Nå har jeg en uke med kurs bak meg hvor kurset holdt på til kl 18 og da har det ikke vært tid til kjøring før det har blitt mørkt, men idag serru', idag var det tidligere ferdig og været var fint. Var -3C på morgenen og rundt 7C da jeg fikk kommet meg avgårde i 18-tiden, hvilket gir ca 1 time med lys/skumring nå...
Idag var det ikke tvil om å ta Norrøna vindvottene utenpå hanskene - og da ble det lunt og godt - spesielt med en litt varme på i håndtakene.
Som nevnt tidligere i tråden så er det ikke sesongen som inviterer til de lange turene, for tidlig mørkt blir det uansett... og litt ekstra skjerpet må man jo være i forhold til dyr som kan trave over veien. Har sett rådyr som krysset veien i skogholtet rett før avkjøringen til Holmsbu for et par uker siden - men det var nettopp Holmsbu jeg fant ut var passe tur idag.
[album]1224[/album][album]1225[/album]
Var egentlig mørkere enn bildene antyder - det er mest skumrings-bilde funksjonen på kameraet som lysner det hele.
Holmsbu var stille sammenlignet med sommeren. Ingen på uteserveringene og plastsekker over de nye P-automatene, så tydeligvis skjønte kommunen fornuften i å ikke ha betalplasser utenom sesongen også

Det eneste av aktivitet var et par båteiere som var i ferd med å få båtene på henger for videre transport - forspent hver sin passende SUV.
På turen tilbake var det nesten helt mørkt, men det er jo fint med gatelysene langs Grimsrudveien da en halv måne som speilet seg i Drammensfjorden...
[album]1226[/album]
(Her er forresten en som har filmet Grimsrudveien fra Lahell og sørover til Hernestangen med noen hopp underveis LINK)
Tilbake hjemme var det nok ikke mer enn 2C - tempen daler jo fort når det er klarvær. Forøvrig var det helt tørt og fint på veiene og heller ikke noe løv å snakke om (virket som om det hadde blåst bra i det siste utifra endel søppelkasser som lå på skeive langs veien) - selv på veien over åsen fra Hyggen til Røyken var det helt tørt og fint, den har jo noen skyggepartier på dagtid.
Alt i alt en fin tur på en og en halv time.