Kanskje ikke så lett å se på en TDM?MaxTron skrev:spørs jo hva du mener er fram på sykkelen din detBubbu skrev:ja det også. Når man skal bestille deler for den ene siden hva er høyre side? skal man sitte på setet eller skal man stå forran sykkelen?får å finne ut om man skal bestille for venstre eller høyre side.
Men lyden av tre i en fantastisk orgelpipe kan ikke sammenlignes med stereo.Bubbu skrev:Ha ha jeg vet at Globe liker stereo.noe ikke en potte kan lage
AJ skrev:Ojsann! Der er gla'gutten Globe på banen igjen, gitt![]()
Tenker han skal bli blank i øynene og bli letters spastisk når han får lagt ørene sine tett inn til denne ene potta når vi møtes til sommer'n. Den nye Arrow-potta - the one and only - vet nok å lage MC-musikk så det holder![]()
Og Globe har øre for god musikk, han![]()
Dermed har han helt klart noe å glede seg til
Så sant, så sant.Globe skrev:Du sier noe Snikkeren....det er jo langt lettere med sykler som f.eks BARE har en potte...de kan jo refererer til "den sida som potta er på" eller "på den sida hvor jeg ikke har potte"...da er det ihvertfall ingen tvil
Jeg er jo enig i det og skal uten videre innrømme at jeg synes det er rart at ikke Triumph laget to mindre dominerende (lavtsittende...) potter istedet for denne ene schvære...MaxTron skrev:Stereo er best uten tvil!!
Og så gir det symetri til sykkel'n.
Som æ har forstått er det lettest å få ut mest mulig effekt med 1 potte, det kan jo være grunnen..?AJ skrev:Jeg er jo enig i det og skal uten videre innrømme at jeg synes det er rart at ikke Triumph laget to mindre dominerende (lavtsittende...) potter istedet for denne ene schvære...MaxTron skrev:Stereo er best uten tvil!!
Og så gir det symetri til sykkel'n.![]()
Synes Tiger'n er en fin sykkel rent designmessig slik den er, men den ville blitt enda finere med en slank og lettere oppoverbøyd potte på hver side.
Men sånn er det jo med de fleste sykler; enkelte detaljer skulle man gjerne sett var litt annerledes. Tiger'n intet unntak i så måte...
Enig i disse momentene også, men rent estetisk så synes jeg nok at to potter tar seg penere ut. En av mange gode egenskaper ved TDM, som jeg alltid vil mene er en flott sykkelArcticTiger skrev:AJ, her kan jeg vel få skrive så mye Tiger-prat jeg vil?
Vedrørende en kontra to exospotter, så skal du ikke se bort fra at det er funksjon foran utsjånad som har opptatt Triumph ingeniørene.
Med 3-1 anlegg er det lettere å finstemme anlegget i forhold til exsos-pulsene. Optimal lengde på primær-røra fram til kollektoren er viktig for motorkarakteristikken og virkningsgraden. Enkelt anlegg er lettere og vet du.
ArcticTiger skrev:AJ, her kan jeg vel få skrive så mye Tiger-prat jeg vil?
Vedrørende en kontra to exospotter, så skal du ikke se bort fra at det er funksjon foran utsjånad som har opptatt Triumph ingeniørene.
Med 3-1 anlegg er det lettere å finstemme anlegget i forhold til exsos-pulsene. Optimal lengde på primær-røra fram til kollektoren er viktig for motorkarakteristikken og virkningsgraden. Enkelt anlegg er lettere og vet du.