Motorsykkelgarasje

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
mekkern
Innlegg: 7656
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Motorsykkelgarasje

Legg inn av mekkern »

har du prob med å få kawan unna så tar jeg den for deg....plass i garasjen her... :-J
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Motorsykkelgarasje

Legg inn av Intruder »

Har stor garasje......lagrer unyttige ting der,så mye at jeg må ha MCn på MChuset og tråsykkelen
i et sammarsfjøs,gressklipperen som står under sneen vil jeg finne igjen omtrent på rett tid !! :mc7
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Motorsykkelgarasje

Legg inn av MaxTron »

mekkern skrev:har du prob med å få kawan unna så tar jeg den for deg....plass i garasjen her... :-J
Kan gjerne hjælpe dæ å bli kvitt din gamle Kawa æ og, lover at den skal få stå under tak!!

Det første æ villa gjort var å snudd styret...
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Motorsykkelgarasje

Legg inn av Jompa »

mekkern skrev:har du prob med å få kawan unna så tar jeg den for deg....plass i garasjen her... :-J
Beklager, solgt.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Motorsykkelgarasje

Legg inn av Bringisen »

Selv vurderte jeg mange muligheter , noen av de pressenningalternativene har den ulempen at man ikke får den tyverisikker (i.h.h til forsikringselskaper) , hengertipset var egentlig ganske bra men for den prisen kan man faktisk bygge en vinterisolert mc-garasje.
Jeg endte opp med og bygge om boden som er bygget inn i huset mitt. Skiftet ut døren med en bredere type og isolerte samt platet boden innvendig med gips. Her har jeg tidstyrt ventilasjon og varme som fint holder 20 grader om vinteren. Jeg har også seriekoblet brannvarsler som varsler alle rom om det skulle begynne og brenne der ute.
Jeg takker min snille kone som ga meg få lov til og kaste ut alt som var der inne :P :p
Tenker og bygge et enkelt skur i hagen som hagemøbler,grill , sykler ,dekk m.m kan stå inne i.
Dett er slik jeg ser det den rimeligste og enkleste måten og ha en tilfredstillende garasje til mcen.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Hjernen
Innlegg: 802
Registrert: 14 des 2010, 11:07
Motorsykkelen din: 1996 Honda NTV 650 (Revere)
Sted: Porsgrunn

Re: Motorsykkelgarasje

Legg inn av Hjernen »

Bringisen skrev:Selv vurderte jeg mange muligheter , noen av de pressenningalternativene har den ulempen at man ikke får den tyverisikker (i.h.h til forsikringselskaper).


Og at ca 90% av plastgaragene har 16-22mm (0,3-0,5mm gods) alurør som ramme, ikke den beste stivheten mht snølast...

Bringisen skrev:Jeg endte opp med og bygge om boden som er bygget inn i huset mitt. Skiftet ut døren med en bredere type og isolerte samt platet boden innvendig med gips. Her har jeg tidstyrt ventilasjon og varme som fint holder 20 grader om vinteren. Jeg har også seriekoblet brannvarsler som varsler alle rom om det skulle begynne og brenne der ute.
Bortskjemt det jernet ditt eller???? :terge
Hvis en gjør slik, funker det da tru??

Member of Festus Mc Porsgrunn.

Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38168
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Motorsykkelgarasje

Legg inn av AJ »

Bringisen skrev:Jeg endte opp med og bygge om boden som er bygget inn i huset mitt. Skiftet ut døren med en bredere type og isolerte samt platet boden innvendig med gips. Her har jeg tidstyrt ventilasjon og varme som fint holder 20 grader om vinteren. Jeg har også seriekoblet brannvarsler som varsler alle rom om det skulle begynne og brenne der ute.
Var forutseende nok til å lage et rom innerst i ene halvdelen av dobbeltgarasjen her hjemme. Et rom som passer ypperlig som garasje til sykler som TDM og Tiger, men ikke Goldwing, for å si det sånn...

