Dette står det respekt av.
- jonnykr
- Innlegg: 598
- Registrert: 21 mar 2010, 01:24
- Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
- Sted: Sørum Kommune.
Dette står det respekt av.
Er vel bare en ting å gjøre, å ønske henne lykke til. Tøft gjort.
http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel. ... d=10018949
[video]http://www.youtube.com/watch?v=R7t6gHI_ius[/video]
http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel. ... d=10018949
[video]http://www.youtube.com/watch?v=R7t6gHI_ius[/video]
Tut & Kjør!
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38199
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Dette står det respekt av.
Helt enig!!jonnykr skrev:Er vel bare en ting å gjøre, å ønske henne lykke til. Tøft gjort.
http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel. ... d=10018949
[video]http://www.youtube.com/watch?v=R7t6gHI_ius[/video]
Dette er ei tøff dame jeg gjerne skulle hatt som medlem her på MCsiden.no
Flott at det finnes folk med pågangsmot og positiv innstilling som nettopp Siv Jorunn Fossum
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- jonnykr
- Innlegg: 598
- Registrert: 21 mar 2010, 01:24
- Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
- Sted: Sørum Kommune.
Re: Dette står det respekt av.
Hun har jo en egen blogg. Du får sende henne en invitasjon til forumet.
Tut & Kjør!
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38199
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Dette står det respekt av.
Ingen dum idé, jonnykrjonnykr skrev:Hun har jo en egen blogg. Du får sende henne en invitasjon til forumet.
Kommer nok til å gjøre det, ja!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 924
- Registrert: 25 feb 2010, 16:16
- Motorsykkelen din: Yamaha
- Sted: I svingen, ellers i Drammen
Re: Dette står det respekt av.
..utrolig hvor langt man kan komme med vilje og pågangsmot, blir nesten rørt av å lese historien hennes.
Er jo også en påminnelse om hvor sårbare vi er, hun stivnet altså i en sving og kjørte ut.
Er jo også en påminnelse om hvor sårbare vi er, hun stivnet altså i en sving og kjørte ut.
Veien er viktigere enn målet.
- Wheelonass
- Innlegg: 59
- Registrert: 19 des 2010, 11:17
- Motorsykkelen din: BMW R1200 R F.B.S.
- Sted: Bodø
- Kontakt:
Re: Dette står det respekt av.
Takktakktakk!
Setter stor pris på de gode tilbakemeldingene som er med på å gi meg enda mer pågangsmot til å fortsette å få oppfylt drømmen min. I mars går turen til MC-messa og skal delta der sammen med Likevel MC. Ombyggeren Wilhelm Költgen vil også delta, han tar med seg min sykkel, og mest sannsynlig en HD som også er bygd med det samme systemet - F.B.S. Og det gledes!
Setter stor pris på de gode tilbakemeldingene som er med på å gi meg enda mer pågangsmot til å fortsette å få oppfylt drømmen min. I mars går turen til MC-messa og skal delta der sammen med Likevel MC. Ombyggeren Wilhelm Költgen vil også delta, han tar med seg min sykkel, og mest sannsynlig en HD som også er bygd med det samme systemet - F.B.S. Og det gledes!
-------------------------------------------------
Kjør for livet! Jeg har nettopp funnet tilbake til mitt...
http://www.wheelonass.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Kjør for livet! Jeg har nettopp funnet tilbake til mitt...
http://www.wheelonass.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Sted: Ørsta
Re: Dette står det respekt av.
Velkommen til mcsiden.no.
Først må jeg jo si at jeg er mektig imponert over pågangsmotet ditt.
Og så lurer jeg på: Hvordan blir det hvis du kjører på en sliten vei med forholdsvis dype hjulspor og må stoppe? Må du plassere deg nedi hjulsopret da, slik at støttehjulene treffer de høye punktene i veien? Eller motsatt?
Først må jeg jo si at jeg er mektig imponert over pågangsmotet ditt.
Og så lurer jeg på: Hvordan blir det hvis du kjører på en sliten vei med forholdsvis dype hjulspor og må stoppe? Må du plassere deg nedi hjulsopret da, slik at støttehjulene treffer de høye punktene i veien? Eller motsatt?
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- Wheelonass
- Innlegg: 59
- Registrert: 19 des 2010, 11:17
- Motorsykkelen din: BMW R1200 R F.B.S.
- Sted: Bodø
- Kontakt:
Re: Dette står det respekt av.
Godt spm, og jeg har ikke noe godt svar, til det har jeg kjørt for lite. Kjøreundervisningen min var på et lukket område som var ganske flatt, men hjulsystemet er fjæret så lenge jeg ikke låser det av med "parkbremsen". Dette for at jeg skal kunne kjøre med hjulene nede på ujevnt underlag uten at bakenden jumper opp. Dersom jeg må stoppe på en vei med dype hjulspor vil jeg tro det beste er å stå med sykkelen i sporet og så vil jeg slå ned hjulene. Hjulene kommer ned med en kraft på 200kg, noe jeg vil tro er nok kraft til å få hjulene helt utslått. Om bakhjulet vil lette fra bakken er jeg usikker på, eller om hjulene vil fjære unna... hehe, ser dette vil bli artig å utforske!
