Vann i låsen

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2274
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Bosted: Toscana, Italia
Kontakt:

Vann i låsen

Legg inn av tagesk »

Bilde

Heldigvis er det aldri feil på motorsykler fra BMW. Det er derfor jeg har parkert sykkelen ute i ti
år uten noen form for beskyttelse. Jeg vet ikke riktig hva jeg skal kalle det, eftersom det ikke
er en feil, men når man vrir om nøkkelen og tenningen ikke kommer på, det er i det minste irriterende.
Og man er sikret at man ikke bruker sykkelen.

hmmmm.

Må nok finne frem en drill.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39766
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Vann i låsen

Legg inn av AJ »

Bra med sykler som er feilfrie... ;-);)
Det at den ikke starter har ingenting med feil å gjøre... er slett ikke uenig i den måten å betrakte fenomenet på.
Det betyr bare at tyskeren er litt lunefull. Og bra er det! At ikke alt går oppskriftsmessig alltid og at det ikke bare er italienske og britiske sykler som har sine lunefulle øyeblikk... :knegg

:mk
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2274
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Bosted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Vann i låsen

Legg inn av tagesk »

AJ skrev:Bra med sykler som er feilfrie... ;-);)
Det at den ikke starter har ingenting med feil å gjøre... er slett ikke uenig i den måten å betrakte fenomenet på.

:mk
Nemlig!
Isteden for å reparere, som jeg måtte ha gjort om jeg hadde en "lesser bike", så kan jeg, um, vedlikeholde.
Jeg må vedlikeholde tenningen litt.
Årsaken til at jeg ikke har gjort det er at det må drilles en del for å komme til.
Et vanskelig tilgjengelig servicpunkt, kan vi si.
Ja, det sier vi. Et servicepunkt.

Og "remove fork bridge" det går jo på et par timer.
Ikke noe å snakke om.
Nesten som å pusse nesen.
Vedlikehold.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1446
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Vann i låsen

Legg inn av Relax »

Man må være ekstremt forkjølet om man må bruke drill for å pusse nesen ,,, :eh

For øvrig høres det ut som det er Honda kvalitet over den tyskeren din.... bortsett fra den styrelåsen din.. :-)

Lykke til !



( Det minner meg om at jeg aldri har hatt nøkkelen til styrelåsen på min sykkel... :redface .)
"Do the right thing"

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: Vann i låsen

Legg inn av mekkern »

Men litt forebyggende vedlikehold -som å fylle litt snadderstoff(superlube) en gang i mellom inn i låsen hadde spart litt muligens... :mk
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

FJZZR
Innlegg: 368
Registrert: 31 okt 2009, 22:06
Motorsykkelen din: FJ11 og ZZR1200
Bosted: Høvik

Re: Vann i låsen

Legg inn av FJZZR »

BMW og låser er visst no' for seg selv.

Låsen på min BMW 3-serie gikk føyken her om dagen.
Ingen var i stand til å ta seg inn i bilen, og Bavaria (merkeverksted) måtte tilslutt knuse sideruta for å få på tenninga, for deretter å åpne bilen fra motor rommet!! Fyren fra NAF, som tauet den inn, fortalte at det var relativt sjelden med inbrudd i disse bilene..
Men vanskelig (les: dyrt) er det når ting går til h.....

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2274
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Bosted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Vann i låsen

Legg inn av tagesk »

Relax skrev: For øvrig høres det ut som det er Honda kvalitet over den tyskeren din.... bortsett fra den styrelåsen din.. :-)
Jeg har to Transalp'er.
På den ene, den nyeste, måtte jeg bytte HISS-elektronikken fordi den en dag nektet å godkjenne nøklene.
Pris: 450 euro.

På den andre har jeg nå to av fire nøkler den nekter å godkjenne. Da er bytte av elektronikken neste.
jeg kan ikke leie ut sykler uten ekstranøkler.

Jeg har hatt mer utgifter på mine to Transalper (service, kjede, drev, nøkler) på tilsammen seks år (fire + to) enn på min BMW på ti år.
Til tross for at Transalpene har kjørt 25.000 TILSAMMEN mens BMW'en har kjørt 156.000 alene. Og Transalpene står inn hele året mens
Bamsefar vansmekter ute i regnet.

