Har prøvd med den typen blogg som Femice beskriver og bruker. Men finner at for meg funker det ikke.
Men det er klare svakheter i et forum, siden trådene er lineære og det tar tid å følge en tanke. Etter to tre innlegg er det originale innlegget glemt. noen ganger OK, noen ganger ikke helt så OK.
Er flere som har sagt at de setter pris på det de kaller villblogging, altså at to-tre forumdeltakere (eller flere) fører en samtale over flere blogger simultant. For utenforstående ser det helt vilt ut, og det er mye intern humor i de samtalene. og for deltakerne har de verdi utover akkurat gleden ved å føre denne samtalen. Verdien (iallfall for meg) ligger også i at man blir bedre kjent, og utvikler vennskap seg i mellom.
Tror det kan virke truende på enkelte og kanskje noen syns denne formen for tilsynelatende meningsløs samtale er ekskluderende.
Vet ikke om et lukket bloggforum har noe for seg. Kanskje senere, nå er dette forumet relativt lite, og de fleste av oss har lært hva vi kan si, og hvor langt vi kan gå uten å trå noen for nær. Og at det er underholdene for andre er jo hyggelig, men ikke en drivkraft. Det er den frie assosiasjonen, den tryggheten vi har til de andre samtalepartnerne som er drivkraften bak villbloggingen, og som også gjør at den trives veldig godt på et åpent forum. Og ikke vet jeg om jeg vil vedlikeholde to blogger på det samme forumet.
Ble litt my babbel på en sen kveldsstund, men det er vel ikke så uvanlig

: