
Kan høres ut som jeg opplevde mange ting som kan tyde på lav kvalitet, men det er jeg ikke ubetinget enig i.
Det aller meste fungerte helt problemfritt, men selvfølgelig... irriterende med de tingene som skjedde.
Men ikke verre enn at jeg ikke vil ha betenkeligheter med å anskaffe meg Guzzi igjen, om jeg skulle ha lyst til det.
Selv om jeg altså opplevde mer feil på Stelvio'en enn de andre nye syklene jeg har hatt.
Den jeg har hatt minst problemer med er den jeg har nå, KTM 1290 Super Adventure. Kun et blinklys som dugget, kjapt byttet på første hovedservice.
Hadde hvit Stelvio med alufelger og fullt veskesett, som gjorde den til en utmerket langtursykkel. Den lengste vi hadde var til Mandello del Lario hvor Guzzifabrikken ligger. Dro også lenger sørover til Nizza Monferrato, sør for Milano. Hvilket betydde kjøring gjennom deler denne byen med med en del start og stopp i godt og vel 40 graders varme. Må innrømme jeg var litt bekymret for at den luft/oljekjølte motoren skulle gå varm. Men det var ingen problemstilling i det hele tatt. Noe jeg lot meg imponere av, det innrømmer uten videre. Selv om jeg utmerket godt vet at Guzzi er laget for å tåle kjøring i slike forhold. Disse syklene er jo laget der nede...

Hadde ingen problemer av noe slag i løpet av Italiaturen.
Hadde få problemer for øvrig de to årene jeg eide sykkelen etter å ha kjørt ca. 48K med den.
En coil som havarerte (garantist, ny coil kjapt levert. En tennpluggkabel sviktet pga dårlig kontakt mellom ledning og plugghette. En kjent svakhet på disse kablene. Fikk nye på garantien, men satte på NOK Powercables istedet.
En annen ting som skjedde var at den ene bremseskiva ble skjev av en eller annen grunn. Fikk ny skive kjapt levert og montert på garantien.
Opplevde også at flyteringene på bremseskivene "satte" seg og ga vibrasjoner under bremsing. Men dette er ikke nødvendigvis et Guzzi problem i seg selv. Uansett enkelt å fikse.
Stelvio'en min var også plaget med "the Guzzi groan", denne høye ulyden fra tørrclutchen ved kaldstart. Irriterende, men helt ufarlig, for å si det slik.Støvsuging av clutchhuset skal visstnok hjelpe mot dette fenomenet som en del Stelvio'er er plaget av.
Til slutt det som var ganske betenkelig og som ble oppdaget da jeg skulle vinterlagring sykkelen hos lokal Guzziforhandler høsten 2014, nemlig ulyder i motoren. Det viste seg at de såkalte flat tappets løsningen til ventilene var såpass slitt at det ga en merkbar ulyd i motoren.
Dette ble også fikset på garantien slik at ny eier fikk en "ny" motor med helt nytt roller tappet sett, som skal være langt mer slitesterkt system enn flat tappets løsningen.
Nyere modeller har roller tappets og dermed mer pålitelige og slitesterke motorer.
Kan høres ut som jeg opplevde mange ting som kan tyde på lav kvalitet, men det er jeg ikke ubetinget enig i.
Det aller meste fungerte helt problemfritt, men selvfølgelig... irriterende med de tingene som skjedde.
Men ikke verre enn at jeg ikke vil ha betenkeligheter med å anskaffe meg Guzzi igjen, om jeg skulle ha lyst til det.
Selv om jeg altså opplevde mer feil på Stelvio'en enn de andre nye syklene jeg har hatt.
Den jeg har hatt minst problemer med er den jeg har nå, KTM 1290 Super Adventure. Kun et blinklys som dugget, kjapt byttet på første hovedservice.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Moto Guzzi kvalitet osv?
En ting jeg glemte:
det var en recall på 2012 modellene, som gjaldt lenkearmen (tror jeg det heter?) til nedre feste til bakre støtdemper.
Gikk like kjapt og uproblematisk å få byttet denne delen også
.
det var en recall på 2012 modellene, som gjaldt lenkearmen (tror jeg det heter?) til nedre feste til bakre støtdemper.
Gikk like kjapt og uproblematisk å få byttet denne delen også

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.