Motor tilbake i ramma.
[img]http://bildr.no/thumb/802428.jpeg[/img]
Motor + forgassere etc på plass.
[img]http://bildr.no/thumb/802429.jpeg[/img]
Her er den,stort sett klar for salg.
[img]http://bildr.no/thumb/838278.jpeg[/img]
[img]http://bildr.no/thumb/838281.jpeg[/img]
[img]http://bildr.no/thumb/838285.jpeg[/img]
[img]http://bildr.no/thumb/838288.jpeg[/img]
Forgasser i deler og rengjort.
[img]http://bildr.no/thumb/838292.jpeg[/img]
Kmstand,miles.
[img]http://bildr.no/thumb/838294.jpeg[/img]
Bastarden min,slik den ble utseende etter at jeg fjernet malingen den ble levert med,og "nytt" eksosanlegg.
[img]http://bildr.no/thumb/838298.jpeg[/img]
Bilder og tekst over er redigert i ettertid.
Nå er motor kommet på plass igjen på delesykkel'n,etter at jeg i hui og hast kom meg ut fra kjøkkenet med ramma :-)
Justert ventiler,de var alle innenfor spec. Forgasseren fullstendig rengjort. Pilot screw var skrudd ut 4 og 3kvart omdreininger.Finner ikke spec på denne,men syntes det var mye.Så satte den til 2og en halv da jeg monterte igjen. Lurer på om forrige eier hadde kompensert for halvtette dyser med å skru ut pilot screw
Stator fra den generøse engelskmannen på plass,og ny olje og filter.
Og så var det klart for prøvestart,alltid spennende det,spesiellt med tanke på at forrige eier hadde fortalt at den var tricky å få start på.
Om den starta? Det har ikke dere noe med
Hehe,bare tulla. Visst pokker starta den,på tredje tråkket.Hadde bare en ketchupflaske som jeg fyllte etter bensin med + at eksosanlegget ikke er på,så lot den ikke gå så lenge.(stikkflammer frem mot framskjerm og clutchkabel)
Men gikk lenge nok til å se liv i multimeteret som jeg hadde satt på batteriet. Mener jeg så 13,5Volt mens den gikk på tomgang,så da er det håp for at stator gjør jobben.Hurra!