Saken er den at noe mangler i forbindelsen mellom hovedmaskinen og den andre PC'en i huset.
På denne andre PC'en med Vista installert vises hovedmaskinen når jeg åpner "Nettverk" på skrivebordet.
Men det samme skjer ikke når jeg åpner "Nettverk" på hovedmaskinen med Windows 7 installert.
Inntil nylig hadde tilgang fra Win 7 PC'en til laserskriveren koblet til Vista-PC'en.
Men ikke nå lenger siden Win 7 PC'en ikke finner andre maskiner/enheter og delt skriver koblet til Vista-PC i nettverket.
I Nettverks- og delingssenteret på Vista-PC er nettgjenkjenning og deling av skriver satt "på". Dette samme i Win 7 PC'en.
Jeg skulle gjerne hatt nettverkstilgang til Vista-PC'en, men etter å ha prøvd forskjellige ting er jeg nå rimelig rådløs og aner ikke hva feilen er hvordan jeg skal få rettet den.
Noen her som kan hjelpe ut fra det jeg har beskrevet ovenfor?

Bildefilene viser nettgjenkenning og delingsinnstillingene på PC'ene.
Om det er noen her inne som har klare svar og/eller lyst og interesse av å hjelpe en rådvill en i "nød" vil jeg sette stor pris på det

Kan også komme med mer info om andre innstillinger på PC'en, ruter-info og info om det trådløse nettverket, brannmurinnstillinger osv. osv.