SveinT skrev:Utgangspunktet for denne diskusjonen er jo en artikkel i
avisa der det skrives om en alvorlig ulykke
der føreren av motorsykkelen har vært gjennom omfattende lidelser
og en stor kamp for å komme tilbake til livet på en nogenlunde
normal måte. [...klippe mye god tekst for å spare litt plass...]
Det blir jo ganske spesielt, det å rykke ut på denne måten etter
å ha påført et annet menneske omfattende og livstruende skader,
og bli dømt for det. Da velger vel de aller fleste å holde en veldig lav profil i ettertid,
kanskje med unntak av enkelte med kverulantiske og psykopatiske trekk...
Jeg kan i alle fall ikke lese den helt store sympatien fra hennes del
slik hun har ordlagt seg, det virker som hun er ganske
så selvsentrert og roper etter støtte, noe hun må fortelle leserne.
Det er det som her er viktigst for henne.
Hvis hun føler seg urettferdig behandlet, så kan hun jo ta kontakt
med en advokat for å få saken gjenopptatt,
i stedet for å komme med rør i avisa.
Slutt...
:=D> :=D>
Geir
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
------------------------------------------------------------------------- Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
bm skrev:Som vi uttrykte oss i gjengen for noen ti år siden:
Lev raskt og farlig, dø og bli et pent lik
Er nok ikke slik lengre, er blitt mye mere pinglete....
Eller som elste jenten ropte inn til moren da jeg etter mange år's avholdenhet kom hjem på to hjul: mamma, mamma pappa har kommet i overgangsalderen.........................
Er vist der ennu jeg
Skulle ikke forundre meg om mange av oss forblir i en overgangsfase inntil videre und so weiter....
I dag kom det jammen et nytt leserinnlegg i saken...
Skanner det senere i kveld og legger ut...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Bringer vel ikke så mye nytt inn i debatten, for å si det slik...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
He he. Jeg må bare si at jeg har store mistanker om at minst en av de i jentegjengen er i hennes nærmeste omgangskrets. Men, men. Det får no bare være. Jeg for min del er ferdig med den saken. Det kom ikke noe nytt frem her, og jeg tror uansett at de som faktisk har lest alle innleggene skjønte poengene våres.
Ja, her var det intet nytt. Bortsett fra at de bekreftet at de ikke har skjønt at man skal utvikle seg videre etter å ha tatt lappen. Det virker som disse jentene tror de passerte et kunnskapsmessig høydepunkt på teorieksamen.
Det er bare å ønske at ingen av oss møter XXXXX i trafikken. Tror det er bortkastet å ønske henne god bedring også ? Måtte hun forbli fotgjenger i mange år med den innstillingen hun har.
Noe jeg har merket meg som bilist med MC-øyne er jo at det er altfor mange sløve bilsjåfører som kjører på rutine, ikke blinker, bryter vikeplikten over en lav sko osv.
F.eks. E18 hjemover idag, ny fin BMW som plutselig skifter felt uten å blinke... ja, det er ikke MC'er imellom feltene nå... men husker samme fyren å blinke til våren når han legger til seg uvaner om vinteren... neppe. Det er ikke mye jeg krever av bilistene på E18 for at min MC kjøring om sommeren skal være trygg, men at de blinker litt i forkant av feltskifte er viktig. Da trenger ikke bilisten se meg fordi jeg kan ta aksjon utifra antagelsen om at sjåføren da ikke har sett meg.
Videre ikveld på vei fra Liertoppen og hjem, bil som kjører ut fra Lier stasjon så jeg må bremse ned. Ser jo bilen så smått rulle igang mange hundre meter unna og tenker at den bør vel vente når den kommer til utkjøringen, men neida kjører innpå og fortsetter i 50 i 60-sonen. Jeg er ca 100m unna idet den kjører utpå. "Er det muuulig?" tenker jeg...
I silke situasjoner så er etter min mening de fleste for overbærende og lar nåde gå for rett. Ikke jeg, fjernlys på og en tut synes jeg passer for de som bryter vikeplikten. Kanskje husker sjåføren det til sommeren og ser seg bedre for...
Opp mot alle disse risikomomentene er dog opplevelsen ved å kjøre MC så stor at den vinner. Ikke helt rasjonelt, men på den andre siden så velger jeg å si det slik:
Man skal ikke kun eksistere - man skal leve litt også!
Four wheels move the body. Two wheels move the soul. RuneMC's foto på Flickr Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#