Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38174
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?
Ok, folkens...
Den motorsykkelen du og jeg har nå er selvfølgelig verdens beste
Men dekker den alle våre behov? Eller er det slik at "drømmesykkelen" slett ikke er den vi har i dag...?
Så spørsmålet er:
Om du kunne velge på 'øverste hylle' og få ønsket oppfylt; hvilken MC ville du da endt opp med? Og hvorfor akkurat denne?
Kjør på, folkens! Venter spent på å ta del i drømmene deres
Den motorsykkelen du og jeg har nå er selvfølgelig verdens beste
Men dekker den alle våre behov? Eller er det slik at "drømmesykkelen" slett ikke er den vi har i dag...?
Så spørsmålet er:
Om du kunne velge på 'øverste hylle' og få ønsket oppfylt; hvilken MC ville du da endt opp med? Og hvorfor akkurat denne?
Kjør på, folkens! Venter spent på å ta del i drømmene deres
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?
Tro det elle ei, men jeg har faktisk kjøpt meg drømmesykkelen min. Satt i kveld og så på bilder av den, da den er satt inn på vinterlagring i en MC-shop. Kan jo ikke be om å få komme og klappe på den...
[album]1259[/album]
[album]1259[/album]
- tagesk
- Innlegg: 2273
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Sted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?
Drømmesykkelen er ikke den jeg har, men en 2009-model BMW R1200GS Adventure.
Hvorfor ikke ny?
Fordi det kom en ny motori 2010; andre får være prøvekaniner.
[TaSK]
Hvorfor ikke ny?
Fordi det kom en ny motori 2010; andre får være prøvekaniner.
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?
Uten å ha prøvd den, ei heller sett den real life... Er Moto Guzzi Norge den sykkelen jeg kunne tenkt meg!
Blir spennende å se, har ennå ikke sett noen andre sykler jeg har "falt" for...
Blir spennende å se, har ennå ikke sett noen andre sykler jeg har "falt" for...
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Sted: Ørsta
Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?
Jeg er jo ganske fornøyd med den jeg har i dag. Den er grei å kjøre tur med (sikkert ikke så grei nedover i europa i høye hastigheter), og ganske så leken på svingete veier. Men kunne godt vært litt mer sprut i motoren.
En ting jeg synes alle som har større sykler snakker om er at de slipper å gire så mye. Der er faktisk ikke gliset mitt så verst heller. Kan kjøre ned mot 40 på 6 giret, så stort sett klarer man seg med det. Kjører man aktivt, så blir det jo litt mer giring. Men blir det ikke litt mer giring når man kjører aktivt på en større sykkel også.
Anyway. Det jeg savner mest er en sykkel som fungerer greit til det meste. Da mangler jeg grusegenskaper på den sykkelen jeg har i dag.
Når det kommer til å velge fra øverste hylle, så synes jeg det kanskje blir litt vanskelig. Det finnes jo så mange sykler jeg kunne tenkt meg.
Jeg synes den nye Tiger 800 XC'en virker som en ganske kurant sykkel. Ser ut som en sykkel man fint kan kjøre på lengre tur med, og leke seg både på grus og asfalt.
I det segmentet kommer man vel ikke unna F 800 GS.
Begge disse syklene skal være med i betraktningen neste gang jeg bytter sykkel. Har ikke prøvekjørt noen av de enno, men det går jo an å gjøre noe med.
Begge disse syklene er jo forholdsvis høye sykler. Ser ut i fra den prøvesittemodellen på nettet at jeg såvidt når nedi på GS'en, og akkurat ikke på Tigeren. Men, så lenge jeg når ned på ene siden klarer jeg meg sikkert.
Uansett så blir det sikkert en stund til jeg kommer til å skifte sykkel.
En ting jeg synes alle som har større sykler snakker om er at de slipper å gire så mye. Der er faktisk ikke gliset mitt så verst heller. Kan kjøre ned mot 40 på 6 giret, så stort sett klarer man seg med det. Kjører man aktivt, så blir det jo litt mer giring. Men blir det ikke litt mer giring når man kjører aktivt på en større sykkel også.
Anyway. Det jeg savner mest er en sykkel som fungerer greit til det meste. Da mangler jeg grusegenskaper på den sykkelen jeg har i dag.
Når det kommer til å velge fra øverste hylle, så synes jeg det kanskje blir litt vanskelig. Det finnes jo så mange sykler jeg kunne tenkt meg.
Jeg synes den nye Tiger 800 XC'en virker som en ganske kurant sykkel. Ser ut som en sykkel man fint kan kjøre på lengre tur med, og leke seg både på grus og asfalt.
I det segmentet kommer man vel ikke unna F 800 GS.
Begge disse syklene skal være med i betraktningen neste gang jeg bytter sykkel. Har ikke prøvekjørt noen av de enno, men det går jo an å gjøre noe med.
Begge disse syklene er jo forholdsvis høye sykler. Ser ut i fra den prøvesittemodellen på nettet at jeg såvidt når nedi på GS'en, og akkurat ikke på Tigeren. Men, så lenge jeg når ned på ene siden klarer jeg meg sikkert.
Uansett så blir det sikkert en stund til jeg kommer til å skifte sykkel.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?
