MC kjøring en "sykdom"?
-
- Motorsykkelen din: Kawa1000/SuzDL650/HondaANF
Re: MC kjøring en "sykdom"?
Er det vanlig på dette forumet å bli temmet til taushet? Ubehagelig! Håper forumledelsen fikk med seg dette!
TrondA skrev:Er det vanlig på dette forumet å bli temmet til taushet? Ubehagelig! Håper forumledelsen fikk med seg dette!
Herregud mann - det var en spøk....
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Var vel kanskje litt "bråkjekk" denne kommentaren fra Duville...TrondA skrev:Er det vanlig på dette forumet å bli temmet til taushet? Ubehagelig! Håper forumledelsen fikk med seg dette!

Velger å tolke den... skal vi si, humoristisk.
Så håper vi så klart at TrondA og andre som kan ha reagert på posten til Duville, om at de ikke tar det han skrev som "å bli temmet til taushet".
Ingen brukere her på MCsiden.no har fått oppgaven med å "temme noen til taushet" (gi seg selv rollen som moderator...). Bare så det er klinkende klart!
Den oppgaven er det vi i forumledelsen som har. Står også noe om dette i forumreglene våre...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Bra! Valgte å tolke det slik, ja.Duville skrev:TrondA skrev:Er det vanlig på dette forumet å bli temmet til taushet? Ubehagelig! Håper forumledelsen fikk med seg dette!
Men tok likevel med litt mer i den forrige posten jeg skrev, som en liten påminnelse til alle og mest om hvordan vi skriver ting og at det kan oppfattes litt ulikt...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Kanskje det også hadde vært en ide om å minne på at de fleste vanligvis ikke ønsker å drite ut andre med viten og vilje, spesiellt ikke noen man aldri har vært i kontakt med før. Kanskje det er like så viktig å forsøke å tolke det man leser leser på en annen og mindre fientlig måte dersom man tolker det som er skrevet som noe fornærmende og man føler seg tråkket på ved første gjennomlesning!AJ skrev:Bra! Valgte å tolke det slik, ja.Duville skrev:TrondA skrev:Er det vanlig på dette forumet å bli temmet til taushet? Ubehagelig! Håper forumledelsen fikk med seg dette!
Men tok likevel med litt mer i den forrige posten jeg skrev, som en liten påminnelse til alle og mest om hvordan vi skriver ting og at det kan oppfattes litt ulikt...
-
- Motorsykkelen din: Kawa1000/SuzDL650/HondaANF
Kan gjerne ta selvkritikk på at jeg tar alle innlegg på forumet seriøst og bokstavelig. Typisk meg. Saken er oppklart som en spøk, men undrer meg likevel over Duvilles siste innlegg der han legger stort ansvar tilbake på lesernes fortolkninger.
Hadde for min del bare lyst til å si noe om sykdommer og motorsykkelkjøring. Det er mitt fag i arbeidstiden og mitt liv i fritiden.
Derfor tilbake til topic;
Motorsykkelen kan skape fellesskap, trivsel og intense opplevelser. Sjelden i seg selv som den døde samlig av matrialer den er, men som redskap for egne drømmer og erfaringer. Når vi kaller den et kunstverk, er det en subjektiv ytring der meingene er delte. Når vi sier den gir de flotteste kjøreopplevelser, kommuniserer vi best med dem som har opplevd dette selv. Motorsykkel er også image, et uttrykk for den subkultur vi ønsker å tilhøre.
De sterkeste vennskap finner vi i klubbene våre, der flere av opplevelsene og meningene deles. Det skaper samhold å vite at vi er sære.
Vi trenger et MC-forum som kan styrke indre samhold etter felles erfaringer med å bli betraktet som "syk".
Hadde for min del bare lyst til å si noe om sykdommer og motorsykkelkjøring. Det er mitt fag i arbeidstiden og mitt liv i fritiden.
Derfor tilbake til topic;
Motorsykkelen kan skape fellesskap, trivsel og intense opplevelser. Sjelden i seg selv som den døde samlig av matrialer den er, men som redskap for egne drømmer og erfaringer. Når vi kaller den et kunstverk, er det en subjektiv ytring der meingene er delte. Når vi sier den gir de flotteste kjøreopplevelser, kommuniserer vi best med dem som har opplevd dette selv. Motorsykkel er også image, et uttrykk for den subkultur vi ønsker å tilhøre.
De sterkeste vennskap finner vi i klubbene våre, der flere av opplevelsene og meningene deles. Det skaper samhold å vite at vi er sære.
Vi trenger et MC-forum som kan styrke indre samhold etter felles erfaringer med å bli betraktet som "syk".
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
TrondA skrev: Vi trenger et MC-forum som kan styrke indre samhold etter felles erfaringer med å bli betraktet som "syk".

