JALMAR Endelig bare Kawasaki i garasjen
JALMAR Endelig bare Kawasaki i garasjen
Har nettopp kommet over fra et annet forum der jeg har vært medlem i mange år. Fant ut at tiden var inne til en liten pause fra det forumet, og blei anbefalt å prøve meg her.
Nuvel. Får vel se om det ikke kan gå an, ved hjelp av andre som snart finner veien over hit og ikke minst AJ, å få litt fres over sakene her inne. Blir liksom litt som å flytte inn i nytt hus dette.
Er 42 1/2 år og bosatt på Lørenskog utenfor Oslo. Har for tiden to Kawasakier som jeg forsøker å slite ut etter beste evne. DET er ikke lett. Liker å kjøre langt og lengere enn langt, gjerne på grus. Leserne er herved advart! Lange kjørelengder, vågale mekketips/prosjekter, håpløse turforsøk og egne meninger vil stå i fokus her. :shock:
Her er den ene Kawaen min:
Det er en 2000-modell Kawasaki ZG1200 Voyager. Denne sykkelen har jeg importert fra USA i begynnelsen av året. De har ikke vært i salg her i landet, men noen sykler har funnet veien hit via privatimport i løpet av årene. For en Kawasaki-entusiast med sans for lange turer er dette det optimale. God komfort, billig drift, meget gode kjøreegenskaper og nok motor er stikkordene.
Her er den andre Kawaen min:
Det er en 1980-modell Kawasaki Z650SR. Bildet er fra tidlig i mitt eierskap. Kjøpte Gamle i 2004. Den ser litt mer brukt ut nå. : Bruker denne sykkelen til grus og litt tøffere turer. Skal også bruke denne til vinterkjøring i år. Det er vel Gamle som er favorittsykkelen min. Han kan jeg skru og bygge på og han bare går og går.
Her er et knippe av bilder som viser noe av utviklingen han har vært gjenstand for:
Siste bilde er ikke tatt i Gamles historie. :
Nuvel. Får vel se om det ikke kan gå an, ved hjelp av andre som snart finner veien over hit og ikke minst AJ, å få litt fres over sakene her inne. Blir liksom litt som å flytte inn i nytt hus dette.
Er 42 1/2 år og bosatt på Lørenskog utenfor Oslo. Har for tiden to Kawasakier som jeg forsøker å slite ut etter beste evne. DET er ikke lett. Liker å kjøre langt og lengere enn langt, gjerne på grus. Leserne er herved advart! Lange kjørelengder, vågale mekketips/prosjekter, håpløse turforsøk og egne meninger vil stå i fokus her. :shock:
Her er den ene Kawaen min:
Det er en 2000-modell Kawasaki ZG1200 Voyager. Denne sykkelen har jeg importert fra USA i begynnelsen av året. De har ikke vært i salg her i landet, men noen sykler har funnet veien hit via privatimport i løpet av årene. For en Kawasaki-entusiast med sans for lange turer er dette det optimale. God komfort, billig drift, meget gode kjøreegenskaper og nok motor er stikkordene.
Her er den andre Kawaen min:
Det er en 1980-modell Kawasaki Z650SR. Bildet er fra tidlig i mitt eierskap. Kjøpte Gamle i 2004. Den ser litt mer brukt ut nå. : Bruker denne sykkelen til grus og litt tøffere turer. Skal også bruke denne til vinterkjøring i år. Det er vel Gamle som er favorittsykkelen min. Han kan jeg skru og bygge på og han bare går og går.
Her er et knippe av bilder som viser noe av utviklingen han har vært gjenstand for:
Siste bilde er ikke tatt i Gamles historie. :
Sist redigert av Jalmar den 20 jun 2011, 01:33, redigert 10 ganger totalt.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
Hei AJ
Ja, du kjenner vel meg? Bilder er alltid på plass vettu. : Måtte jo legge inn litt presentasjonsbilder i bloggen. Det kommer mer etter hvert. Var litt viktig å bli den første med blogg her inne.
Har et halvt år med turreferater og bilder som jeg skal forsøke å få inn i bloggen utover vinteren.
Nå er jo fokus på å få Gamle vinterklar. Driver å prøver forskjellige felger denne helga. Har tenkt å ha et sett med komplette vinterhjul med felg og det hele. Men det har vist seg å være litt vrient å få tak i 16 toms felg bak. Men det ordner seg. Har en god dele-leverandør.
Ja, du kjenner vel meg? Bilder er alltid på plass vettu. : Måtte jo legge inn litt presentasjonsbilder i bloggen. Det kommer mer etter hvert. Var litt viktig å bli den første med blogg her inne.
Har et halvt år med turreferater og bilder som jeg skal forsøke å få inn i bloggen utover vinteren.
