Motorsykkel? Erru gæern !?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Svein2
Motorsykkelen din: MC

Re: Motorsykkel? Erru gæern !?

Legg inn av Svein2 »

Falk Tind skrev:Takk for velkomsthilsen AJ, og takk til XXXXX XXXXXX som indirekte sørget for at jeg ble medlem her! :-)
Da ligger hun godt ann til MC sidens patch. ;e

LilleMann
Motorsykkelen din: Yamaha YBR 125

Legg inn av LilleMann »

Svein2 skrev:
Falk Tind skrev:Takk for velkomsthilsen AJ, og takk til XXXXX XXXXX som indirekte sørget for at jeg ble medlem her! :-)
Da ligger hun godt ann til MC sidens patch. ;e
Kjøss meg i kardangen! (Hehe) Jeg kommer ikke på om noen som fortjener den mindre enn denne XXXXX. :[-(

Falk Tind
Motorsykkelen din: Kawasaki - ZZR - 600 - 1995

Legg inn av Falk Tind »

Siste nytt fra Stølan; kan ikke si noe annet enn "Er det mulig!" Stakkars dame...

Bilde

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

Tja, hva skal en si da? Der det ikke er noe er det heller ingenting å hente. Synes vi skal la dama være nå. "Vann på gåsa" har ingen mening lengre. :dontknow
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Erman
Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt

Legg inn av Erman »

Jeg synes avisen godt kunne brukt tid på annet enn denne suppa som XXXXX driver og koker nå.
Det finnes ikke noe saklighet i hennes innlegg lenger. Der det kan være en liten vits at slikt drifter rundt på nettet, ser jeg virkelig ikke grunn til at en avis skal trykke hennes forsvarspunkter, når retten alt har bestemt at hun opptrådte uaktsomt.
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Etter å ha lest det siste leserinnlegget ser det ikke ut til at partene i leserbrevdebatten er særlig nær noen enighet, for å si det slik...

Vel, blir gjerne slik når et tema som dette debatteres...

Som lovet, her er intervjuet med den forulykkede motorsyklisten:

http://img811.imageshack.us/img811/5673 ... deland.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Legg inn av Duville »

Dette minner i grunnen litt om diverse forumdiskusjoner hvor man aldri blir ferdige.

Dama er dømt for uansvarlig kjøring. Dama har derfor pr definisjon i lover og regler kjørt uansvarlig. Hun har fått sin straff, hun har kansje ikke lært. Hun har fått beskjed om hva andre synes om det!

Dersom noen her tror at dama etter alt dette skal komme og innrømme feil fordi de skriver ett lite leserinnlegg i lokalavisa så må dere ha god tro på egne overbevisningsevner. Det kommer jo ikke til å skje. På toppen begynner dette å ligne veldig på en forumskrangel hvor man tar parti med den som er best likt og det er viktig å holde seg inne med, rett eller galt, og enkelte andre som hauser opp stemningen med tumbs up og andre tilrop. Er det ikke like greit å gi seg og la dama få være? Dette kommer det ikke så mye godt ut av dersom det fortsetter. MC-siden og debattanter har gitt uttrykk for hva den og de mener og dersom dette skal videre så må det bli på sak mot øvrighetspersoner for å endre regler, ikke for å få dama i kne og offentlig gapestokk, det er i grunnen avlegs, men hvilke regler skal i såfall endres?

Saken bekrefter jo bare det de prediker under føreropplæring at man som MCsjåfør må kjøre som om alle bilister ønsker å ta livet av deg. Din jobb er å unngå dette til enhver tid, kanskje sagt på en annen måte, men..

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

Snakk om å vri og vende på ting. Innlegget til Baron von Waffel var jo et innlegg som for det meste snakket på generelt grunnlag. Jeg tror ikke hun klarer å faktisk lese hva som står der.

