De mest brukte dragracing distansene er:
1/4 (quarter,kvart) mile = 402,... meter
1/8 (åttendels) mile = 201,... meter
Og som før nevnt, i de store (top fuel) klassene 1000 fot = rundt 300meter pga at toppfarten er så stor
Jeg har prøvd 1200 Banditen (helt standard) på 1/8 mile (201m) Street Legal dragracing som vi arrangerer hvert år i U.S. Car Club Narvik. Etter noen prøverunder kjørte jeg 8,24 sekunder/139 kmt med den. Nye GSXR1000 med ca 60 hk mer kjørte ca 1 sek raskere (som er ganske mye) og rundt 170 i toppfart om jeg ikke husker helt feil.
Det er morro å kjøre dragracing

Du får testet deg selv og sykkelen under trygge og lovlige forhold. Du kan burne til krampa tar deg hvis du vil.
Mange Amcar-klubber over hele landet arrangerer Street Legal dragracing hvert år. Mange kjører også mc-klasser.
For å delta kreves det registrert sykkel, gyldig førerkort, hjelm-hansker-støvler-kjøredress og startlisens, som løses på banen. Etter en liten tech insp og førermøte er du klar til å dra ut sykkern alllt du orker! LOVLIG!!!

Følg med og benytt dere av dette tilbudet! Du trenger ikke ha nyeste eller verste modell for å delta!
PS: Det er dritkult å kjøre ræva av en feit, trimma big-block amrikaner med en gammal standard japse-sykkel