Jeg er faktisk veldig skuffet of Honda; jeg kjøpte Transalp ene og alene fordi jeg tok det for gikk at Honda-kvaliteten ville gjøre livet mitt lett.
Så feil kan man ta.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2274
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Bosted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Vann i låsen

Legg inn av tagesk »

mekkern skrev:Men litt forebyggende vedlikehold -som å fylle litt snadderstoff(superlube) en gang i mellom inn i låsen hadde spart litt muligens... :mk
Er WD-40 snadderstoff eller må jeg til med kraftigere greier?
Forutsatt at jeg får liv i ham da.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: Vann i låsen

Legg inn av mekkern »

Wd30 er fint til å fjerne vann -men ennå bedre er å hindre vannet å lage helvete...

http://www.super-lube.com/super-lube-mu ... -ez-68.htm
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39766
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Vann i låsen

Legg inn av AJ »

tagesk skrev: Jeg er faktisk veldig skuffet of Honda; jeg kjøpte Transalp ene og alene fordi jeg tok det for gikk at Honda-kvaliteten ville gjøre livet mitt lett.
Så feil kan man ta.

[TaSK]
Jeg hadde ingen uforutsette utgifter utover vanlig service og bytte av kjede og drev én gang på TDM 900'en jeg hadde fra den var ny i sept. 2006 til jeg solgte den i august 2010 etter 60.000 kjørte km.
Riktignok røk to fester til begge sidedekslene (ingen farlig eller kritisk feil), men jeg fikk nye deksler inkl. montering på aut. verksted på garantien uten kostnad for meg .
Utover det, ingen problemer med Yamaha'en.
God kvalitet :thumleft
Håper Tiger'n "oppfører" seg likedan :janikk
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Vann i låsen

Legg inn av Duville »

Har hatt min nå siden aprl 2009 og kjørt ------- 25 000 i alle typer vær bortsett fra det som fryser på bakken for tiden - dritt og lort, selv om nok kuldegradere har vært til stede.....

Problemer ---------- var på verksted 1 2 3 ganger og alle gangene har det faktisk vært kun servise og ikke noe annet - hvilken type sykkel - joda det er Honda det og den får jo kjørt seg tidevis, mener jeg...... kjempefornøyd.

Er det dårlig service der nede i Italien, kanskje...

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Bosted: Elverum

Re: Vann i låsen

Legg inn av Svein2 »

Jeg trodde faktisk at jeg hadde kjøpt meg en velprøvd sykkel med god kvalitet. :eh
Syns HISS-problematikken høres ut som en garantisak, men mulig det er andre regler for utleiesykler.

Selv tar jeg vanligvis ingen sorger på forskudd, passer på service`n og er helt sikker på at jeg
kommer til å bytte til noe annet før 5-års garantien har gått ut. \:D/

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Bosted: Elverum

Re: Vann i låsen

Legg inn av Svein2 »

En ting til: Selgeren på MC huset Nydalen understreket at ved vask av sykkelen, MÅTTE jeg ta ut nøkkelen. :prop:

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2274
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Bosted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Vann i låsen

Legg inn av tagesk »

Svein2 skrev:En ting til: Selgeren på MC huset Nydalen understreket at ved vask av sykkelen, MÅTTE jeg ta ut nøkkelen. :prop:
OK, men hva gjør du når du kjører i regnet?

HISS er i utgangspunktet en god idé. Det er bare de orginale nøklene som kan brukes.
Særlig på utleiesykler er det en bar idé.
Men......

BMW hadde problemer med sin på 2006-07 modellene. Tusenvis (!) av folk ble sittende fast rundt om på jorden med
sykler som ikke lot seg starte.
Jeg har vært og hentet folk rundt om i Toscana som har blitt strandet med min éne (nye!) Transalp.

I henhold til Honda er problemet omvendt: Det er ikke elektronikken det er noe galt med, det er nøklene.
Og nøklene er forbruksvare. Sier Honda.
Når du har "brukt" opp fire nøkler, da må elektronikken skiftes.
Hvordan en nøkkel kan "brukes opp" når den er som ny, det kan ikke forhandleren svare på.
Det er åpenbart et elektronikkproblem, men hva kan man gjøre?

