Eksosanlegg... kutte lengden på potta

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
pondus
Motorsykkelen din: 2010 hypermotard

Eksosanlegg... kutte lengden på potta

Legg inn av pondus »

heisan..

Jeg har en Ducati med termignoni eksosanlegg som jeg gjerne skulle ha korta inn litt (pottene ikke røra) noen som har erfaring med noe sånt?? I og med det er ganske nytt og forholdsvis kostbart er jeg litt skeptisk til bare å sette igang..

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: eksosanlegg..

Legg inn av AJ »

pondus skrev:heisan..

Jeg har en Ducati med termignoni eksosanlegg som jeg gjerne skulle ha korta inn litt (pottene ikke røra) noen som har erfaring med noe sånt?? I og med det er ganske nytt og forholdsvis kostbart er jeg litt skeptisk til bare å sette igang..
Først, velkommen hit til MCsiden.no, pondus :thumleft
Så til spørsmålet:
har du Termignoni karbon-potter?

I så fall er det vel muligens betenkelig å kutte disse i enden. Rent praktisk er det sikkert mulig; fjerne endestykket ved å bore ut popnaglene, kutte potta de centimetrene du vil ha fjernet for så å poppe på endestykket igjen.
Men usikker på om dette er så lurt om pottene er laget i karbon... :-k

Tenker høyt bare jeg, da... har ingen erfaring med dette selv...
Kommer sikkert på flere her som har mer peil.
Mekkern her på MCsiden.no har jo mekka sitt eget anlegg... :P :p

pelsen
Motorsykkelen din: ja

Re: eksosanlegg..

Legg inn av pelsen »

har aldri åpna termignoni, men endel annet.
Det er ikke verre enn å forsiktig borre ut popnaglene slik at potta kan demonteres. Dette er helt normal operasjon når potta skal pakkes om.
Så kan man kappe litt av skallet og tilsvarende av det perforerte røret inni før man setter potta sammen igjen.
Ny vatt er lurt å putte i når man først har den åpen.

Svar