ArcticTiger logger av...
-
- Motorsykkelen din: x
ArcticTiger logger av...
,
Sist redigert av ArcticTiger den 19 feb 2015, 23:44, redigert 42 ganger totalt.
- Svolp
- Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Re: ArcticTiger.
Hei og hallo, velkommen hit :=D>
Fin plass med kjekke folk, tenker du finner deg til rette her!
Kenneth
Fin plass med kjekke folk, tenker du finner deg til rette her!
Kenneth
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Velkommen hit til MCsiden.no, ja
Kjempegreier med flere Tiger-folk her inne, ArcticTiger
Tror nok vi skal utveksle noen erfaringer etter hvert...
Ser at du har en pakksekk på passasjersetet på sykker'n. Den løsningen går ikke på min siden jeg har med passasjer på de fleste turene.
Og med to og full oppakning gir originale sidevesker og toppboks for lite bagasjeplass.
Derfor kjøpte jeg en RevPack Excusion som jeg enkelt fester på toppboksbrettet, som faktisk er like bred som anleggsfalten på RevPack'en! Kjøpte denne softbagløsningen nå i høst og har ikke prøvd den på langtur, men måtte jo teste den likevel
Og det funka som bare det! Flott løsning!
Kanskje noe for deg også? Sjekk nærmere her i denne tråden: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... 389#p56389" onclick="window.open(this.href);return false;

Kjempegreier med flere Tiger-folk her inne, ArcticTiger

Tror nok vi skal utveksle noen erfaringer etter hvert...

Ser at du har en pakksekk på passasjersetet på sykker'n. Den løsningen går ikke på min siden jeg har med passasjer på de fleste turene.
Og med to og full oppakning gir originale sidevesker og toppboks for lite bagasjeplass.
Derfor kjøpte jeg en RevPack Excusion som jeg enkelt fester på toppboksbrettet, som faktisk er like bred som anleggsfalten på RevPack'en! Kjøpte denne softbagløsningen nå i høst og har ikke prøvd den på langtur, men måtte jo teste den likevel

Og det funka som bare det! Flott løsning!
Kanskje noe for deg også? Sjekk nærmere her i denne tråden: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=1 ... 389#p56389" onclick="window.open(this.href);return false;

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- SheDevil
- Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Hei ArcticTiger, hyggelig å se at enda en har funnet veien til forumet
Ser AJ allerede har vært ute og fortalt deg at du er ikke den eneste som har Tiger her inne.
Velkommen skal du være

Ser AJ allerede har vært ute og fortalt deg at du er ikke den eneste som har Tiger her inne.
Velkommen skal du være

2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil
- rogg
- Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
- Kontakt:
Velkommen hit ArcticTiger.
Narvik sier du, jeg er fra samme kommune. Bare litt lengre sør...Håkvik.. Men gjorde Vestfolding av meg i midten av 80tallet
Narvik sier du, jeg er fra samme kommune. Bare litt lengre sør...Håkvik.. Men gjorde Vestfolding av meg i midten av 80tallet
Hei på deg og velkommen til Norges beste nettside for MC-entusiaster. Det er koselig å få med seg flere 1956 årganger..:-) Og regner vel med at du blir selvskreven lokal guide på mcsiden's Road Trip 2011 som går fra Trondheim til Harstad... 

-
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Møtes på Smia MC i Berger på søndager i sesongen og dit må du ta deg en tur når du er i Vestfold 

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica
Velkommen! Men du må lære de tigergutta at italienske donnaer skal behandles med nennsom hånd. Når misunnelsen blir så stor at man henter frem øksa - da er det på tide å selge Tiger'n og få seg en Ducce eller no'. 

Ikke hør på'n!!
Ser ut som om du har fornuft nok til å innse at mc-verdenen er mangfoldig og består av mange sjangre og fabrikater. Og selvfølgelig er den sykkelen vi har selv best i verden og alt annet no' skrot!!!
Mitt faderlige opphav kjørte BSA B33 i 10 år. Når jeg kom hjem med min første sykkel (Suzuki gsx 750 ES) så ble denne spådd en snarlig død p.g.a. at de to midtre sylindre kom til å brenne opp!! (kunne umuuuulig få nok kjøling) samt at det går da ikke an å holde 4 forgassere synkrone!!
Og dessuten,, hva skal en med skivebremser?? Farlige greier
Han fikk snart erfare at Suzze'n og etterfølgende sykler gikk mye lengre enn BSA'n og var ca. 10 ganger så driftsikker.. Men han gir seg ikke på tørre møkka. Japanske sykler (og ihvertfall de med 4 sylindre) er no' ubrukelig skrap!!
Men, men, sånn kan vi holde på i det uendelige, og det er kanskje noe av sjarmen, velkommen skal du være , og håper en og annen artig disputt utigjennom vinteren!!
Ser ut som om du har fornuft nok til å innse at mc-verdenen er mangfoldig og består av mange sjangre og fabrikater. Og selvfølgelig er den sykkelen vi har selv best i verden og alt annet no' skrot!!!
Mitt faderlige opphav kjørte BSA B33 i 10 år. Når jeg kom hjem med min første sykkel (Suzuki gsx 750 ES) så ble denne spådd en snarlig død p.g.a. at de to midtre sylindre kom til å brenne opp!! (kunne umuuuulig få nok kjøling) samt at det går da ikke an å holde 4 forgassere synkrone!!
Og dessuten,, hva skal en med skivebremser?? Farlige greier

Han fikk snart erfare at Suzze'n og etterfølgende sykler gikk mye lengre enn BSA'n og var ca. 10 ganger så driftsikker.. Men han gir seg ikke på tørre møkka. Japanske sykler (og ihvertfall de med 4 sylindre) er no' ubrukelig skrap!!
Men, men, sånn kan vi holde på i det uendelige, og det er kanskje noe av sjarmen, velkommen skal du være , og håper en og annen artig disputt utigjennom vinteren!!
-
- Sprint
- Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Velkommen og takk for fine bilder.Flott å se at flere velger Triumph,etter at jeg solgte BSAen måtte det bli engelsk igjenn.
Har trega mye på det salget
,selv om det er mange år siden.
Kom over Sprinen for 5 år siden og var solgt.Har aldri trega på denne, fin lyd og hærlig å kjøre.
Så samme hva de sier om andre merker så er Sprinten min bare min
Har trega mye på det salget
](./images/smilies/grrr.gif)
Kom over Sprinen for 5 år siden og var solgt.Har aldri trega på denne, fin lyd og hærlig å kjøre.
Så samme hva de sier om andre merker så er Sprinten min bare min

For livets glade gutter går solen aldri ned.
Trekkes tilbake med øyeblikkelig virkning!!!!FJZZR skrev: Ser ut som om du har fornuft nok... !!

-
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Kanskje jeg skal ta sikte på å få med meg dette treffet, gitt :-)ArcticTiger skrev:
I mai 2011 er det tid for Tiger-treff igjen, denne gang på Åland i Sverige. Da henter jeg ny-Tigern i Vestfold, drar til Åland, og etter treffet så bærer det hjem til Narvik gjennom Sverige.
Det er godt å ha noe å se fram til gjennom den Lange, Kalde, Svarte NordNorske Vintern
Minn meg gjerne på det når tida nærmere seg, ArcticTiger