Nå er jo fokus på å få Gamle vinterklar. Driver å prøver forskjellige felger denne helga. Har tenkt å ha et sett med komplette vinterhjul med felg og det hele. Men det har vist seg å være litt vrient å få tak i 16 toms felg bak. Men det ordner seg. Har en god dele-leverandør.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
Takk, Fireman
Er ikke så veldig data-kyndig, så da er en slik blogg en kjekk erstatning for hjemmeside. Og man får direkte tilbakemeldinger og kontakt med øvrige medlemer veldig lett gjennom en blogg.
Håper det snart dukker opp flere "Bloggere" slik at forumet blir fyllt av bilder, turreferater og friske diskusjoner om mc og andre ting som opptar motorsyklister.
Er ikke så veldig data-kyndig, så da er en slik blogg en kjekk erstatning for hjemmeside. Og man får direkte tilbakemeldinger og kontakt med øvrige medlemer veldig lett gjennom en blogg.
Håper det snart dukker opp flere "Bloggere" slik at forumet blir fyllt av bilder, turreferater og friske diskusjoner om mc og andre ting som opptar motorsyklister.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38133
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Jalmar Ny blogg - nye muligheter
Og jeg som trodde at 'Gamle' var av den skikkelige gode gamledagse typen sykkel med to sylindre!?Jalmar skrev: Her er den ene Kawaen min:
Det er en 1980-modell Kawasaki Z650SR. Bildet er fra tidlig i mitt eierskap. Kjøpte Gamle i 2004. Den ser litt mer brukt ut nå. : Bruker denne sykkelen til grus og litt tøffere turer. Skal også bruke denne til vinterkjøring i år. Det er vel Gamle som er favorittsykkelen min. Han kan jeg skru og bygge på og han bare går og går.
Siste bilde er ikke tatt i Gamles historie. :
Men så er det jo en multsylindret MC :shock:
Uansett, pen til å være så gammel er den. Det må jeg jo bare innrømme!
Joda, de hadde en 650 med paralell-twin. Den var faktisk i produksjon helt til nå nylig. Var vel egentlig en Bonneville-kopi i utgangspunktet.
Nå burde jo Kawasaki være et merke som skulle stå ditt hjerte nærme, AJ. De har jo mange paralell-twin sykler. Ninja 250, ER-5 og ER-6, KLE500 for å nevne noen.
Selv er jeg ganske hekta på rekke-4, men ser helt klart at både 1- , 2- og 3-sylindrete maskiner formidler motorsykkel-følelsen på en fantastisk måte.
Nå burde jo Kawasaki være et merke som skulle stå ditt hjerte nærme, AJ. De har jo mange paralell-twin sykler. Ninja 250, ER-5 og ER-6, KLE500 for å nevne noen.
Selv er jeg ganske hekta på rekke-4, men ser helt klart at både 1- , 2- og 3-sylindrete maskiner formidler motorsykkel-følelsen på en fantastisk måte.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38133
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Joda, linjetoerne/parallell-twinsyklene/rekketoerne (whatever... ) fra Kawasaki er absolutt interessante.Jalmar skrev:Joda, de hadde en 650 med paralell-twin. Den var faktisk i produksjon helt til nå nylig. Var vel egentlig en Bonneville-kopi i utgangspunktet.
Nå burde jo Kawasaki være et merke som skulle stå ditt hjerte nærme, AJ. De har jo mange paralell-twin sykler. Ninja 250, ER-5 og ER-6, KLE500 for å nevne noen.
Selv er jeg ganske hekta på rekke-4, men ser helt klart at både 1- , 2- og 3-sylindrete maskiner formidler motorsykkel-følelsen på en fantastisk måte.
Var oppom GMS i Hunndalen, Gjøvik her om dagen og prøvesatt en Versys og jeg må si at jeg fant meg godt til rette med en gang.
Det gjorde også kona som prøvesatt passasjersetet. Hun satt godt, mente hun å vite :)
Dermed kan det fort bli aktuelt med en sånn sykkel, men jeg er nok mest interessert i MotoGuzzi Sport 1200 for tiden.
Den oppgraderte versjonen med fireventilers topp og nytt eksosanlegg osv. er noe jeg må få prøvekjørt til våren :
Guzzi er go-sykkel det. Har ikke helt avskrevet en Guzzi med sidevogn som vintersykkel, men har foreløpig kommet fram til at sidevogn er for pingler. :
En av de tingene som forundrer meg litt når det gjelder Guzzi er hvor stor forskjell det er på hvordan "forståsegpåerne" beskriver kvaliteten, og hvordan eierne/brukerne beskriver den. Sånn er det forsåvidt med alt av italiensk motorisert framkomstmiddel. "Forståsegpåerne" klager på kvalitet og mye tullball, mens de som faktisk har og bruker syklene skryter uhemmet. Jeg veit ikke hvordan de er, men jeg har et inntrykk av at Guzzier gjerne er velsignet med eiere som kjører mye. Gjerne året rundt. Har truffet mange loslitte Guzzier langs veiene opp gjennom, og dette er sykler som har trillet mange kilometer. Jeg har alltid sansen for kjøretøyer som blir brukt mye og hardt. De kan se ut som de vil og hete hva de vil.
