AJ Arena...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Onsløv
Motorsykkelen din: F800ST

Re: AJ Arena... Tiger'n som pakkesel... ;-)

Legg inn av Onsløv »

AJ skrev:Den nektet å starte så det holdt ](*,) har skjedd en del ganger tidligere med denne humørsykelige biletterligningen og en Falck-kar rådet oss til å tviholde på tenningsnøkker'n i startposisjon og med gassen i bånn helt til elendigheten bilen begynte å tenne på en, så to og kanskje til og med tre plugger. Spilte ingen rolle, iflg. ham, om det tok et halvt til et minutt eller mer. Hold på starten til bilen hoster seg i gang.
Som sagt så gjort. Og jada! bilen startet etter noen forsøk med denne bestialske metoden som neppe bidrar til at starteren får noe forlenget livstid.

Hmm, jeg hadde en gang en bil som NEKTET å starte på full gass. Det var visst programmert i motorstyringa at den starter ikke ved full gass.

Så jeg brukte halv gass når choken var i ulage.
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Re: AJ Arena... Ingen Tigre, men... ;-)

Legg inn av Intruder »

Snikkeren skrev:Ikke dumt å ha middagen gåendes utenfor stuevinduet. ;e :lol
Tja,tror AJ ikke spiser "pene" dyr,går vel mest i gris..... 8) Men griser er da ofte søte de også,jfr.
Emil i Lønnebergas Grise knoen,Nasse Nøff og De tre små griser.. *mas :lol
Ihvertfall viste AJ seg å være en sabla grei herremann ! :vs
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

Heller vilt en gris, Intruder, heller vilt enn gris, ja...
I år smakte heller ikke fårikålen særlig bra... :sk?

En tigerbiff kunne kanskje vært noe... :-k

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Kjøpefinger'n er aktiv om dagen. Det er flere ting som er handlet inn, men ikke ankommet ennå. De fleste tingene får jeg komme tilbake til, men denne ene artige tingen må jeg bare 'avsløre', nemlig disse :D :
Triumph_solbriller.JPG
Måtte jo bare ha et par slike :P :p

Aahhh :b_c:
Gleder meg til neste sesong allerede \:D/
Vinter'n kommer til å gå med til å drive med "ubetydelige" jobbgreier som jo er nødvendig for å legge grunnlaget for muligheten for å både kjøpe og ikke minst å kjøre MC :janikk
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Er vel ikke så mange andre enn meg som har Triumph Tiger 1050 her på MCsiden.no, men jeg mener å huske at det er noen få andre her som har andre Triumph'er, bl.a. en Tiger 955i :thumleft

Men er vi heldige melder det seg på flere Tiger eiere og de kan, som jeg, nyte disse to trådene på ADV forumet borte i Amerika :P :p
Mye nyttig å lese og ikke minst utrolig mange flotte bilder i den etter hvert meget omfattende 'the darth peach'-bloggen :=D> :

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=386151" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=289367" onclick="window.open(this.href);return false;

Gode tråder som dette er det absolutt grunn til å anbefale! :janikk

Brukeravatar
SheDevil
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F

Legg inn av SheDevil »

Begynte å lese litt i den når du sendte linken ved en tidligere anledning..

Det var dama si det og flink er hu med kamera også...

Nesten like flink som Bimma :roll
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

cbrdama skrev:Begynte å lese litt i den når du sendte linken ved en tidligere anledning..

Ikke til forkleinelse, som det heter, for Bimma, men denne amerikanske dama er nok i en divisjon over vår gode venninne fra Drammen :janikk
Hun er virkelig en racer med kameraet og Tiger'n hennes har virkelig fått kjørt seg... :P :p

Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Legg inn av Duville »

Ble jo 35 mil i går og sånn ca 45 mil i dag - tenker nok litt på alle syklene som allerede er parkert, stakkar.

Brukeravatar
SheDevil

Legg inn av SheDevil »

AJ skrev:
cbrdama skrev:Begynte å lese litt i den når du sendte linken ved en tidligere anledning..

Ikke til forkleinelse, som det heter, for Bimma, men denne amerikanske dama er nok i en divisjon over vår gode venninne fra Drammen :janikk
Hun er virkelig en racer med kameraet og Tiger'n hennes har virkelig fått kjørt seg... :P :p
Sant nok det men, man kan jo skryte av de vi har her inne på vårt forum også synes nå jeg da ;e

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Duville skrev:Ble jo 35 mil i går og sånn ca 45 mil i dag - tenker nok litt på alle syklene som allerede er parkert, stakkar.
Som nevnt annet sted her på MCsiden.no; kona og jeg drar nedover til Kristiansand i morra og blir der til søndag. Håper jeg ser ingen MC'er på veien når jeg kjører nedover og mens jeg er der! :orefk
Hvis jeg gjør det kan det nemlig fort hende at jeg får anfall av den typen som gjør min kone ytterst forlegen i forhold til de vi skal være sammen med der nede... :-k

Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Legg inn av Duville »

AJ skrev:
Duville skrev:Ble jo 35 mil i går og sånn ca 45 mil i dag - tenker nok litt på alle syklene som allerede er parkert, stakkar.
Som nevnt annet sted her på MCsiden.no; kona og jeg drar nedover til Kristiansand i morra og blir der til søndag. Håper jeg ser ingen MC'er på veien når jeg kjører nedover og mens jeg er der! :orefk
Hvis jeg gjør det kan det nemlig fort hende at jeg får anfall av den typen som gjør min kone ytterst forlegen i forhold til de vi skal være sammen med der nede... :-k
Du vet Dexter har jo tilhenger til sånne småsykler som din - kansje du kunne låne den i helga så får du en liten tur sånn på eftan sinen du skal ned her i varmen.... :D :D :D -

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Duville skrev: Du vet Dexter har jo tilhenger til sånne småsykler som din - kansje du kunne låne den i helga så får du en liten tur sånn på eftan sinen du skal ned her i varmen.... :D :D :D -
Jeg vet :-)
Hadde jo vært en glimrende løsning. Det bare det at jeg neppe hadde hatt tid innimellom møter og alt som skal foregå når vi er der nede i 'syden'... :P :p
Men hadde jeg tatt med Tiger'n på henger'n til Dexter så kunne jeg ha kjørt den hjem på søndag :knegg

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Bildene i denne posten viser et par morsomme tilfeldigheter på TDM'en jeg hadde før og Tiger'n jeg har nå.
Såpass morsomt, synes jeg, at jeg like så godt lager en uhøytidelig konkurranse ut av det.

Hva er det med disse bildene som viser et helt spesielt karakteristisk trekk ved disse to syklene?
Om svaret ikke synes åpnebart så er det bare å være kreativ. Kikk nøye på enkelte godt synlige detaljer på bildene...

Ingen premier å hente, men stor mulighet til å bli storfornøyd med seg selv for å se (kreative...) sammenhenger :janikk

Her er bildene:
TDM_01.jpg
Tiger_01.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
SheDevil

Legg inn av SheDevil »

Må være at de soler seg i "glansen" det da :roll

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

cbrdama skrev:Må være at de soler seg i "glansen" det da :roll
Godt svar, men ikke akkurat hva jeg tenkte på, nei... ;-);)
Men at "glansen" har gitt effekten som gir svaret, er det ingen tvil om... :P :p

Svar