Da jeg "vurderte " dette for ei tid tilbake,mener jeg jeg erfarte at en tur til Otta
for meg ville tatt 8 timer inkludert lading underveis...
Skjønner ikke bæra av tekniske ting,men det gjør kanskje noen andre her ?
Kunne kanskje vært artig å ta opp,hvem vet !!
Er mange forskjellige EL-MC'er på gang. Særlig i USA, uten at jeg husker hva de heter alle sammen.
Og for hver nye prototype som lages økes batterikapasiteten og ytelsen.
Mener å huske at Ullevålseter som sliter en smule i dette ørkenrallyet han holder på, skrøt bortimot uhemmet av en EL-Offroader han prøvekjørte for ikke altfor lenge siden...
Så, joda. Etter hvert vil det nok meget sannsynlig komme en rød elektro-MC kalt Bosch også, sku' je mene...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Klart det stadig går fremover med elsykler,men i debatten er det mange
som sier de vil savne motorlyden....
I barndommen brukte vi ei klesklype og festet en pappbit som gikk inni eikene på sykkelen
og laget et innmari spetakkel (syntes vi)...
mekkern skrev:
Støvsugerlyd er ikke no knallt-Ellers så blir det faktisk påbudt med "lydgenerator" på El-biler nå..av hensyn til blinde og svaksynte.
Såpass?
Kanskje ikke så dumt, nei...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
El-motorsykkler lage lyd. El-motorene er ikke lydløse. "Mission One" sin begeistra en journalist i en artikkel jeg leste forleden på lyden. På biler er det en kunst hos bilfabrikkantnene å manipulere div deler for å få en lyd de/du liker (som med klesklyppa på en trøsykkel). Hvorfor ikke gjøre det samme på el-motorsykkler??. Eksos annlegget på min bmw 318 høres ut nå som jeg har den råe motoren, men det er bare hull et sted.
Når ladetid/stasjoner/ytelse er løst kjøper jeg villig en el-motorsykkel.
Den første bilen som ble lagd hadde el-motor. Forbrenningsmotoren er bare en dead end.
Problemet med støymangel er i området opp til 30-40kmh.
over disse hastigheter er det nok støy.
Sjekk selv med å stå foran en Prius....stå med ryggen til på et par meters avstand og gå vekk når du hører den begynner å kjøre...