Og det at hun må legge til at hun har fått så mange gode tilbakemeldinger som varmer hjertet gjør hun sikkert bare for å prøve å forsvare saken sin.
Jeg er sikker på at de som sier de føler med henne ikke gjør det pga. meningene hennes, men pga. hele situasjonen. Det kan jo ikke være lett å vite at man har forårsaket så store skader på et annet menneske. Kanskje innleggene hennes er en måte for henne å behandle følelsene sine på. Distansere seg på en måte. Det å få noe ned skriftlig kan være god terapi det, men hun burde da ha tenkt seg om noen ganger før hun bestemte seg for å sende de inn.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

Dexter skrev:Tja, hva skal en si da? Der det ikke er noe er det heller ingenting å hente. Synes vi skal la dama være nå. "Vann på gåsa" har ingen mening lengre. :dontknow
Jeg gjentar mitt hovedbudskap, les fet skrift...
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Dexter skrev:
Dexter skrev:Tja, hva skal en si da? Der det ikke er noe er det heller ingenting å hente. Synes vi skal la dama være nå. "Vann på gåsa" har ingen mening lengre. :dontknow
Jeg gjentar mitt hovedbudskap, les fet skrift...
Støtter Dexter fullt ut.
Snikkeren og Baron von Waffel har på en god måte fått vist hva vi som interessegruppe for motorsyklister i trafikken mener om saken.
Og det er vel neppe noen tvil om hvem av partene som har kommet best ut av denne meningsutvekslingen...

Brukeravatar
Geir
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR

Legg inn av Geir »

La dama være og la dama være.... :scratch Det er jo ikke noe videre fristende akkurat det da, men på den annen side har Dexter og Deuville gode argumenter for å gjøre akkurat det. Tegnene på at dette aldri kom til å løse seg på rett måte (les: kamelsvelging og innrømmelse fra XX) var vel relativt tydelige allerede fra starten, og når mc-folket nå har fått uttrykt vårt syn gjennom to innlegg er det vel bare selvplaging å fortsette diskusjonen. Det hjelper ikke å piske en død hest, og vi får bare ta den der med at den klokeste gir seg og that's it! ;e
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Svein2
Motorsykkelen din: MC

Legg inn av Svein2 »

Før eller senere møter man noen slike her i livet, selv om det nok ikke er til å unngå, får man bare håpe man ikke gjør det i trafikken.
rep-stribe-28_kopi_588535a.jpg
rep-stribe-12_copy_552927a.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
rogg
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Kontakt:

Legg inn av rogg »

:knegg :knegg :knegg :knegg :knegg
Rogg..
Sees på veiene...

SMIA MC

Brukeravatar
Bubbu
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R

Legg inn av Bubbu »

Tror XXXXX sett det litt anderledes om det hadde vært hennes sønn som hadde blitt nedkjørt av en bilist som ikke tar ansvar i trafikken.
(The Beast )

SveinT
Motorsykkelen din: Div japseveteraner + -97 VFR
Kontakt:

Legg inn av SveinT »

Utgangspunktet for denne diskusjonen er jo en artikkel i
avisa der det skrives om en alvorlig ulykke
der føreren av motorsykkelen har vært gjennom omfattende lidelser
og en stor kamp for å komme tilbake til livet på en nogenlunde
normal måte. En hendelse som de færreste av oss heldigvis
opplever, og en livssituasjon det er veldig vanskelig å sette seg
inn i uten å ha opplevd det selv.
Det var i grunn dette artikkelen handlet om !

I originalartikkelen nevnes ikke bilføreren med kritiske ord
annet enn i en bisetning der det i intervjuet kommer frem
at motparten hadde skylden.
Dette er da nok til at bilføreren fyrer av et leserinnlegg.
hvor hun skriver at hun føler seg uskyldig, selv om hun er dømt.

Selve ulykkesartikkelen og oppfølgingsartikkelen etter ulykken
er jo ganske oppklarende.. Hun lå plassert bak en større kassebil,
og svingte til venstre.

Det blir jo ganske spesielt, det å rykke ut på denne måten etter
å ha påført et annet menneske omfattende og livstruende skader,
og bli dømt for det. Da velger vel de aller fleste å holde en veldig lav profil i ettertid,
kanskje med unntak av enkelte med kverulantiske og psykopatiske trekk...

Jeg kan i alle fall ikke lese den helt store sympatien fra hennes del
slik hun har ordlagt seg, det virker som hun er ganske
så selvsentrert og roper etter støtte, noe hun må fortelle leserne.
Det er det som her er viktigst for henne.

Hvis hun føler seg urettferdig behandlet, så kan hun jo ta kontakt
med en advokat for å få saken gjenopptatt,
i stedet for å komme med rør i avisa.

[Edit: Det var det siste fra meg rundt det der tror jeg, men sikker kan en aldri være.. :scratch ]

Svar