En Triton hadde vært noe ; Triumph motor i Norton featherbed ramme. Det har jeg alltid hatt lyst på!
http://www.google.no/imgres?imgurl=http ... 80&bih=637" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.google.no/imgres?imgurl=http ... 80&bih=637" onclick="window.open(this.href);return false;
Sist redigert av ArcticTiger den 20 nov 2010, 23:27, redigert 1 gang totalt.
Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?
en slik har jeg, så den står ikke på ønskelistenArcticTiger skrev:En Triton hadde vært noe ; Triumph motor i Norton featherbed ramme. Det har jeg alltid hatt lyst på!
jeg kjøpte den sykkelen jeg hadde lyst på i år, og har vel ikke fått lyst på noe annet i løpet av sesongen.
At KTM RC8R ikke er verdens mest praktiske tursykkel kan jeg lett leve med.
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?
pelsen skrev:en slik har jeg, så den står ikke på ønskelistenArcticTiger skrev:En Triton hadde vært noe ; Triumph motor i Norton featherbed ramme. Det har jeg alltid hatt lyst på!
jeg kjøpte den sykkelen jeg hadde lyst på i år, og har vel ikke fått lyst på noe annet i løpet av sesongen.
At KTM RC8R ikke er verdens mest praktiske tursykkel kan jeg lett leve med.
BILDER; BILDER!!!!!!!!!!!!!!!!
Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?
Først må jeg ha en stor låve. Har i dag garasje til 2 biler, men 3 biler står ute. Jeg vil gjerne ha flere MC er. Det er mange som er aktuell, men jeg er glad i dem jeg har.
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Sted: Skien
Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?
Er mange jeg kunne tenkt meg, men tror denne kommer ganske høyt opp på lista!
Norton 961
Norton 961
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?
Nortonen var berre lekker,DET er det ingen tvil om.....
Men jeg er av den typen som liker sykler ala HD 1200,motorsykler som etter min mening
minner om urtidsMC......
Men produksjonsland har mindre betydning...
Men jeg er av den typen som liker sykler ala HD 1200,motorsykler som etter min mening
minner om urtidsMC......
Men produksjonsland har mindre betydning...
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Innlegg: 845
- Registrert: 06 des 2009, 14:00
- Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
- Sted: Tysnes
Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?
Tenker min neste sykkel blir en zx9r . Det er den som står på ønskelisten akuratt no . Helst nyere enn 98 , da den er 30 kg lettere .
Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?
Hvilken Mc ønsker jeg meg,egentlig?
Det er med motorsykler som med kvinnfolk, jeg får egentlig lyst på det meste jeg ser Men er vel mest fornuftig å holde seg til den man har. (ja,da snakker jeg om kvinnfolk)
Når det gjelder moppe,så er jeg godt fornøyd med veisykkelen min. Men har i det siste begynt å leke med tanken på noe som kan kjøres på både asfalt og grus. Kanskje kjøpe meg noe billig som kan herjes litt med.
Har også 250 4T cross,men den blir ikke så mye brukt som meningen var. Begrenser seg jo til åpningstider på bane,lisens og sånn. Vurderer å bytte denne i en regga offroad,som jeg kan bruke når og hvis jeg vil
Det er med motorsykler som med kvinnfolk, jeg får egentlig lyst på det meste jeg ser Men er vel mest fornuftig å holde seg til den man har. (ja,da snakker jeg om kvinnfolk)
Når det gjelder moppe,så er jeg godt fornøyd med veisykkelen min. Men har i det siste begynt å leke med tanken på noe som kan kjøres på både asfalt og grus. Kanskje kjøpe meg noe billig som kan herjes litt med.
Har også 250 4T cross,men den blir ikke så mye brukt som meningen var. Begrenser seg jo til åpningstider på bane,lisens og sånn. Vurderer å bytte denne i en regga offroad,som jeg kan bruke når og hvis jeg vil
ikkebike.norwegianforum.net
-
- Innlegg: 394
- Registrert: 07 nov 2008, 10:35
- Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica
Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?
En Moto Guzzi V65TT Dakar... *sukk*! Det ble bare laget noen veldig få eksemplarer til Dakar-rallyet, og de er praktisk talt umulig å få tak i. Og om man kommer over en, må man gi høyrearmen.
Dette er den Claudio Torri brukte i Dakar-rallyet i 1985:
Jeg hadde ikke akkurat blånekta om jeg ble tilbudt en Moto Guzzi Falcone Corsa heller.
Dette er den Claudio Torri brukte i Dakar-rallyet i 1985:
Jeg hadde ikke akkurat blånekta om jeg ble tilbudt en Moto Guzzi Falcone Corsa heller.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Fidel den 21 nov 2010, 12:17, redigert 1 gang totalt.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38174
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?
Mange sykler som frister. Norton 961 er helt klart en av dem.
Men den jeg kanskje aller egentligst kunne tenke meg er en Triumph med denne 1600 kubikks twinmotoren og et utseende som ligger nær opptil Bonneville.
Det tror jeg hadde blitt heftige saker, ja
Men den jeg kanskje aller egentligst kunne tenke meg er en Triumph med denne 1600 kubikks twinmotoren og et utseende som ligger nær opptil Bonneville.
Det tror jeg hadde blitt heftige saker, ja
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering