Mizzuki.

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Gammelgutt

Mizzuki.

Legg inn av Gammelgutt »

Leste på et annet forum(som jeg ikke får lov å nevne ved navn av AJ) at MC-Deler a/s har kjøpt opp Mizzuki. Så vi (Pollti og jeg) får håpe på at det blir til det bedre for oss Hyosungfreaker. :scratch

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Mizzuki.

Legg inn av AJ »

Gammelgutt skrev:Leste på et annet forum(som jeg ikke får lov å nevne ved navn av AJ) at MC-Deler a/s har kjøpt opp Mizzuki. Så vi (Pollti og jeg) får håpe på at det blir til det bedre for oss Hyosungfreaker. :scratch
Helt riktig, Gammelgutt :knegg

Men fra spøk til alvor; hadde vært å håpe at MCdeler a/s får litt fart på bl.a. Benelli-profileringen her i landet. Synes dette er et MC-merke som fortjener bedre enn den jobben Mizzuki (ikke...?) har gjort...

pelsen
Motorsykkelen din: ja

Legg inn av pelsen »

nå var vel dette postet under nyheter og ikke på forumet, så det burde vel ikke være noe i veien for å nevne kilden.

her samme sak, men en annen kilde
http://www.mc-avisa.no/381111/?tx_ttnew ... f2f8506f8f" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Legg inn av Pollti »

Det pussige er at det er noen som snakker varmt om Mizzuki .Sist Frode og jeg inntok usunne mengder Nescafe sammen så nevnte jeg at Mizzuki ikke er så særlig bra på deletilgang. Frode ble helt himmelfallen for den påstanden stemte ikke med hans erfaring. Kan jo hende MC delers inntreden i markedet kan bedre ting men jeg ble ikke direkte henrykt av begestring av denne nyheten. Seeing is beliving... Inntil videre holder jeg meg til mine deleleverandører i utlandet. Det tar 5 til 7 dager å få deler og det er betraktelig mye bedre enn hva Mizzuki klarte ihvertfall.
Jeg vedder nesten hue mitt på at Gamlingen ikke har fått ny bakdemper til sykkelen sin enda :jada:

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Pollti skrev: Jeg vedder nesten hue mitt på at Gamlingen ikke har fått ny bakdemper til sykkelen sin enda :jada:
Hodet ditt er ikke i noen umiddelbar fare, jeg har ikke fått noen ny demper fra Mizzuki.

De skulle høre med fabrikken om de godtar enda en reklamasjon på bakdemper. Den første holdt ca. 1700 mil, men den nye holdt bare 900 mil. Den jeg har nå har holdt ca 2500 mil, men den ble strammet opp på fjæren før montering, det er mulig at manglende oppstramming var grunn til at de to første ikke holdt. Men jeg kjører jo aldri med passasjer eller mye baggasje. Har en misstanke om at demper nr 2 ikke tålte norske vårveier med vaskebrett. Kanskje jeg burde gå ned et par tre kilo, men det snakker vi ikke høyt om. :scratch
Sist redigert av Gammelgutt den 28 des 2010, 22:14, redigert 1 gang totalt.

Pollti

Legg inn av Pollti »

Snakker du om demperen jeg skaffet deg ? Holdt den bare 950 mil ? Bare dritt da spør du meg.

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Neida, det er den som sitter i nå og som har fungert på mer enn 2500 mil. Men den har jeg betalt selv og kostet på montering. Jeg mener at importøren/fabrikken har et garantiansvar. Den som holdt 900 mil var den som jeg fikk på garanti da den originalmonterte røk.

Pollti

Legg inn av Pollti »

Er nesten sikker på at du ikke får dekket ei krone eller at du aldr får ny demper hvis ikke MC Deler er ekstremt fleksible.

TrondA
Motorsykkelen din: Kawa1000/SuzDL650/HondaANF

Legg inn av TrondA »

Leser med stor interesse denne føljetongen om demper til bakhjulet på "Gammelgutt" sin motorsykkel. Mizzuki må nok tåle kritikk for sitt servicenivå. Om fusjon med spesialist på delelevering gjøre forholdene bedre, vil vise seg.

Dessverre undrer jeg meg litt over delekvaliteten til Hyosung GT250 også. Så lenge motorsykkelen kjøres uten passasjer, skal vanlig bruk på norske veier ikke slite ut mange bakdempere slik.
Joda, norske veier er tildels elendige og "Gammelgutt" er ingen mellomvekter som sykkelen. Sykkelen kjøres mye i hele barmarksesongen og møter kanskje mer krevende forhold enn vanlig. Likevel hadde jeg forventet mer av sørkoreansk kvalitet. Jeg holder fremdeles fast på at Hyosung er skikkelige saker, men er litt mer i tvil enn før.
Forøvrig;
Jeg veier 78 kg og har rundet 40.000 km i østlandsområdet på Kawasaki Ninja 250r. Bakdemper vil bli skiftet rutinemessig på service før sesongstart til våren, men viser ingen sykkelpumpe-tendenser eller lekkasje. På samme måte er drivverket godt for mange flere mil, men vil bli skiftet samtidig. Ninja 250r er lagd av billigste deler tilgjengelig! Det er likevel godt nok for meg.

Brukeravatar
MaxTron
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650

Legg inn av MaxTron »

AJ skrev:Men fra spøk til alvor; hadde vært å håpe at MCdeler a/s får litt fart på bl.a. Benelli-profileringen her i landet. Synes dette er et MC-merke som fortjener bedre enn den jobben Mizzuki (ikke...?) har gjort...
Benelli har noen HEFTIGE sykkler ja, ivertfall både utseendemessig og på papiret..
Nå har de desverre fått ett rykte om en driftssikkerhet som er under det en burde kunne forvente av en moderne motorsykkel.
Dette ryktet har vel også blitt værre enn selve sykkelen fortjener fordi importøren i flere kjendte tilfeller ikke har ordnet opp i ting som burde vært ordnet på garantien, og/eller det har tatt alt for lang tid...

Ingenting hadde vært bedre enn om dette hadde bedret seg!!
Har hatt gleden av å se, og høre, blant annet deres CafèRacer, og det er jo en HELRÅ sykkel!! Både utseendemessig og lydmessig er den helt "riktig".
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Svar