Uansett - ikke ta dette som kritikk av Honda direkte (selv om BMW er bedre). Det er mekaniske problemer
med alt her i verden. Det er bare det at jeg har hatt mer problemer med mine Transalp enn jeg hadde
forventet, kjørelengden tatt i betraktning.

Én ting til: Transalp er, efter min mening, en perfekt sykkel for fritidsbruk. Går godt, lett å kjøre,
god og oppreist kjøestilling som gir overblikk i trafikken, lett av vekt, og ukomplisert.s

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Bosted: Elverum

Re: Vann i låsen

Legg inn av Svein2 »

Jeg spurte om akkurat dette og fikk til svar at "vindskjermen gjør at det kommer lite regn på låsen når man kjører, dette tørker også fortere opp av fartsvinden".

Det er nok også stor forskjell på bøtta enkelte kaster over sykkelen nå man vasker og regnet som kommer inn bak skjermen.

Jeg tar det absolutt ikke som kritikk tagesk, skulle vi ikke kunne si i fra om hva slags erfaringer vi har med forskjellige sykler,
for at vi er redde for at noen skal bli "småsure", er det ikke mye vi lærer.
Det er vel også noe av grunnen til at vi er her. :D

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1446
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Vann i låsen

Legg inn av Relax »

Jeg har kjørt 90 000 km med min Honda Valkyrie på 6 år..uten ett eneste problem..
Aldri vært på verksted, men jeg bytter selv olje-filter-plugger og har selv smurt opp "splines" et par ganger..
Ellers bare går,går og går den ........

Jeg tror det er mange som har slik erfaring med moderne sykler, hvert fall japanske og tyske... men så kan noen være uheldige å få en "mandagssykkel" eller en utgave med en ny "uheldig" løsning...som forbruk på nøkler!!??
Selv HD er vel ikke så dårlig som ryktet blant "ikke HD eiere" vil ha det til.. Det siste 10 året eller mer har vel de også laget sykler som er tette :sk? ,.,og går og går......
"Do the right thing"

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Bosted: Brumunddal

Re: Vann i låsen

Legg inn av Intruder »

Relax skrev:Jeg har kjørt 90 000 km med min Honda Valkyrie på 6 år..uten ett eneste problem..
Aldri vært på verksted, men jeg bytter selv olje-filter-plugger og har selv smurt opp "splines" et par ganger..
Ellers bare går,går og går den ........

Jeg tror det er mange som har slik erfaring med moderne sykler, hvert fall japanske og tyske... men så kan noen være uheldige å få en "mandagssykkel" eller en utgave med en ny "uheldig" løsning...som forbruk på nøkler!!??
Selv HD er vel ikke så dårlig som ryktet blant "ikke HD eiere" vil ha det til.. Det siste 10 året eller mer har vel de også laget sykler som er tette :sk? ,.,og går og går......
og går og går og er Norges mest solgte motorsykkemerke......... :mc2 :mc2 :mc6 :mc2 :mc2
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Vann i låsen

Legg inn av Duville »

Høytrykkspyler kan vel gjøre susen??

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2274
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Bosted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Vann i låsen

Legg inn av tagesk »

Om du er en GS-guru, her er et spørsmål:

"S9060 Ignition and light switch" er OK.
Det er forbindelse mellom RT-GN og GRBL-GR når nøkkelen står i ON.

I "X9450 Solder Point" der er det 12V på RT når nøkkelen er i OFF, og 0V når nøkkelen er i ON.
Det kan tyde på at det er problemer i "X9430 Solder point".
Hvor på sykkelen er det?

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2274
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Bosted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Vann i låsen

Legg inn av tagesk »

Bilde

Jeg kan nå fortelle at "X9340 Soldering Point" hvor støm fra batteriet spres ut til hele sykkelen,
det sentrale koblinkspunktet det befinner seg inne i den stumpen der.
Omlag 20 ledninger går derfra til lys, lamper, et cetera, et cetera.
Faktisk, det eneste på sykkelen som får strøm fra noe annet sted as startmotoren og ABS-pumpen.
De henter begge støm rett fra batteriet.

Trolig er det irr ett eller annet sted der inne. Symptomet er nemlig at det går 12V frem til tenningen
men mellom batteriet og tenningen er er 1M Ohm. Det vil si at det står 12V overalt, men det er ikke mulig
å dra noe strøm (ok, noen mikro-Ampére men det teller ikke).