Jeg må starte helt på nytt med å lære å kjøre denne sykkelen, for det vil kreve mer planlegging i trafikken, som inn mot lyskryss, holde avstand slik at jeg får nok fart rett fram til å kunne slå opp hjulene, for så å svinge normalt. Jeg greier å svinge med hjulene nede, men da må farten være veldig lav, og svingradiusen blir som på en firehjuling. Det vil også være en liten risiko for å tippe ved for stor fart. Jeg må også planlegge hvordan jeg parkerer for jeg har ikke revers. Men jeg kan bruke beina noe så jeg forestiller meg at jeg kan gå av sykkelen og trille den i riktig posisjon. Uansett, det blir utfordinger som må takles underveis, og som vil være en del av opplevelsen av å være tilbake igjen. ;)
Jeg må starte helt på nytt med å lære å kjøre denne sykkelen, for det vil kreve mer planlegging i trafikken, som inn mot lyskryss, holde avstand slik at jeg får nok fart rett fram til å kunne slå opp hjulene, for så å svinge normalt. Jeg greier å svinge med hjulene nede, men da må farten være veldig lav, og svingradiusen blir som på en firehjuling. Det vil også være en liten risiko for å tippe ved for stor fart. Jeg må også planlegge hvordan jeg parkerer for jeg har ikke revers. Men jeg kan bruke beina noe så jeg forestiller meg at jeg kan gå av sykkelen og trille den i riktig posisjon. Uansett, det blir utfordinger som må takles underveis, og som vil være en del av opplevelsen av å være tilbake igjen. ;)
-------------------------------------------------
Kjør for livet! Jeg har nettopp funnet tilbake til mitt...
http://www.wheelonass.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Kjør for livet! Jeg har nettopp funnet tilbake til mitt...
http://www.wheelonass.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38199
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Dette står det respekt av.
Velkommen hit til MCsiden.no, WheelonassWheelonass skrev: Takktakktakk!
Setter stor pris på de gode tilbakemeldingene som er med på å gi meg enda mer pågangsmot til å fortsette å få oppfylt drømmen min. I mars går turen til MC-messa og skal delta der sammen med Likevel MC. Ombyggeren Wilhelm Költgen vil også delta, han tar med seg min sykkel, og mest sannsynlig en HD som også er bygd med det samme systemet - F.B.S. Og det gledes!
PS.: Sjekk PM...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- jonnykr
- Innlegg: 598
- Registrert: 21 mar 2010, 01:24
- Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
- Sted: Sørum Kommune.
Re: Dette står det respekt av.
Overskriften på emnet her sier alt egentlig. Dette står det VIRKLIG respekt av. Så jeg hiver meg bare på her og ønsker deg velkommen til forumet og lykke til. Jeg er helt sikker på at dette kommer til å gå bra med den innstillingen og pågangsmotet du viser.Wheelonass skrev: Takktakktakk!
Setter stor pris på de gode tilbakemeldingene som er med på å gi meg enda mer pågangsmot til å fortsette å få oppfylt drømmen min. I mars går turen til MC-messa og skal delta der sammen med Likevel MC. Ombyggeren Wilhelm Költgen vil også delta, han tar med seg min sykkel, og mest sannsynlig en HD som også er bygd med det samme systemet - F.B.S. Og det gledes!
Tut & Kjør!
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Sted: Bergen
Re: Dette står det respekt av.
Ja dette var utrolig. Fantastisk og se hva man kan få til med sterk vilje og dyktighet.
Velkommen til forumet , du må da bli æresmedlem
Velkommen til forumet , du må da bli æresmedlem
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Sted: Skien
Re: Dette står det respekt av.
Respekt!
Re: Dette står det respekt av.
Velkommen til forumet !!
- Wheelonass
- Innlegg: 59
- Registrert: 19 des 2010, 11:17
- Motorsykkelen din: BMW R1200 R F.B.S.
- Sted: Bodø
- Kontakt:
Re: Dette står det respekt av.
All denne fine oppmerksomheten kryper helt inn i hjertet mitt! Tusen takk! Skal oppdatere bloggen min så fort det skjer noe nytt. Det er spennende tider! Tenker det blir mest glede, men også noen utfordringer...som jeg tar på strak arm!
Enn så lenge er det vinter... og min fiiine motorsykkel står i Tyskland... så da får jeg bedrive litt annen aktivitet, min nyervervede hobby er sitski! Uansett, måtte våren komme tidlig!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-------------------------------------------------
Kjør for livet! Jeg har nettopp funnet tilbake til mitt...
http://www.wheelonass.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Kjør for livet! Jeg har nettopp funnet tilbake til mitt...
http://www.wheelonass.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Sprint
- Innlegg: 566
- Registrert: 10 sep 2010, 16:23
- Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
- Sted: Karmøy
Re: Dette står det respekt av.
Stiller meg i køen med gratulanter og er imponert,ønsker deg lykke til og mange fine turer.
ps.Flott sykkel
ps.Flott sykkel
For livets glade gutter går solen aldri ned.