Nye Triumph tiger - hva synes vi?
-
- Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Nye Triumph tiger - hva synes vi?
Dette temaet går jo til alle tiger-fans! Hva synes dere om den nye tigeren 800? Har alltid hatt lyst på tiger, hittil har det vært pris som har forhindret meg, men nå åpner det kanskje det nye muligheter seg. Jeg likte særlig offroad utgaven. Og med en ca pris på 140 k, åpner det kanskje nye muligheter seg!
- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Re: Nye Triumph tiger - hva synes vi?
Synes ALLE Triumph ser topp ut,men jeg er mest interessert i America/Speedmaster-typen!! :=D>
Har heller ikke hørt om spesielle feil hos noen av dem,men andre kan selvsagt ha andre erfatinger.. :-#
Slikt vil vi selvsagt også ha info om fra noen som har kjørt merket en tid.

Tiger America

Har heller ikke hørt om spesielle feil hos noen av dem,men andre kan selvsagt ha andre erfatinger.. :-#
Slikt vil vi selvsagt også ha info om fra noen som har kjørt merket en tid.

Tiger America
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Motorsykkelen din: x
Det er vanskelig å si før vi har fått sett den i virkeligheten og prøvd ut egenskapene. Triple-motoren er en velprøvd og fantastisk motor, det er vel det største pre så langt.
Visuelt synsjeg den er for mye bmw-look-alike, Tiger har jo før hatt en egen design som skiller den fra massene.
Og så spørs det om den er like tøff i kjøreegenskapene som det bildene vi har sett gir inntrykk av.
Jeg kommer ikke til å bytte ut -09 Tigern i en ny 800 Tiger, er kjempefornøyd fornøyd med den!.
Og den gamle -98 Tigern beholder jeg fordi den er så innmari tøff å se på, og en kjempekul sykkel på dårlige veier
Visuelt synsjeg den er for mye bmw-look-alike, Tiger har jo før hatt en egen design som skiller den fra massene.
Og så spørs det om den er like tøff i kjøreegenskapene som det bildene vi har sett gir inntrykk av.
Jeg kommer ikke til å bytte ut -09 Tigern i en ny 800 Tiger, er kjempefornøyd fornøyd med den!.
Og den gamle -98 Tigern beholder jeg fordi den er så innmari tøff å se på, og en kjempekul sykkel på dårlige veier

- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Snakket med folkene på GMS Gjøvik her om dagen. De likte det det hadde sett på EICMA messa i Italia. Påstå at de allerede hadde fått inn bestillinger på Tiger 800.
Og det forundrer meg i så fall ikke! Den nye Tiger'n ser ut til å være en svært interessant sykkel og kan fort komme til å bli en storselger. So... watch out, Bimmer GS 800
Jeg skal helt klart prøve denne så snart den er klar for demo-kjøring og kjøreforholdene tillater det
Og det forundrer meg i så fall ikke! Den nye Tiger'n ser ut til å være en svært interessant sykkel og kan fort komme til å bli en storselger. So... watch out, Bimmer GS 800

Jeg skal helt klart prøve denne så snart den er klar for demo-kjøring og kjøreforholdene tillater det

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Og her, et par bilder av sykkelen fra http://www.mc24.no" onclick="window.open(this.href);return false;:
http://www.mc24.no/getfile.php/Innhold/ ... 0Black.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mc24.no/getfile.php/Innhold/ ... 0800XC.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mc24.no/getfile.php/Innhold/ ... 0Black.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mc24.no/getfile.php/Innhold/ ... 0800XC.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bubbu
- Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Den der synes jeg er veldig lik BMW GS 800 Men en meget fin sykkelAJ skrev: http://www.mc24.no/getfile.php/Innhold/ ... 0800XC.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
(The Beast )
- Sprint
- Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Kjekt å se at flere viser interesse for Triumph,har ikke kjørt Tiger men synes de nye mod.er tøffe.
Har kjørt Triumph sprint siden 05 og er veldig godt fornøyd med den.Det eneste problemet jeg har hatt
er at jeg har måttet ta opp forgasserne og rengjøre disse.Sprinten hadde stått lagret en stund da jeg kjøpte
den,så det kan være en medvirkende årsak.
Ser endel nye mod.av sprint her jeg bor og de aller fleste har bytta eldre Triumph modeller mot nye,tror ikke at noen av de hadde vurdert å bytte merke.Har ikke sett noen på ny Tiger,men det kan vel skyldes at det er få av denne typen
sykkel her.Desuten er det mangel på grusveier her hvor slike sykler trives.
Har snakket med noen nye eiere av Triumph,de skulle bare prøvekjøre.Falt for sykkelen med et brak.
.
Har kjørt Triumph sprint siden 05 og er veldig godt fornøyd med den.Det eneste problemet jeg har hatt
er at jeg har måttet ta opp forgasserne og rengjøre disse.Sprinten hadde stått lagret en stund da jeg kjøpte
den,så det kan være en medvirkende årsak.
Ser endel nye mod.av sprint her jeg bor og de aller fleste har bytta eldre Triumph modeller mot nye,tror ikke at noen av de hadde vurdert å bytte merke.Har ikke sett noen på ny Tiger,men det kan vel skyldes at det er få av denne typen
sykkel her.Desuten er det mangel på grusveier her hvor slike sykler trives.
Har snakket med noen nye eiere av Triumph,de skulle bare prøvekjøre.Falt for sykkelen med et brak.

For livets glade gutter går solen aldri ned.
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Vi synes den nye Tiger'n er bra ut fra det vi har sett og lest, mens Phil West i MCN sier rett ut at Triumph Tiger 800XC er 'the best all-round adventure bike in the world'. Så da så!
Regner med at importøren sørger for at den får en framskutt plass på MC-messa neste år
Tar gjerne en aldri så liten kikk på denne, jeg
Kilde: http://www.motorcyclenews.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Regner med at importøren sørger for at den får en framskutt plass på MC-messa neste år

Tar gjerne en aldri så liten kikk på denne, jeg

Kilde: http://www.motorcyclenews.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