Tross evnen til å være forutseende mangler det fortsatt mye - tildels betydelig - på den andre og avgjørende delen av gjennomføringsevnen, dvs. å kle vegger med pen panel, evt. annet materiale og sørge for isolasjon i så vel vegger som tak slik at Tiger'n kan gå i hi i oppvarmede og ikke minst avlåst og trygt lokale...

Kanskje på tide å få gjort noe med saken til sommeren... :scratch
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Motorsykkelgarasje

Legg inn av Bringisen »

Her er et bilde av hiet siden jeg nå likevel har fått gullet hjem forleden ;e
Har sykkelen stående på et spesialbrett med hjul slik at jeg kan trille den frem og tilbake alt etter hvilken side av sykkelen jeg skal jobbe på , dessuten er det plassbesparende når garasjen er liten.
Bildet er tatt med en 10mm så det ble litt viiiiiiid vinkel :D

Bilde
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Godtvoksen

Re: Motorsykkelgarasje

Legg inn av Godtvoksen »

AJ skrev: Var forutseende nok til å lage et rom innerst i ene halvdelen av dobbeltgarasjen her hjemme. Et rom som passer ypperlig som garasje til sykler som TDM og Tiger, men ikke Goldwing, for å si det sånn...
Sånn et greit og fint "rom" har jeg også innerst i garasjen, men det er dessverre blitt vedbod... ](*,)

Brukeravatar
Sprint
Innlegg: 566
Registrert: 10 sep 2010, 16:23
Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Sted: Karmøy

Re: Motorsykkelgarasje

Legg inn av Sprint »

Har bygd meg egen MC avdeling i garasjen (35 kvadrat).Hele garasjen er på ca 100 kvadrat (bygde om sauefjøset).Denne vinteren har jeg overvintringsjester(3),så det ble litt trangt alikevell.De må vel være mer miljøvennligt og holde varmen for
4 MC er enn 1. :lol
For livets glade gutter går solen aldri ned.

Brukeravatar
badkernel
Innlegg: 122
Registrert: 21 mai 2014, 00:41
Motorsykkelen din: Bmw R1200 GS (2017)
Sted: Stavanger

Perfekt for oss med lite plass

Legg inn av badkernel »

For oss som bor i rekkehus motorsykkel plass/garasjen er ikke selvfølge.
Fant denne geniale løsningen på nettet som kan være interesant for flere av oss.
Ta en titt på http://www.die-motorradgarage.de/index.htm :thumleft

[video]https://www.youtube.com/watch?v=Cy2MCiWU5zo[/video]
Bmw R1200 GS (2017)
Yamaha MT09 Tracer (2016 model)
Yamaha FZ08N (2013 model)
Yamaha Fazer 650 (1999 model)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38168
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Perfekt for oss med lite plass

Legg inn av AJ »

badkernel skrev:For oss som bor i rekkehus motorsykkel plass/garasjen er ikke selvfølge.
Fant denne geniale løsningen på nettet som kan være interesant for flere av oss.
Ta en titt på http://www.die-motorradgarage.de/index.htm :thumleft

[video]https://www.youtube.com/watch?v=Cy2MCiWU5zo[/video]
Den syns jeg rett og slett så genial ut :thumleft .
Kanskje for liten for høyreiste sykler som KTM 1290 SA... :-k

Noen norsk importør, tro?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: Motorsykkelgarasje

Legg inn av SverreOlsen »

Bringisen skrev:Her er et bilde av hiet siden jeg nå likevel har fått gullet hjem forleden ;e
Har sykkelen stående på et spesialbrett med hjul slik at jeg kan trille den frem og tilbake alt etter hvilken side av sykkelen jeg skal jobbe på , dessuten er det plassbesparende når garasjen er liten.
Bildet er tatt med en 10mm så det ble litt viiiiiiid vinkel :D

Bilde
Gammelt innlegg, noen som vett hvor du får brettet fra, under mittstøtta, var genialt?? :-)

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Motorsykkelgarasje

Legg inn av E-strom »

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Svar