2 uker..heeeeelt alene

Jobben som gjøres (og som måles i Watt) er å løfte en viss mengde strøm (som måles i Ampére) opp til etMaxTron skrev: Sån som æ (som har dårli peiling på elektrisk) leser i min verkstedbok har min (nyMax'n) 14V og 30A ved 5000Rpm, vet ikke hvor mange watt det blir, noen her som kan regne det ut??
Oy, det var IKKE mye!! Ivertfall ikke vist man skal bruke ditt utgangspunkt med at det går med rundt 250W bare til å holde motoren i gangtagesk skrev:Jobben som gjøres (og som måles i Watt) er å løfte en viss mengde strøm (som måles i Ampére) opp til etMaxTron skrev: Sån som æ (som har dårli peiling på elektrisk) leser i min verkstedbok har min (nyMax'n) 14V og 30A ved 5000Rpm, vet ikke hvor mange watt det blir, noen her som kan regne det ut??
gitt nivå (som måles i Volt).
Det vil si: Watt = Volt multiplisert med Ampére.
14 x 30 = 420.
[TaSK]
(håper ikke Mekkern kommer og tar meg)
Så du mener innsprøytning, bensinpumpe, tenning og det som måtte være av instrumenter tilsammen ikke trekker mere enn 50W??mekkern skrev:`Hvis vi sier max 50watt for å virke og 70watt m lys-120w når vi kjører-standard... da er vi nok nære...
Yapp, utregningen til Tagesk skal være riktig den. P=U*I, der P= effekt i Watt, U=spenning i Volt og I=strøm i Ampere. Dynamoen på sykkelen din har kapasitet til å levere en effekt P=14*30=420W v/5000rpm.MaxTron skrev:Så du mener innsprøytning, bensinpumpe, tenning og det som måtte være av instrumenter tilsammen ikke trekker mere enn 50W??mekkern skrev:`Hvis vi sier max 50watt for å virke og 70watt m lys-120w når vi kjører-standard... da er vi nok nære...
Håper du har rett...
Er den utrekninga riktig? Produserer sykkel'n min 420W ved 5000Rpm??
Globe skrev:Sitter her på Gardermoen med min iPad på fanget![]()
Dette er en gadget som var i kategorien: "må ha", før jeg anskaffet den, etter noe tids bruk gikk den ned en kategori.........for så å klatre opp til øverste kategori igjen etter å ha kommet i skikkelig "rutinebruk" Har den stort sett med meg på jobbreise, først sammen med bærbar pc (eller Mac da) men nå ligger den bærbare igjen hjemme. trenger den ikke for å kunne dekke jobbreisebehovet jeg har.
Det eneste jeg merker jeg savner......noe jeg faktisk er litt overrasket over......er piltastene. Det er et helv.... knot å sette fingeren ned på rett sted når man ønsker å redigere i en tekst...bl.a.![]()
Men jeg må si at nå begynner tastaturet å sitte i fingrene, og fingerteknikken sitter såpass inne at det virker effektivt å bruke den......smooth
Til våren skal den være med i kartmappa på tankbag.....med TomTom installert
Efter at jeg, som til og med har en doktorgrad i "electrical engineering", for ikke så lenge siden brukte DC-argumenterMaxTron skrev:OK, greit å få det bekrefta fra flere bare, no offence tagesk, men det virka rett å slett for enkelt,....