En av de tingene som forundrer meg litt når det gjelder Guzzi er hvor stor forskjell det er på hvordan "forståsegpåerne" beskriver kvaliteten, og hvordan eierne/brukerne beskriver den. Sånn er det forsåvidt med alt av italiensk motorisert framkomstmiddel. "Forståsegpåerne" klager på kvalitet og mye tullball, mens de som faktisk har og bruker syklene skryter uhemmet. Jeg veit ikke hvordan de er, men jeg har et inntrykk av at Guzzier gjerne er velsignet med eiere som kjører mye. Gjerne året rundt. Har truffet mange loslitte Guzzier langs veiene opp gjennom, og dette er sykler som har trillet mange kilometer. Jeg har alltid sansen for kjøretøyer som blir brukt mye og hardt. De kan se ut som de vil og hete hva de vil.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
Nuvel, ingen blogg uten noen tur-referater. Jeg starter med et lite referat fra en liten runde som både var sesong-start og jomfrutur med Voye:
Fikk Voyageren i midten av mars 2008. Mc-Partner, som ordnet kjøpet i USA,frakten og fortolling/registrering, hadde tatt en skikkelig teknisk gjennomgang av sykkelen. I tillegg til vanlige serviceting som skifting av alle væsker og filtere, ble det montert nye dekk og nye hjullagre foran og bak. Like greit å starte med nye slitedeler. Voyageren hadde rulla 18000 miles når jeg fikk den. Det vil si 28962 kilometer. Ikke så mye på 8 år når man samtidig tenker på at sykkelen hadde gått i California det meste av tiden.
Jomfruturen blei en liten runde fra Lørenskog til Tyrigrava. Valgte å kjøre rv 159 fra Lørenskog til Lillestrøm, så rv 120 utover til Elvestad. Derfra blei det E18 til Tusenfryd, og Gamle Mosseveien til Tyrigrava. Tyrigrava var stengt, og det var relativt tidlig på sesongen, så jeg var helt alene der ute. Det var forsåvidt helt greit for jeg skulle bare ta en kort fotostopp for å få noen bilder av Voyageren mens han fortsatt var strøken.
Etter fotografering fortsatte jeg på Gamle Mossevei mot Oslo. Jeg tar som regel å kjører opp til Holmlia, over til Klemetsrud og Europaveien derfra til Ryen og ned til E6. Så blir det rundt Ulvensplitten og hjem til Lørenskog.
Fin liten tur som fikk være starten på 2008-sesongen og jomfruturen med Voye.
Fikk Voyageren i midten av mars 2008. Mc-Partner, som ordnet kjøpet i USA,frakten og fortolling/registrering, hadde tatt en skikkelig teknisk gjennomgang av sykkelen. I tillegg til vanlige serviceting som skifting av alle væsker og filtere, ble det montert nye dekk og nye hjullagre foran og bak. Like greit å starte med nye slitedeler. Voyageren hadde rulla 18000 miles når jeg fikk den. Det vil si 28962 kilometer. Ikke så mye på 8 år når man samtidig tenker på at sykkelen hadde gått i California det meste av tiden.
Jomfruturen blei en liten runde fra Lørenskog til Tyrigrava. Valgte å kjøre rv 159 fra Lørenskog til Lillestrøm, så rv 120 utover til Elvestad. Derfra blei det E18 til Tusenfryd, og Gamle Mosseveien til Tyrigrava. Tyrigrava var stengt, og det var relativt tidlig på sesongen, så jeg var helt alene der ute. Det var forsåvidt helt greit for jeg skulle bare ta en kort fotostopp for å få noen bilder av Voyageren mens han fortsatt var strøken.
Etter fotografering fortsatte jeg på Gamle Mossevei mot Oslo. Jeg tar som regel å kjører opp til Holmlia, over til Klemetsrud og Europaveien derfra til Ryen og ned til E6. Så blir det rundt Ulvensplitten og hjem til Lørenskog.
Fin liten tur som fikk være starten på 2008-sesongen og jomfruturen med Voye.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
Ja, TDM'en er en fin sykkel. Du som har med deg eksosrype på tur må jo være fornuftig i pakkingen. Jeg som ikke er så heldig å ha eksosrype kan ta med meg et helt flyttelass når jeg drar på tur. :AJ skrev:Ja, det skal kjøres mye og kanskje også hardt...
Ble noen turer på oss i år også og sånn etter hvert skal jeg nok få laget min egen blogg.
Men her nøyer jeg med å vise sykker'n i turrigget tilstand.
Flott tursykkel denne TDM'en, serru...
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")