Full støtte herfra

- tagesk
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Kontakt:
Siden dere (read my lips: Dere!) har vinter og ikke annet å gjøre kan vi vel dra denne tråden i en annen retning.TrondA skrev:Saken er oppklart som en spøk, men undrer meg likevel over Duvilles siste innlegg der han legger stort ansvar tilbake på lesernes fortolkninger.
Når man leser slike steder som dette, da er det viktig å huske på at man helt ut, fullstendig og uten forbehold selv er ansvarlig for å tolke innholdet.
Det er klart at de som har makten ønsker at det skal være hyggelig her.
Det er imidlertid en fin balansegang, for om det kreves bunnløs forsiktighet å utvise uenighet, eller slippe en (dårlig?) spøk, da er det ingen skikkelige folk som orker å henge omkring.
Huden er til for å holde skitt unna - sørg for at du har så tykk hud som situasjonen krever.
Enten du vil gå uten sko på stranden, eller henge omkring på internett.
Men tilbake til sykdommen: I rapporten fra Fem hav på én dag så dveler jeg ved dette; hvorfor er det ingen som banker seg på
tinningen når noen sier de skal sykle 100 km i gjørme gjennom skogen (Birkerbeineren), sykle 500 km i regnet over Dovre (Styrkeprøven) eller gå 100 km på ski (Wasaloppet)?
Men når jeg vil utfordre meg selv ved å kjøre 1000 miles på én dag, da må jeg forklare meg.
Også her (sorry to say so, but it is true).
Jeg var på middag i helgen med en mann som hadde brukt 250.000 kroner på en Leica S2.
Han har foto som hobby.
Psyk?
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
-
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Husk alt med motor er jo livsfarlig.....dessuten er det farlig å leve - vi dør av det....tagesk skrev:Men når jeg vil utfordre meg selv ved å kjøre 1000 miles på én dag, da må jeg forklare meg.
[TaSK]

PS. det siste er at Kanel er farlig....

http://www.kk.no/853524/kanel-kan-gi-leverskader
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Føle dokker virkelig at folk ser på motorsyklister som psyk/sprø/dum o.l.
Det e uhyre sjelden æ møte på folk som gjør det.De reaksjonene æ møte e enten total
mangel på interresse eller nysgjerrighet.Det siste gjerne av menn i 60-70-80 åra som
kjørte selv i ungdommen og fremdeles kjenner suget i ny og ne
Det e uhyre sjelden æ møte på folk som gjør det.De reaksjonene æ møte e enten total
mangel på interresse eller nysgjerrighet.Det siste gjerne av menn i 60-70-80 åra som
kjørte selv i ungdommen og fremdeles kjenner suget i ny og ne
---- er jo helt topp dersom MC kjøring definers som en sykdom - spesiellt dersom den eneste kuren er å slippe pasienten ut på kjøretur.....
- 25 mil i kveld for eksempel i 10 - 12 +grader og 45 mil i morgen ) - vinter lagring hva er det (forsiktig egling av de som har parkert for vinteren).
- 25 mil i kveld for eksempel i 10 - 12 +grader og 45 mil i morgen ) - vinter lagring hva er det (forsiktig egling av de som har parkert for vinteren).
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Misunner deg kjøreværet, jeg!Duville skrev:---- er jo helt topp dersom MC kjøring definers som en sykdom - spesiellt dersom den eneste kuren er å slippe pasienten ut på kjøretur.....
Kunne nok kjørt i dag med 4 + grader, men plutselig blir det kuldegrader igjen...

Skal nedover på en konferanse i Kr.sand til helga. Er visst spådd strålende vær... Håper at jeg ikke ser en eneste MC på veien der jeg kjeder meg i bilen på vei nedover... Og ikke minst mens jeg er der nede...

Gjør jeg det er faren stor for et alvorlig sykdomsutbrudd...

- SheDevil
- Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
I dag ble det min tur til å sette inn "gullet"
Er jo fortsatt mulig å få noen flotte dager med kjøring men kjenner at jeg er passe fornøyd med mine ca 2300 mil på biken. Er en smule "mett" men blir litt dulling og mekking på'n i vinter...
Blir å gjøre vanlig vedlikehold men blir også å bytte felgen bak blant annet...
Er ikke alle som skjønner denne "sykdommen" med å kjøre mc, men enten er man bitt av "basillen" eller så er man ikke...
Kjenner at basillen har sluppet taker i år men er heeeelt sikker på at den kommer snikende i løpet av vinteren sånn som den gjøre hver år

Er jo fortsatt mulig å få noen flotte dager med kjøring men kjenner at jeg er passe fornøyd med mine ca 2300 mil på biken. Er en smule "mett" men blir litt dulling og mekking på'n i vinter...
Blir å gjøre vanlig vedlikehold men blir også å bytte felgen bak blant annet...
Er ikke alle som skjønner denne "sykdommen" med å kjøre mc, men enten er man bitt av "basillen" eller så er man ikke...
Kjenner at basillen har sluppet taker i år men er heeeelt sikker på at den kommer snikende i løpet av vinteren sånn som den gjøre hver år

2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
- Bimma
- Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
- Kontakt:
Det ser ut som det kan være stor utbredelse av toxoplasmose blant forummedlemmene
Men vi får trøste oss med følgende sitat i artikkelen: Toxo might be a very good thing to have in your system.
Sykdommen er lite utbredt her i landet, det er kun ca. 10% av befolkningen som har/har hatt sykdommen. Kanskje derfor det er så mange som ikke "forstår" vår lidenskap....hehehe (morsom vinkling på en deilig lidenskap TrondA)
Selv tilbakela jeg 27 mil på to hjul for to dager siden......så jeg er iallfall ikke helt frisk....
(vil mange mene)
Men høsten er nå på sitt vakreste, så da er jeg bare heeeelt nødt til å beundre den på nært hold. Det er som å kjøre gjennom et landskap støpt i gull!
Til helgen blir det ny tur dersom ikke rim og is setter en stopper for planene....

VAKKERT....!!!!!!! sukk
Jeg har ikke lyst til å bli kuret for denne mc-sykdommen.....
Sesongen er ennå ikke over......... 

Men vi får trøste oss med følgende sitat i artikkelen: Toxo might be a very good thing to have in your system.
Sykdommen er lite utbredt her i landet, det er kun ca. 10% av befolkningen som har/har hatt sykdommen. Kanskje derfor det er så mange som ikke "forstår" vår lidenskap....hehehe (morsom vinkling på en deilig lidenskap TrondA)
Selv tilbakela jeg 27 mil på to hjul for to dager siden......så jeg er iallfall ikke helt frisk....

Men høsten er nå på sitt vakreste, så da er jeg bare heeeelt nødt til å beundre den på nært hold. Det er som å kjøre gjennom et landskap støpt i gull!

Til helgen blir det ny tur dersom ikke rim og is setter en stopper for planene....

VAKKERT....!!!!!!! sukk

Jeg har ikke lyst til å bli kuret for denne mc-sykdommen.....

Livet består av øyeblikk - nyt dem !
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
Bimma skrev:
Jeg har ikke lyst til å bli kuret for denne mc-sykdommen.....![]()
Sesongen er ennå ikke over.........
Nydelige høstbilder..:-)