Den store Ut på tur i dag - tråden! Lyst til å bli med?

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Gammelgutt

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av Gammelgutt »

Har hatt en tunneltur i dag, kjørt og kikket litt på noe av det nye tunnelsysteme i Oslo, tok av mot Moss og ned til Sjursøya og inn mot Oslo igjen og så mot Trondhjem. Og ved et innløp til en tunnel hadde det vært en frontkollisjon, jeg synes det er godt gjort og frontkollidere i en rundkjøring :scratch . Det var politi, brannbil, ambulanse og kranbi l i rundkjøringen, temmelig kaotisk. Kjørte til Etterstad der jeg snudde og kjørte tilbake til Sandvika.

Det ble en våt liten ettermiddagstur på 6 mil.

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av Dexter »

Det ble en liten ettermiddagstur i går. 2x61km. Dro på kaffebesøk til mekkern. Det var jo som kjent ikke spesielt godt vær, men det gjorde ingenting. Jeg hyrte på meg kjøreklærne og overtrekksklærne, åsså kjørte jeg avgårde. Kjente etterhvert at det er greit å ha varmeholker. Hold meg ikke tørr på fingrene, men det var ikke plagsomt så lenge jeg hadde det varmt og godt. Resten hold jeg meg tørr på så det var helt greit. Det er litt spesielt å kjøre ut i regnvær. Man er ute, men liksom inne likevel... det er litt godt det også. Og til sist så er det ikke minst godt å komme hjem igjen!

Fin tur alle forhold tatt i betraktning!

Takk for kaffen mekkern!

PS: fikk forresten prøvekjørt den nye leke-tingen hans :knegg Interessant sak må jeg si. Slikt noe hadde vært fint å ha!
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av SheDevil »

Blir tur på meg den uken her også men ikke på to-hjul, skal i vei å se på maaaaasse motorsykler på INTERMOT i Köln denne uka \:D/

Det blir stas sjø :P :p
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
Gizmodude
Innlegg: 229
Registrert: 04 jun 2009, 21:47
Motorsykkelen din: Honda CBR1000F 91'
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av Gizmodude »

*mas :notlistening :-J
'91 Honda CBR1000F

NAF-MC Trondheim

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av Globe »

Heeelt unødvendig å nevne cbrdama...heeeeeeelt unødvendig.. :notlistening

Ja, ja...du får ha god tur da...og regner med at du kan gi oss en update mens du er der... :[-o< :[-o<

Brukeravatar
Bubbu
Innlegg: 898
Registrert: 20 mar 2010, 20:35
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Sted: Trondheim

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av Bubbu »

Tror faktisk det kommer til å være utrolig kjedelig på slike messer. Neppe noe morro å gå runt å se. :sk? God tur da. Hils alle kjente der nede. :D
(The Beast )

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av RuneMC »

Hehe, ikke gæærnt å ha hobbyen som jobb... :=D> vi andre kan filosofere over hvor i livet vi valgte feil... :-k ...eller kanskje ikke direkte feil... men det virker plutselig så traust sammenlignet med å gå på motorsykkelmesse som del av jobben... heldigvis er Oktoberfest over (og dessuten i München) så slipper man ihvertfall å bli helt mosegrønn av misunnelse :lol
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av ojda »

Jeg lovte og ta med meg GPS pratet mitt annet sted, men siden jeg fant en altiettløsning tenkte jeg at jeg skulle dele den her.
En glimrende løsning er connect.garmin.com
Har ikke hatt tid til å utforske den sjikkelig enda, men her er iallefall logget rute direkte på kart, muligheter for overføring til goggle earth, høydekurver og masse masse mer. Gleder meg til å sjekke dette nærmere ut.
Vil også takke Globe for tips og inspirasjon til å løse problemet.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Snerken
Innlegg: 53
Registrert: 03 okt 2010, 04:06
Motorsykkelen din: Tilsammen 1700ccm

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av Snerken »

ojda skrev:Jeg lovte og ta med meg GPS pratet mitt annet sted, men siden jeg fant en altiettløsning tenkte jeg at jeg skulle dele den her.
En glimrende løsning er connect.garmin.com
Har ikke hatt tid til å utforske den sjikkelig enda, men her er iallefall logget rute direkte på kart, muligheter for overføring til goggle earth, høydekurver og masse masse mer. Gleder meg til å sjekke dette nærmere ut.
Vil også takke Globe for tips og inspirasjon til å løse problemet.
...og den har kart over flere områder enn Sentral-Europa og Telemark?
-Har den gode helårskart over småveier i Karelen og et stykke til østover i Russland?
I enkelte områder er bruene kun is på frossent vann, ergo ikke helt det samme om sommeren.
Og noen veier er vinterstengte.

Snerken.

Godtvoksen

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av Godtvoksen »

Nå til helgen er det meldt et helt topp vær på østlandet og her på sørlandet. Det hadde vært gøy om mange fra mcsiden.no kunne finne et sted mellom øst og sørnorge og treffes til en MC-prat over en god søndagsmiddag. Jeg foreslår Pangarden:

http://www.pangarden.no/newsDesign50.asp?news=3083

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av Dexter »

Det hadde kanskje vært noe. Men jeg er i de traktene på 4 hjul da, men det skulle vel ikke vær til hinder dersom det skulle passe. Skal ikke si nei enda vaffal
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av Intruder »

:sorry :mc7 :fool: :sorry Om 25 minutter MChuset Nydal.... :dontknow
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Godtvoksen

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av Godtvoksen »

Dexter skrev:Det hadde kanskje vært noe. Men jeg er i de traktene på 4 hjul da, men det skulle vel ikke vær til hinder dersom det skulle passe. Skal ikke si nei enda vaffal
Det ser ikke ut som responsen på forslaget var særlig stort.... :-k Deg ser jeg vel på fredag eller lørdag...

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av Dexter »

Godtvoksen skrev:
Dexter skrev:Det hadde kanskje vært noe. Men jeg er i de traktene på 4 hjul da, men det skulle vel ikke vær til hinder dersom det skulle passe. Skal ikke si nei enda vaffal
Det ser ikke ut som responsen på forslaget var særlig stort.... :-k Deg ser jeg vel på fredag eller lørdag...
Jeg kommer i morgen ettermiddag/kveld en gang. PM meg et mobilnummer så jeg kan holde deg oppdatert på ankomst og eventuelt få hjelp om jeg havner feil :knegg
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38199
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: "Ut på tur i dag!" tråden...

Legg inn av AJ »

Godtvoksen skrev:
Dexter skrev:Det hadde kanskje vært noe. Men jeg er i de traktene på 4 hjul da, men det skulle vel ikke vær til hinder dersom det skulle passe. Skal ikke si nei enda vaffal
Det ser ikke ut som responsen på forslaget var særlig stort.... :-k Deg ser jeg vel på fredag eller lørdag...
Er dessverre opptatt denne helgen. Søndag er helt uaktuell, men kunne muligens fått til noe på fredag og lørdag, men programmet er rimelig sprengt allerede denne helgen, er jeg redd...
Ellers hadde jeg tatt turen siden alt tyder på at været blir som det har vært i dag - høstvær på sitt aller, aller beste \:D/
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar