Nemlig!ArcticTiger skrev: Jeg er enig med deg derOg så er det jo mye enklere å stable bagasjen i høyden, det eneste du trenger å tenke på er bruene, vanligvis går det bra hvis du holder deg under 4,10 m totalhøyde

Nemlig!ArcticTiger skrev: Jeg er enig med deg derOg så er det jo mye enklere å stable bagasjen i høyden, det eneste du trenger å tenke på er bruene, vanligvis går det bra hvis du holder deg under 4,10 m totalhøyde
Hun jeg vil ha "nærkontakt" med er med på hotelAJ skrev:Alt er enklere med hotell - helt klart.
Men treff-følelsen - om det er den man vil føle tett på kroppen - får man kanskje best nærkontakt med om man ligger i telt...?
Globe skrev:Ja..og det med Tiger og høy bagasje....det er ikke tull![]()
Det er ikke uten grunn at denne Tigeren står utenfor garasjen![]()
[album]1163[/album]
Godt å sjå at det ikke er bare gamliser, som blir nervøse vist de kommer for langt bort fra senga si eller ei god hotellseng, innpå hercbrdama skrev:Ser at vi (Gizmodude og jeg) har en del av det samme utstyret som MaxTron men fordelen med å kjøre to sykler utenom å få ha styringa over sykkelen, er at vi kan fordele alle tingen på to sykler.
Begge har vi kofferter på syklene som vi bruker om vi skal på en lengre tur, i tillegg har vi også pakksekker og tankvesker som vi kan fylle opp om det blir nødvendig.
I tillegg har vi også lighter, kaffekopper, bestikk, et lite propanapparat som vi kan lage litt mat på. Lykten er med, i tillegg til div verktøy (har jo gamle sykler), "luft på boks", ørepropper og banneret vårt
Skummet vel fort over da skjønner jegMaxTron skrev:Godt å sjå at det ikke er bare gamliser, som blir nervøse vist de kommer for langt bort fra senga si eller ei god hotellseng, innpå her![]()
Klart det er en STOR fordel når man kan fordele utstyret på to sykkler ja.
Hva slags telt bruger dere??
Lighter hadde æ glømt ja. (røyker jo ikke, men greit å ha uansett)
Kopp var vel med?
Det samme var bestikk.
En eller annen form for kokeapparat er kjekt ja, men personlig prøver æ å ete på veikroer ol, og kjøper selfølgelig mat fra arrangøren når æ er på treff. Er ikke glad i å lage mat![]()
Dekkskum i motorsykkelstørrelse, en forglemmelse ja.
Øreplugger ligger bestandig i lomma på kjørejakka ja.
Var jo ment å varra til hjelp jaSnikkeren skrev:Genial tråd dette. Spesielt for meg som aldrihar vært på treff før. Forhåpentligvis blir Norgestreffet mitt første treff.
Jeg må nok investere i både telt og sovepose før den tid.
Hadde vært kjekt hvis noen hadde tips om et godt (helst rimelig) telt, og hvilke erfaringer de har med det. Link til produktet hadde også vært kjekt.
Det er noen år siden jeg lå i telt sist. Tror det var i 2001 da jeg var i militæret.
Jeg tror jeg skal få med meg det jeg trenger på sykkelen. Jeg har jo både topp og sidekofferter, samt en tankbag.
Er ikke dumt det teltet der, så lenge en ikke trenger ståhøyde.AJ skrev:Telt?
Hva med et Vango Beta 350 telt?
Større enn Vango-teltet vi har. Veier litt mer, men slett ikke avskrekkende:
http://cgi.ebay.co.uk/VANGO-BETA-350-TE ... 43a4562982" onclick="window.open(this.href);return false;
Bergans, Helsport eller et annet telt du får hos sportsbutikken, størrelsen bestemmer du selv.Snikkeren skrev:Tror i hovedsak at jeg kommer til å bruke teltet aleine. Med to småtroll, så tror jeg ikke det blir mange treff i løpet av sesongen, kanskje 2-3.
Jeg kommer også til å ta med meg guttungen på telttur, så jeg får brukt det litt utenom treff også. Sesongmessig tror jeg det begrenser seg til samme tid som mc sesongen er.