Meget vanskelig å feilsøke for når det er spenning er det lett å tro at det også vil være mulig å trekke strøm.
Man søker rundt med multimeteret og finner spenning der man forventer å finne det.
Og, det er 12V frem til tenningen, men når du vrir om nøkkelen faller spenningen til 0V. Da er det lett å mistenke
tenningskontaktene.

Uansett - i morgen skal jeg kjøpe tjæretape og kutte meg inn i den greia der.

Takk til alle som har holdt pusten i åndeløs spenning og sendt varme tanker hitover.
Ikke det at varme tanker er nødvendig; jeg har jobbet i kortermet t-shirt hele dagen.
Ute. *mas

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Bosted: Ørsta

Re: Vann i låsen

Legg inn av Snikkeren »

Hvis du har spenning fram til tenningen, men den faller til 0 volt når du vrir om tenningen, så synes jeg det høres mer ut som en jordingsfeil.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2274
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Bosted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Vann i låsen

Legg inn av tagesk »

Snikkeren skrev:Hvis du har spenning fram til tenningen, men den faller til 0 volt når du vrir om tenningen, så synes jeg det høres mer ut som en jordingsfeil.
Dersom man har god forbindelse til batteriet, og spenningen dropper til null, da må strømen gå noe sted. Og da blir det varmt der.
Med en 4mm ledning fra batteriet blir det veldig varmt veldig fort.

Her var det ingen tegn til det. Derfor er det mer trolig at en kontakt (loddepunkt?) er irret.
Det er kontakt og derfor leser jeg 12V. Men efter timesvis med testing og demontering fant jeg også at mellom
tenningen og batteriet er det 1 Mega Ohm. Det vil si at når jeg kortslutter (skrur på tenningen) så løper strømmen fritt.
Men gjennom 1M Ohm greier ikke 12V å presse mer en 10 micro Ampére.

Eller med andre ord: Det er ikke riktig at jeg ser 0V. Jeg ser 10micro Volt.
Men når man feilsøker i et 12V anlegg er det ikke naturlig å sette multimeteret på micro for å lete efter slikt.
Hvertfall ikke til å begynne med.

Problemet er (var?) at det er naturlig å "følge spenningen" for å se hvor det er brudd. Man graver frem stadig fler "målepunkter"
og sjekker om det er spenning. Mensteparten av slike punkter er jo begravet i tape (taip? tajp? tæip? tæjp?) og gjemt under
ting og tang som er skrudd fast. Forbannet trangt er det overalt, og man trenger alltid minst én hånd til for å skru tenningen av og
på mens man holder probene inntil ledninger og kontakter.
Jeg har sikkert fire hundre steder som nå føst må tæjpes (tæipes?) sammen og så "strappes" fast igjen.
Sukk.

I morgen skal Dr. Tage Stabell-Kulø operere i Bamsefars indre.
Godt jeg har doktorgrad slik at jeg sikkert vet hva jeg gjør :lol

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39766
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Vann i låsen

Legg inn av AJ »

tagesk skrev: I morgen skal Dr. Tage Stabell-Kulø operere i Bamsefars indre.
Godt jeg har doktorgrad slik at jeg sikkert vet hva jeg gjør :lol

[TaSK]
Doktorgrad i bimmerindremedisin...? :scratch
Nåvel... Ikke det, nei...? :eh
Du får ha lykke til uansett ;e
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Bosted: Ørsta

Re: Vann i låsen

Legg inn av Snikkeren »

Du har måler altså 12 volt over tenningen når den er slått av. Og tenningen måler du til 1M ohm når den er slått av. Men når du skrur på spenningen, så detter spenningen til (bortimot) 0 volt.

Formelen lyder jo U=R*I.

Dersom du har hatt spenning over tenningen, så vet du jo at det ikke er brudd før denne. Dersom det skulle være et brudd etter tenningen, så ville du fremdeles målt 12 volt over tenningen. Dersom du måler 0 volt over tenningen når den er på, så vil vel det si at motstanden etter tenningen er nesten 0 et sted i kretsen.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Vann i låsen

Legg inn av ArcticTiger »

Hadde samme symptom på en bil engang: det var strøm når jeg slo på tenninga, men når det kom på belastning (kjørte startern) forsvant spenningen.
Det kom av at batteripolene var veldig irra.

Svar