- tagesk
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Kontakt:
I 800-segmentet, som vi på en godværsdag kan si starter med Transalp og slutter med omtrendt med den nyte Tiger, der er det mye åAJ skrev:Den nye Tiger'n ser ut til å være en svært interessant sykkel og kan fort komme til å bli en storselger. So... watch out, Bimmer GS 800![]()
![]()
velge mellom. Problemet er at de fleste er ganske like. Det er lite som skiller den ene fra den andre.
Hvertfall efter at man har skiftet til sine favoritt-dempere, satt in Xenon, fått på Touratech, et cetera, et cetera.
Efter min mening har BMW ikke noe spesiellt å fare med der, bortsett, naturligvis, fra navnet og ryktet.
Om 800GS er kvalitetsmessig bedre enn de andre, det har jeg ikke hørt noe om.
Derfor er Triumphs inntog spennende. Hovedsakelig fordi de tilbyr noe som er anderledes.
Norge er jo et land som egner seg godt for denne typen sykler. Vi får se hvordan det går.
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Motorrad langtidstester sykler over 50000 km. Etter 50 K demonteres sykkel og resultatet evalueres med påstått Tysk grundighet.tagesk skrev:
Om 800GS er kvalitetsmessig bedre enn de andre, det har jeg ikke hørt noe om.
[TaSK]
Samme bladet gir sværtså ofte utrykk for at BMW er "best" i de fleste sammenhenger, men disse langtidstestene har tatt en, skal vi si, litt annen vei.
Derimot er de veldig pro britiske etter kjørte 50 K.
Hvorvidt disse testene er realistiske (tenker på hvordan disse syklene kjøres for å oppnå denne kjørelengden på så kort tid) skal være usagt, men jeg antar/håper at alle sykler får noenlunde samme behandling???? eller gjør de det ???
Tenker spesielt på BMW K1200 og K1300. K1200 unnagjorde distansen med bravur, men det gjorde ikke etterfølgeren.
Tre motorer brukte den på å komme i mål!
Første sprengte clutchen, og med motoren full av fragmenter valgte de å bytte den.
Den neste fikk rådebank.... og ble også byttet.
Det er vel ikke så mye som skiller disse fra hverandre, bortsett fra sylindre og ventilarrangement, og det var jo ikke her problemene opppsto!
-
- Motorsykkelen din: x
50 000 km er vel ikke så fæle greiene for en moderne mc-motor, hvis den brukes innenfor sine normale driftsområder (turtall, belastning etc.) og den får den foreskrevne service med olje/filterskift av riktig kvalitet.
Så hvis det da skjer havarier før 50 000 er det motorer av dårlig kvalitet. Feil konstruert og dårlig produsert.
Så hvis det da skjer havarier før 50 000 er det motorer av dårlig kvalitet. Feil konstruert og dårlig produsert.
- tagesk
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Kontakt:
Feil konstruert og/ELLER dårlig produsert.ArcticTiger skrev:Feil konstruert og dårlig produsert.
[TaSK]
Oslo øst
Jeg lurer nå litt på dette jeg.
Tagesk skryter sin BMW -Gs opp i skyene, og Bimma's F800 har gått 60K og dama høres nå fortsatt strålende fornøyd ut.
Men begge disse syklene har fått relativ hard medfart i Motorrad.
GS for at kardang (18750 km)OG gearkasse (37900 km) måtte skiftes underveis. og F800 for at motor var mer enn sliten når test perioden var omme.
BMW påstår hardnakket at det i alle tilfellene MÅ dreie seg om enkelt tilfeller, og hvis dette er bare delvis sant, så blir disse syklene mishandlet for å si det pent.
Så ille som testene skulle tilsi er det ihverfall ikke, for BMW R1200GS er en av de mest solgte syklene både her på berget og ellers i verden.
Og de har også noen entusiastiske eiere rundt omkring! Ragnhild sa en gang at jeg ikke måtte prøvekjøre en R1200GS før jeg hadde penger til å kjøpe den!
Tror nok det skal gå bra, jeg
Men nå handlet denne tråden om Triumph Tiger. Denne har ikke Mottorrad forbarmet seg over ennå, men de har testet Sprint ST (1050) og det med STRÅLENDE resultat. Daytona 675 likeså.
Ser lovende ut, og gjør sitt til å bedre det noe frynsete synet mange har om Britiske kjøretøyer.
Tagesk skryter sin BMW -Gs opp i skyene, og Bimma's F800 har gått 60K og dama høres nå fortsatt strålende fornøyd ut.
Men begge disse syklene har fått relativ hard medfart i Motorrad.
GS for at kardang (18750 km)OG gearkasse (37900 km) måtte skiftes underveis. og F800 for at motor var mer enn sliten når test perioden var omme.
BMW påstår hardnakket at det i alle tilfellene MÅ dreie seg om enkelt tilfeller, og hvis dette er bare delvis sant, så blir disse syklene mishandlet for å si det pent.
Så ille som testene skulle tilsi er det ihverfall ikke, for BMW R1200GS er en av de mest solgte syklene både her på berget og ellers i verden.
Og de har også noen entusiastiske eiere rundt omkring! Ragnhild sa en gang at jeg ikke måtte prøvekjøre en R1200GS før jeg hadde penger til å kjøpe den!
Tror nok det skal gå bra, jeg

Men nå handlet denne tråden om Triumph Tiger. Denne har ikke Mottorrad forbarmet seg over ennå, men de har testet Sprint ST (1050) og det med STRÅLENDE resultat. Daytona 675 likeså.
Ser lovende ut, og gjør sitt til å bedre det noe frynsete synet mange har om Britiske kjøretøyer.