Dexter's laboratory - klar for 2023

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
mekkern
Innlegg: 7656
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Dexter's laboratory - Tur og tøys

Legg inn av mekkern »

snekkersag funker også..pusse med vinkelsliper.
prøv bare ikke å presse på et bor når det går gjennom for da kan det sprekke.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Dexter's laboratory - Tur og tøys

Legg inn av pelsen »

akrylplastikk har vel også et minne om hvordan det var før oppvarming, og går tilbake dit.
En annen ting jeg husker fra forsøk med akryl var at det ble sprøtt ved litt oppvarming, så det sprekker jo lett når man borrer..

Brukeravatar
Bubbu
Innlegg: 898
Registrert: 20 mar 2010, 20:35
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Sted: Trondheim

Re: Dexter's laboratory - Tur og tøys

Legg inn av Bubbu »

Har du noen bilder av det du lager ?
(The Beast )

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - Tur og tøys

Legg inn av Dexter »

Bubbu skrev:Har du noen bilder av det du lager ?
Det skal dere få etterhvert!
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Bubbu
Innlegg: 898
Registrert: 20 mar 2010, 20:35
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Sted: Trondheim

Re: Dexter's laboratory - Tur og tøys

Legg inn av Bubbu »

Dexter skrev:
Bubbu skrev:Har du noen bilder av det du lager ?
Det skal dere få etterhvert!
Håper det er en arbeidslogg :bananas
(The Beast )

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - Tur og tøys

Legg inn av Dexter »

Da har jeg vært en tur på det glade sørland! Som noen kanskje fikk med seg så hadde jeg en liten pasiar med Godtvoksen før helga angående tilhengeren som han fikk tilpasset i vår. Fredag da alt var pakket i bilen kjørte vi til Grimstad (jeg, fruen og barna). Her skulle vi være hos Oldemor. Lørdag var det tur i dyreparken og lørdagskveld var det bursdagsselskap.

Da vi hadde kommet frem til Grimstad på fredagskvelden og jeg hadde fått i meg et par kopper kaffe var det tid for å dra videre til Kvinesdal. Godtvoksen var klar og jeg la i vei. Kjekt med GPS, den fikk meg helt frem på ukjente veier.

Vel fremme kom det en godt voksen mann med MCsiden t-skjorte å tok imot meg. Godvoksen og hans kone er virkelig trivelige, hyggelige og varme mennesker! Her følte jeg meg mer enn velkommen! Vi hadde litt visning av tilhenger, med peke og fortelle-metoden. Deretter måtte jeg naturligvis be om å få høre litt på Silkesvarten :knegg Duværden for en sykkel! Å for et spetakkel! Jeg skjønner godt at naboene kaller den for tordenskral :knegg Kanskje det var det den i utgangspunktet skulle hett? :scratch

Det ble kaffe og koselig prat før jeg tok turen hjem igjen. Jeg har lovt Godvoksen å sende bilder når jeg har fått testet med Jane Honda her hjemme. Nå er testen godt over halvveis, det gjenstå bare en liten kjøretur for å se hvordan dette oppsettet oppfører seg.

Her har dere noen bilder:

[album]1216[/album][album]1217[/album][album]1218[/album]
[album]1219[/album][album]1220[/album][album]1221[/album]
[album]1222[/album]

Sykkelen sitter som i ei skrustikke. Godtvoksen har gjort en del utbedringer på hengeren som gjør at den er helt topp tilpasset til "oppgaven" som kombinert MC og vanlig bilhenger. Påkjøringsrampen har bolter som gjør at den ikke kan skli av ved av/påkjøring. Festeøyer er ettermontert og satt på med gjennomgående fester. Hengeren har forsterkning på strategiske plasser.

Da skal jeg bare ta en liten prøvetur så er testen fullført. :vs
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Dexter's laboratory - Tur og tøys

Legg inn av Globe »

Ikke mindre enn fantastisk dette :=D> Egentlig noe enhver entusiast skulle ha tilgjengelig når man skal ta med resten av familien på en flere dagers biltur ;e

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - Tur og tøys

Legg inn av Dexter »

Globe skrev:Ikke mindre enn fantastisk dette :=D> Egentlig noe enhver entusiast skulle ha tilgjengelig når man skal ta med resten av familien på en flere dagers biltur ;e
Je, det stemmer! Jeg har jo ikke fortalt hensikten med å ha denne hengeren, men du treffer jo spikeren rett på hodet! Når vi skal noe sted, f.eks. til Grimstad for en helg, så vil jeg gjerne ha sykkelen der, men mor vil ikke kjøre bil alene. Da er dette den alternative måten å gjøre det på. Ingenting annet enn enkelt og praktisk. :thumleft

Åsså har vi jo forøvrig hatt behov for en vanlig tilhenger for å kjøre alt fra ved til søppel så da er alle behov dekt!
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38167
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Dexter's laboratory - Tur og tøys

Legg inn av AJ »

Ser ut til å være en meget god løsning for en famile som Dexters, ja :thumleft
Alle fire får jo ikke blitt med på tur med Jane Hondia alene.
Rett og slett en perfekt løsning for å kunne kombinere bilferie som småbarnsfamilie med MC :prf
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Dexter's laboratory - Tur og tøys

Legg inn av ojda »

Dexter! Vær grei å finn en slangebit å tre over krokene på lastestroppene dine.
Det gjør vondt langt inn i sjelen å se ramma metall mot metall til stroppene. :[-X
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - Tur og tøys

Legg inn av Dexter »

ojda skrev:Dexter! Vær grei å finn en slangebit å tre over krokene på lastestroppene dine.
Det gjør vondt langt inn i sjelen å se ramma metall mot metall til stroppene. :[-X
Jeg skal vurdere det. Ramma foran er kvass så jeg mistenker at en gummi her bare vil kutte seg selv. Bak er det rundt så der er det nok ikke så dumt.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Dexter's laboratory - Tur og tøys

Legg inn av Duville »

Dexter skrev:
ojda skrev:Dexter! Vær grei å finn en slangebit å tre over krokene på lastestroppene dine.
Det gjør vondt langt inn i sjelen å se ramma metall mot metall til stroppene. :[-X
Jeg skal vurdere det. Ramma foran er kvass så jeg mistenker at en gummi her bare vil kutte seg selv. Bak er det rundt så der er det nok ikke så dumt.
¨
Glem gummien og fest begge krokene i ringen på hengeren. Stroppa rundt ramma og ned i strammeren.

mekkern
Innlegg: 7656
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Dexter's laboratory - Tur og tøys

Legg inn av mekkern »

Husk at du ikke har lov til å kjøre fortere enn 60 med MC`n på hengeren da... :-J
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Pollti

Re: Dexter's laboratory - Tur og tøys

Legg inn av Pollti »

Dexter skrev:Eventuelt noe god greie på å jobbe med plexi?

Plexi ? Du skal bruke Lexan,herdet sådann. Da blir den nesten umulig å ripe opp. Lexan er vanskelig å bøye men det går det og. Jeg vet ikke om Lexan skal herdes før eller etter bøying.

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Dexter's laboratory - Tur og tøys

Legg inn av Dexter »

mekkern skrev:Husk at du ikke har lov til å kjøre fortere enn 60 med MC`n på hengeren da... :-J
Oh yes. Men tror du jeg blir stoppa dersom jeg kjører i 80 i en 80-sone? Nei, det nekter jeg å tru! :[-(
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Svar