Jeg har kun lett-mc lappen som jeg tok da jeg var 16 for en 12 år siden.
Det var lenge siden jeg har kjørt aktivt før jeg kjøpte meg en Aprilia Classic 125ccm nå i sen-sommers og jeg vurderer nå ta steget og investere i en oppgradering til lappen for tung sykkel. (Mest for å ha den, da mange kompiser har tung sykkel og det hadde vært greitt å kunne teste syklene demmes uten å kjøre ulovlig.)
Er det noen som kan si sikkert om jeg må ta hele sulamitten på nytt? Teorikurs, alle kjøretimene, etc? Eller er det slik som før at en kan oppgradere fra lett til mellomtung/tung sykkel ved å møte opp på biltilsynet og ta førertesten på nytt?
Om jeg må ta hele pakken, så må jeg ut med 13500,- om jeg tar det i hjemtraktene, noe som ikke er en alt for avskrekkendes pris.
Krav til tung motorsykkel
Re: Krav til tung motorsykkel
Du slipper teorien. De nyeste kravene er: 8 timers veikurs hvorav 6 timer på veien, og 4 timers banekurs hvorav 3 timer kjøring. Men sett deg inn i sikkerhetssjekk av kjøretøyet.
Jeg er så gammel at jeg fikk førerkort på lettsykkel med bilførerkortet (gamle grønne klasse 1) med på kjøpet. Startet 9 mai 2008 med en Daelim Roadwin 125, ble bitt av psykdommen og utvidet til klasse A 29 mai 2009. Førerkortet kl A kostet meg ca 13000 kr, noe jeg ser på som vel anvendte penger. Ta gjerne et førerutviklingskurs med SeniorMC, det var utrolig lærerikt.
Jeg er så gammel at jeg fikk førerkort på lettsykkel med bilførerkortet (gamle grønne klasse 1) med på kjøpet. Startet 9 mai 2008 med en Daelim Roadwin 125, ble bitt av psykdommen og utvidet til klasse A 29 mai 2009. Førerkortet kl A kostet meg ca 13000 kr, noe jeg ser på som vel anvendte penger. Ta gjerne et førerutviklingskurs med SeniorMC, det var utrolig lærerikt.